Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: peg weekend
BerichtGeplaatst: ma okt 11, 2004 10:29 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
nou het was van het weekend eindelijk zo ver ik had een mooi deal kunnen sluiten daar m'n oude frame met een honda blokje in te ruilen tegen een hagel nieuw blok m'n oude ital system 100 cc was aan revesie toe en de kruk as was toch al niet alles meer en m'n motor tuner had nog een overjarig splinter nieuwe staan dus blokje der op gebouwd en inrijden maar heb ik toch al een hekel aan maar goed wat moet dat moet

dus zaterdag naar de baan hij liep als een zonnetje netjes 2 keer 15 min ingereden na de eerste stint nog een vette bougie gehad maarja beter te vet dan te arm met inrijden

daarna eerste paar rondjes rustig warm gereden en toen dacht ik nou laat ik em een keer gaan takkk vast loper aaaaaagrhhh

nou moet ik de volgende keer weer inrijden :cry:

ik denk combinatie van net wat te arm afgesteld en koude buiten temp


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 11, 2004 10:51 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Das inderdaad behoorlijk balen zeg! Overigens is mij dit ook al een keer overkomen, maar dan met een pas gereviseerd blokje.
Wat voor blokje heppie nu dan (werd mij niet helemaal duidelijk), weer ItalSystem en dan watergekoeld?
Ik dacht trouwens ook altijd dat je gewoon behoorlijk vet moest afstellen bij inrijden, maar heb al een paar keer gehoord dat dat juist verkeerd is. Het belangrijkste is namelijk dat je moter goed op temperatuur komt, en de extra smering werkt dit juist tegen, bovendien duurt het zo veel langer voor zuigerveer en cilinderwand op elkaar ingesleten zijn. Om wat extra smering te geven zou je wat meer kunnen choken dan normaal, en/of iets rijker benzinemengen.
Denk dat de lage buitentemperatuur inderdaad de meeste ellende veroorzaakt heeft idd.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 11, 2004 11:05 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Oh ja, mijn weekend past eigenlijk ook wel in de categorie pech weekend, hoewel er ook positieve dingen waren.
Eerst maar even de positieve dingen:
-na maanden aan de lader gehangen te hebben, deed mijn elektrische starter het gewoon alsof ie nieuw was.
-de Ibea carb. die ik nog nooit getest had bleek gewoon goed te zijn
-het plaatje dat ik tussen achtertandwiel en de rest van de kart geplaatst heb werkt prima: veel minder schoonmaakwerk :D
-banden opgepompt bij benzinestation (had geen bandenspanningsmeter bij) en meteen de juiste bandenspanning gevonden

Dan nu de punten die de pret eningszinds drukten:
-batterijtjes labtimer leeg
-geen "opvulplaatjes" bij voor mijn rem, waardoor ik de remmen niet bij kon stellen, en ik dus niet meer goed kon remmen
-kart stond nog afgesteld voor 30'celsius, moest dus op zoek naar afstelling voor het koude weer.
-de CRG Heron rijdt toch al stukken minder bij koud weer
-Ibea carb afstellen? Geen ervaring mee, lukte niet echt
-verkeerde tandwielen gemonteerd
-fusee gescheurd, wat ik niet merkte, en waardoor de kart opeens heeeel vreemd ging sturen, en opeens niet meer een bocht nam als ik dat wilde :shock:

Al met al wel jammer, maar toch weer even gereden, en das natuurlijk altijd leuk.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 12, 2004 7:42 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 11, 2004 8:40 am
Berichten: 897
Woonplaats: Wijchen
ik heb vorig jaar ook heel veel pech gehad met inrijden. Wij deden meestal 3 x 10 minuten inrijden en daarnaa elk rondje harden tot volgas.. maar ja.. meestal kwam ik zo ver niet eens. Ik heb zelfs eens gehad dat ik twee keer op een dag moest inrijden.. en je raadt het vast wel: allebei de motoren vastgelopen.
Dat was mede een reden om over te sta[[en naar de Rotax Max.. Die heb ik pas een keer in moeten rijden en dat was omdat de motor nieuw was!
Maar nu heb ik ook nog wel vaak genoeg pech hoor :? . Maar dan niet met de motor. De ene keer loopt de ketting eraf en de andere keer komt het stuur los te zitten.
Maar goed, het is een mechanische sport he

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 12, 2004 4:33 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
het weer inderdaad precies het zelfde blok maar dan gloed nieuw die andere was al weer 9 jaar oud liep nog goed maar de kruk as werd een beetje onrond bij de lagers en dat resulteert weer in dat je het onder blok vaak moet reviseren ik kon der ook wel een andere kruk as in zetten of op laten chromen maar dat was net zo duur als een nieuwe overigens is deze ook al 7 jaar oud maar is nog nooit open geweest tot nu toe


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 12, 2004 4:43 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Ik vind 9 jaar helemaal niet gek voor een krukas, zeker als er regelmatig mee gereden wordt. Dat opchromen schijnt ook lang niet altijd zaligmakend te zijn, en een nieuw blok lijkt mij ook de betere optie (behalve de krukas zijn dan ook alle andere onderdelen een stuk nieuwer :D).


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 12, 2004 4:51 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Ja Heren dat is zeker balen, dat is nou net waar ik altijd bang voor ben, niet dat ik er dood van zal gaan, maar financieel gezien valt het dan weer niet mee. :(

Wat mij geleerd is (door Peter de Bruin Engines) is: :idea:
- dat je 3x 10 min. moet inrijden
- de bocht uit, dan vol op het gas, maar nooit boven de 8500 toeren (100cc dan)
- smering i.p.v. 1:20 wijzigen naar 1:18
- te veel smering verbrand weer je uitlaatklep en dat kost ook geld
- en ja, bij ieder rechte stuk (hoe groot dan ook), waar je even vol op het gas kan, Choken
- liever 3 bougies naar de kloten dan een vastloper. :x

Heb hierbij mijn technische ervaring/kennis gedeeld, doe hier uw voordeel bij. :D

Suc6

(p.s. ik wordt een beetje boos op jullie allen, jullie maar rijden en ik moet helaas thuis in bed liggen,
IK WIL HET, IK WIL HET, IK WIL HET !!)

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 12, 2004 4:56 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Tja eigenlijk moeten we niet zeuren, wij hadden een pechWEEKEND, bij jou is er meer sprake van een paar pechWEKEN :(


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 12, 2004 5:16 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
ooh ja eigenlijk moet ik niet zo zeuren want het was al weer 1,5 jaar gelden dat ik een vast loper had en dat is lang niet slecht voor een 100 cc maar ik vind het wel erg jammer dat het net bij een nieuw blok moet gebeuren


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 12, 2004 5:56 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 11, 2004 8:40 am
Berichten: 897
Woonplaats: Wijchen
Citaat:
ooh ja eigenlijk moet ik niet zo zeuren want het was al weer 1,5 jaar gelden dat ik een vast loper had en dat is lang niet slecht voor een 100 cc maar ik vind het wel erg jammer dat het net bij een nieuw blok moet gebeuren


jah, wel balen dat het bij een nieuw blok is, maar je hebt echt geluk dat je zo weinig vastloper hebt.. als ik terugdenk aan volgend jaar.. :cry: maarja, nu lekker rotax max, dat vind ik veel leuker!!!

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 12, 2004 6:26 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Ik geloof toch dat ik een goede keus gemaakt heb door een Rotax Max te kopen. :D

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 13, 2004 3:26 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 11, 2004 8:40 am
Berichten: 897
Woonplaats: Wijchen
heej Paulo27
Citaat:
Ik geloof toch dat ik een goede keus gemaakt heb door een Rotax Max te kopen.


ben het helemaal met je eens ;)

Waar rijd jij trouwens altijd? anders kunnen we een keer samen gaan trainen :P

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 13, 2004 3:43 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Zeg Lieve R-Max11, :)

Ik rij daar waar ze me uitnodiggen of me mee naartoe nemen, ik ben helemaal niet gebonden aan een baan.

Ten tweede.... jij denkt toch niet dat ik met jou ga trainen ????????
Als ik 1 rondje heb afgelegd.... dan heb jij er al 20 op zitten en staat op
het punt om naar huis te gaan. :oops:

Ik wil best een keer met je mee, maar jij gaat toch veel te hard voor mij.
Jij zegt nog "Trainen" , nou als ik ga is om te proberen op de baan te blijven. Ik moet nog veel leren zoals je hier kan lezen. :oops:

Maar desalniettemin vind ik het wel leuk om keertje samen met jou te rijden, echter op dit moment wordt het niets (je weet wel, mijn ziekte) en in de kou/regen rijden zie ik ook niet zitten, dat is alleen voor de DIE HARDS (zoals jij).

Op het moment dat ik weer op de beter ben, spreken we even af OK ! :D

Greetings.

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 13, 2004 3:54 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 11, 2004 8:40 am
Berichten: 897
Woonplaats: Wijchen
Ach paulo, dat valt reuze mee hoor!
En trouwens, het is voor de LOL weet je nog?
Misschien kan ik je zelfs wat tips geven zodat je harder gaat :P

we kunnen trouwens ook gwoon volgend jaar rijden.. mijn seizoen zit er ook bijna op en ik denk niet dat mijn oduers zin hebben om met mij midden in de winter te gaan trainen :? (al zou ik het wel te gek vinden :P)

maar goed, we krijgen ook de forum bijeenkomst nog he!

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 13, 2004 4:27 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Afgesproken dan. :)

Niet teveel tips geven anders ga ik je nog voorbij ! :D

Kan jij mijn vragen evt. nog beantwoorden die ik in de topic gezet heb van "Dit is 'm dan "', volgens mij bij Kart---- Algemeen. :?:

Thanks again Lady . :) 8)

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David