Ga naar pagina Vorige  1 ... 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223 ... 293  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4394 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Trainen
BerichtGeplaatst: wo okt 20, 2010 6:57 am 

Citaat:
Dit geldt zowel voor technische reglementen als voor in dit geval de eisen voor de rijder. Ik denk niet dat je in dit geval BuijsPR een verwijt kunt maken dat hij meedoet. Als de reglementen bijvoorbeeld stellen dat de bandenkeuze vrij is, moet men niet mensen verwijten dat ze met de zachtste en beste banden komen aanzetten die er te vinden zijn. Als aan de motor gesleuteld mag worden dan zijn mensen die hier veel tijd en geld aan besteden niet laakbaar. Hetzelfde geldt hier voor de rijder. Dan hadden de reglementen maar anders moeten worden opgesteld en hadden critici zich maar daarop moeten richten.

Hier sluit ik me helemaal bij aan. Echter vind het wel jammer dat sommige mensen meedoen die wel (in tegenstelling tot BuijsPR) wel veel wedstrijd ervaring hebben en afgelopen jaar wel een volledig wedstrijd seizoen hebben meegereden.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo okt 20, 2010 8:41 am 

Ik denk dat voor beide meningen iets te zeggen is, maar ik denk dat Beire refereert aan de originele insteek van dergelijke evenementen als de "monteursrace".
Deze zijn bedoeld voor de rijders die geen recente race ervaring hebben; dat in de praktijk hier geen bal van terecht komt is een feit. Dat is alleen te controleren d.m.v. licenties voor het betreffende jaar te controleren.

Maar als iedereen die meedoet in het achterhoofd houdt dat het een race is die nergens voor meetelt, dan moet het goed komen en staat de lol voorop (hoop ik) en blijft grote schade door al te fanatieke rijders achterwege. Per slot van rekening gaat het om de eer, niet om een kampioenschap...

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo okt 20, 2010 12:38 pm 

Maandag mooie dag op Genk gehad.

Tom en Mike waren ook aanwezig.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo okt 20, 2010 12:38 pm 

Ik ben het ook wel eens met de opmerkingen die Chris W schreef hoor :!: De grenzen van een reglement worden regelmatig opgezocht maar als het even kan ook nog wat overschreden. :idea:
Heb door de jaren verschillende raceklasses doorlopen dus weet wel hoe het er aan toe gaat.

Kijk, BuijsPR is niet de enige die meedoet met een recreantenrace waaraan hij eigenlijk naar de geest van het reglement niet mee zou mogen doen. Aangezien er nog een pak anderen zijn die er eigenlijk niet thuishoren zou hij dom zijn als hij zo'n kans laat liggen. Het controleren van licenties gebeurt amper en dit omdat er nog steeds gerekend wordt op de "fair play" van de deelnemers. Tegenwoordig kan je in sommige raceklasses zelfs een heel seizoen volmaken zonder dat je een jaarlicentie moet hebben. Dus controleren wordt moeilijk.
Het is er ook om te doen om een zo groot als mogelijk deelnemersveld te hebben om het boeltje te betalen natuurlijk. Het is ten slotte geen sociale organisatie hé.

Zoals ik al schreef:
Citaat:
Maar geen nood hoor, doe gerust mee en maak er een leuke dag van. Ik denk, (sorry, weet wel zeker), dat je niet de enige piloot met recente racervaring bent die aan de start zal verschijnen op 7 November.

Als er iemand vooraan eindigt heb ik niets liever dan een bekende van dit forum dan iemand anders. =D)

Maar wat ik eigenlijk duidelijk wil maken is het volgende: In het begin van het hele monteurs/recreantenrace gedoe was er een mondelinge afspraak dat er enkel rijders zouden meedoen die dat jaar geen races gereden hadden. Een soort van "gentlemens agreement" dus. Na een tijd werd dit in een geschreven reglement gegoten omdat er stilaan toch mensen waren die het niet zo nauw namen met die afspraak.
Telkens het reglement geupdate werd was dit om uitwassen tegen te gaan. Zo is er onder andere sinds de vorige editie de verplichting om vanaf de 1ste finalereeks met hetzelfde setje banden te blijven rijden. Dit is er gekomen omdat het op den duur zo was dat er piloten op een dag 3 setjes nieuwe banden doorjaagden :shock: Maar zelfs dan nog heb je piloten die zoals sommigen zeggen "de grenzen van het reglement opzoeken" en er in slagen om toch 2 nieuwe bandjes te monteren en zo weeral een voordeeltje te hebben ten opzichte van een andere.
Ik denk dat als er zo'n dingen gebeuren het toch duidelijk is dat het er bij een deel van de deelnemers niet meer om gaat om een dagje fun te hebben maar echt beschouwd wordt als een echte race met groot aanzien. :roll:

Sorry, zoals gezegd begrijp ik best dat het opzoeken van de limieten van de reglementen de gewoonste zaak van de wereld is maar in sommige gevallen (zoals deze race) vind ik het gewoon eerder proberen om te kunnen pronken met een prijs die je eigenlijk niet verdient. En dit ten koste van de gewone recreant die ook eens graag een mooie race neerzet of tenminste de ervaring van een racedeelname wilt hebben. :oops:

Het gevolg hiervan is dat de gewone recreant nog amper meedoet enkel en alleen omdat hij zo goed als zeker weet dat hij met een serieuze handicap zit ten opzichte van de "anderen".
Je kan dat normaal vinden. Maar ik persoonlijk vind dit niets meer of minder dan een hele spijtige zaak. Op den duur zal je geen recreant meer aan de start zien verschijnen terwijl dat toch net de opzet van de hele zaak is geweest. :-(

Als het over raceervaring opdoen gaat: Er is einde oktober nog een BMC race op Genk. Het ideale moment voor iemand die de nodige raceervaring wilt opdoen om met min of meer gelijke wapens te (st)rijden. :idea:

Maar ondertussen zijn wel toch wel min of meer uitgebreid aan het afwijken in dit topic vrees ik. Misschien kunnen de relevante posten verplaatst worden naar een topic over de recreantenrace? :oops:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo okt 20, 2010 12:44 pm 

Je hebt volledig gelijk Beire,

Maar over die BMC, die zit al heel het jaar vol.:P
Anders zou ik daar ook nog wel meerijden.

Maar ik doe gewoon mee met een verzegelde Max en een leuk setje banden, meer ga ik er ook niet voor doen. En het is al helemaal niet eerlijk met die DD2's dus...:P

Maar mss beter verder gaan in het daarvoor bestemde topic.:P

2013 DRMC met Vici Motorsports!

Webshop Vici Motorsports! Voor uw kartonderdelen en uitstekende service!

Rondje Strijen
Rondje Genk

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo okt 20, 2010 2:00 pm 

Morgenavond de 100miles van Genk rijden samen met Guido. :D

Nog iemand die toevallig komt kijken of meedoet?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo okt 20, 2010 2:15 pm 

ik ga morgenavond naar de 100miles in Genk kijken,
en Bas&Guido aanmoedigen =D)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo okt 20, 2010 3:12 pm 

Succes Bas en Guido!

En Bas, handjes aan het stuur houden eh.;P

2013 DRMC met Vici Motorsports!

Webshop Vici Motorsports! Voor uw kartonderdelen en uitstekende service!

Rondje Strijen
Rondje Genk

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo okt 20, 2010 3:17 pm 

Citaat:
Nog iemand die toevallig komt kijken of meedoet?

Ik kom foto's maken op de baan ;)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo okt 20, 2010 3:18 pm 

Citaat:
En Bas, handjes aan het stuur houden eh.;P

Die 1,5 sec moet er anders toch echt vanaf

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo okt 20, 2010 3:29 pm 

zondag berghem, al wordt het weer wel erg dramatisch...

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo okt 20, 2010 9:07 pm 

Dat wordt wat in Berghem morgen :lol:
We zullen wel erg nat worden.

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do okt 21, 2010 8:06 am 

@ Guido,
je bedoelt Genk denk ik :P

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do okt 21, 2010 9:19 am 

Ik denk het ook :lol:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do okt 21, 2010 9:24 am 

€ 199 euro voor 4 uur racen in een huur-390cc? Dat is 50 euro per uur, niet veel geld. Leuk idee. Guido en Bas, laten jullie even weten hoe het was? Misschien ook eens iets voor mij.

Edit: 160 kilometer is natuurlijk geen 4 uur, zoals de website aangeeft. Tenzij je met 200cc rijdt of het sneeuwt. Het zal eerder 3 uur worden.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4394 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1 ... 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223 ... 293  Volgende