Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Aanschaf nieuwe Kart.
BerichtGeplaatst: do okt 07, 2004 3:47 pm 

Beste Kartfanaten/Deskundigen, :D

Ik heb toch besloten om voor aankomend seizoen (voorjaar 2005) een andere kart aan te gaan schaffen. 8)
Ik wil graag overgaan naar de 125cc, maar dan wel automaat en met elec. starter. (dan ben ik helemaal niet meer afhankelijk van hulp van anderen en als ik alleen wil gaan rijden, dan kan dat)

Welk merk/type ligt zoal (qua prijs/kwaliteit) goed in de markt en waar
zou ik dan moeten gaan kijken ? (neen, geen nieuwe, en geen wedstrijden rijden).

Wie o Wie kan mij helpen met deze moeilijke keus ? :?: :idea:

Alvast bedankt. :D

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 07, 2004 7:28 pm 

mmm, dat is altijd lastig maar misschie een Energy frame ( Niet echt duur en toch redelijjk goed ?)

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 07, 2004 8:07 pm 

Haha, met dat probleem zit ik dus ook..
Ik ben ook op zoek naar een goede nieuwe. Ik denk dat je het beste kunt proberen om een aantal frames te testen, want iedere rijder rijdt anders en vindt dus een ander frame fijn.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 07, 2004 8:37 pm 

Andere frame's testen.....

Ja volgens mij kan dat bijna nergens en ik vraag me af of je echt het verschil merkt ??? :?: :x

Het blijft toch altijd een gok, wanneer je een slecht frame hebt maar heel goed afgesteld is, zal die veel beter rijden dan een duur frame dat niet goed afgesteld is. :?

Wat je vaak aangeboden ziet zijn Birel- MS1 - Prokart en Rotax Max.
Het probleem met 2e hands is dat er net een tussen moet zitten die aan jou eisen/wensen voldoet. Tot nu toe zijn 98% van de 125cc allemaal schakel........ en ik wil graag automaat (ja, sorry, ben lui) :oops:
En voor een nieuwe heb ik het geld gewoonweg niet ! :cry:

Maar het frame zal niet zoveel verschil in zitten (niet voor mij als amateur althans), volgens mij gaat het meer om de motor en uiteraard de combinatie van beide ???? :?:

Een Energy is wel een goed ding, maar ik vind wel dat ze er erg veel voor vragen (bv. 4500 euro voor 2002 en ook nog schakel) en die wil ik dan juist niet.

Het zal lang blijven zoeken denk ik, mijn voorkeur gaat wel uit naar een CRG of VAN-Kart, maar een Birell of Energy zie ik ook wel zitten.

Wat zijn jullie ervaringen met een MACH-1 of MS-1 kart ??? :?:

Thanks again.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 07, 2004 9:22 pm 

Er is behoorlijk wat aanbod wat 125cc automaat betreft hoor.
Met stip op nummer 1 staat natuurlijk de Rotax Max. In de paar jaar dat ie nu op de markt is is ie razend populair geworden, en daar zijn wel wat redenen voor:
-hij gaat lang mee o.a. door de nicasyl cilinderwand
-elektrische starter op de kart
-verzegelde motoren (dit is voor de wedstrijdrijders aantrekkelijk)
Het enige echte alternatief voor de Rotax Max is in mijn ogen de Iame Leopard.
De voordelen van de Leopard t.o.v de Max:
-goed afgesteld is ie ietsie sneller en draait wat meer toeren
-diverse carburateurs mogelijk
-carb makkelijker af te stellen
-iets minder gewicht
-niet verzegeld: zelf sleutelen geen probleem
-simpelere techniek (geen powervalve, balansas, tandwielen, benzinepomp)
-accu laadt op tijdens het rijden
Nadeel is wel dat ie eerder een revisie nodig heeft dan de Max doordat ie geen nicasyl laag in de cilinder heeft, maar nog gewoon een gietijzeren cilinderbus (voordeel hiervan is dan weer dat die bij grote schade apart te vervangen is).
Overingens passen beide motoren ook op het frame dat je nu hebt.

Heb wel ervaring met Mach1. Onze allereerste (eigenlijk tweeeneenhalfde kart...lang verhaal :P ) was een Mach1 en daar heb ik toch behoorlijk veel plezier mee gehad. De remmen zijn alleen zo ontworpen dat na een tijdje de ontluchtingsnippels afbreken :(

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 07, 2004 11:52 pm 

rotaxmax11 schreef:
Haha, met dat probleem zit ik dus ook..
Ik ben ook op zoek naar een goede nieuwe. Ik denk dat je het beste kunt proberen om een aantal frames te testen, want iedere rijder rijdt anders en vindt dus een ander frame fijn.
dat lijk mij inderdaad het beste advies ik heb het ook gedaan en sindsdien rij ik alleen nog maar Birel, maar zoals je al zei het kan voor een ander wel totaal iets anders zijn

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 08, 2004 7:42 am 

Dame/Heren,

Bedankt alvast voor al het bovenstaande advies. Ik denk dat ik mijn keus ga beperken tot Rotax-Max en Iame (alleen welk frame dan ?).

Dat beide motoren ook op mijn frame passen kan kloppen, alleen mis ik dan waarschijnlijk de extra vertraging dmv voorremmen en de motor appart kopen is bijna net zo duur als een complete kart. :?

Ik verkoop die van mij dan gewoon, zonde want het is een ontzettend goed ding, motor en carburateur zijn net helemaal gereviseerd (Peter de Bruin Engines), nieuwe banden (Maxxis HG3)/bakken (CIK)/stoel (Tillett) en remrevisie, alleen daarvoor was ik al 450 euro kwijt. :shock:
Na de revisie heb ik alleen de motor/banden 3x 10 minuten ingereden.

Hij mag dan wel van 1999 zijn, maar hij rijdt echt perfect en is in hele goede staat. :D
Ik ben benieuwd wat ik ervoor kan gaan vragen. :?:

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 08, 2004 8:42 am 

als de kart nou nog zo goed is, waarom wil je dan een andere ???
ik heb ee ntibi uit 99 waarmee een tijd is gereden die redelijk dicht bij het baan record ligt
enige waarom het niet gehaald werd is denk dat het om een cross blok gaat (die heeft wat minder vermogen)
dus er hoeft niks mis te zijn met een 99er kartframe

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 08, 2004 9:14 am 

Peter,

Ik moet je helaas gelijk geven, echter het volgende is bij mij het probleem......

Het moment dat ik kan gaan karten met wat vrienden uit mijn omgeving kan je per jaar op en hand tellen, ik wil veel vaker gaan en aangezien ik (nog) niet zo'n professionele rijder ben die NOOIT zal spinnen op het circuit waarbij de kart dan afslaat, zit ik toch te denken om een automaat te kopen en het leifst dan met een elec.starter. en dan kom je gauw bij een 125cc uit.

Het enige waar ik dan iemand lastig voor zou moeten vallen op de baan, is bij aankomst om mijn kart van de aanhager af te tillen, nou dat is nooit een probleem, maar opnieuw aanduwen ergens op het circuit of in de pitstraat daar is (bijna) niemand voor te strikken.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 08, 2004 11:00 am 

Citaat:
maar opnieuw aanduwen ergens op het circuit of in de pitstraat daar is (bijna) niemand voor te strikken.

Met wat oefening kan je dat ook gewoon in je eentje hoor. Er zijn alleen ook nog wel meer voordelen van een automaat dan alleen de elektrische starter, vandaar dat zo'n Max of Leopard echt niet verkeerd zijn :D

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 08, 2004 11:22 am 

Heej! wij hebben nog een Iame 125 cc automaat staan. Hij heeft nog maar 20 uur ofzo gelopen en heeft nog geen revisie gehad!
Maar ik heb laatst een kart van mijn teamgenootje getest en je merkt het verschil toch echt wel!

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 08, 2004 12:00 pm 

Mara,

Het verschil zal er best zijn, echter voor jou als wedstrijddeelneemster is dat zeker van belang. Maar ik als gewoon amateurtje merk het verschil toch niet. :)

Op het moment dat ik van 100 naar 125cc ga, dan heb ik al een grote vooruitgang, dus met of zonder koppeling verschil merk ik echt niet. :)

Zeg, kan jij mij een PM-tje sturen met wat gegevens en foto's van die Iame 125 die bij jullie staat aub ?? :?:

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 08, 2004 3:50 pm 

uh.. ja.. ik moet eerst uitzoeken hoe je een PM moet versturen :P, maar dat lukt wel!
Als het toch niet zo heel belangrijk is welk frame je wilt, dan heb ik er nog een staan! Maar dat zet ik wel in dat PM-etje!

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 08, 2004 3:54 pm 

Mara,

Het maakt niet uit welk frame, maar het moet uiteraard ook geen bagger zijn ! (lees krom,verroest, gescheurd of uit 1912)

(jij als wedstrijdrijder moet toch wel weten wat goed of fout is)

Thanks.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 08, 2004 4:00 pm 

ik hoop dat mijn PM is aangekomen..

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende