Auteur |
Bericht |
peter
|
Geplaatst: zo nov 21, 2004 5:21 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
ook al is het een motor helm dan nog hoeft het nog geen polycarbonaat helm te zijn
dus kijk uit met wat je doet
_________________ Driften kost tijd , het is alleen zo leuk
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: zo nov 21, 2004 5:57 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Ben het niet helemaal eens met jou vader, de HELM zelf is van een bepaalde materiaal gemaakt die door de keuring heen moet komen, daarnaast heeft het al dan niet spuiten van je helm geen enkele invloed
op de veiligheid en/of aantasting daarvan.
Ja, je zal de helm moeten schuren, maar dat doe je met waterporff schuurpapier (dus gewoon in het water dopen tijdens het schuren) en
dan met een dunne korrel b.v. 500.
Als je de helm zou gaan schuren met een slijpmachine.... ja dan haal je
materiaal weg en dat kan invloed hebben op het veiligheidspatroon v.d. helm.
Dus hij heeft wel een beetje gelijk.
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
Unknown User
|
Geplaatst: zo nov 21, 2004 7:17 pm |
|
|
Mijn boodschappenlijstje is dus:
3 spuitbussen bij halfords
1 bus blanke lak (vernis)
1 waterporff schuurpapier met dunne korrel van 500 (geen idee wat het betekend maar goed)
Klopt dit? en je moet dus je helm in het water doen en dan schuren? :S of hoe moet het? als je een handleiding hebt... graag
|
|
Omhoog |
|
|
The Iceman
|
Geplaatst: zo nov 21, 2004 7:24 pm |
|
Geregistreerd: za nov 20, 2004 3:53 pm Berichten: 696 Woonplaats: Burgum
|
leuk hoor die airbrush zou wel een paar sites willen hebben van mensen die dat doen als het maar niet te duur is :D
_________________ Licht is sneller als geluid daarom zien mensen er slim uit totdat je hen hoort spreken!!
|
|
Omhoog |
|
|
Fart
|
Geplaatst: zo nov 21, 2004 8:07 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
Ik denk dat je met waterproof 800 moet beginnen(schuurpapier en water)en daarna met 1000 nogmaals schuren dan zie je geen enkel krasje meer,tis wel wat werk maar je resultaat is dan veel mooier,zorg er ook voor dat je spuitbussen op kamertemperatuur zijn,De lak is dan dunner zodat hij fijner vernevelt
Succes Fart
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: zo nov 21, 2004 8:21 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Citaat: als een hele goedkope plastic helm is zou ik het niet doen dan zullen de weekmakers (heb je nodig om verf vloeibaar te krijgen)het kunstof aantasten en zal inderdaad je helm niet meer goed zijn
Ook een wat minder goedkope helm kan van een plastic gemaakt zijn dat niet met normale verf gespoten kan worden. Zorg dus voor je begint met spuiten dat je zeker weet dat de helm er tegen kan.
Verder wens ik je veel succes en ben ik natuurlijk benieuwd naar het resultaat
|
|
Omhoog |
|
|
Gast
|
Geplaatst: zo nov 21, 2004 8:27 pm |
|
|
Fart schreef: Ik denk dat je met waterproof 800 moet beginnen(schuurpapier en water)en daarna met 1000 nogmaals schuren dan zie je geen enkel krasje meer,tis wel wat werk maar je resultaat is dan veel mooier,zorg er ook voor dat je spuitbussen op kamertemperatuur zijn,De lak is dan dunner zodat hij fijner vernevelt
Succes Fart
ik weet niet wat al die waterproof 800 en zo betekenen
kan iemand mij helpen???
|
|
Omhoog |
|
|
Fart
|
Geplaatst: zo nov 21, 2004 8:50 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
waterproof 800 is schuurpapier ,800 is fijn(lees niet grof) schuurpapier,1000 is nog fijner,waterproof betekent dat je het schuurpapier in een emmer met water stopt en daarna met water ,dus nat,gaat schuren,polijsten.
Ik hoop dat je het nu een beetje snapt,vraag het anders even in een behang,verf speciaalzaak,die kunnen je het denk ik wel even uitleggen.
succes Fart
_________________ Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!
|
|
Omhoog |
|
|
Unknown User
|
Geplaatst: zo nov 21, 2004 8:58 pm |
|
|
het spijt me dat ik zo lastig ben en je topic een beetje verneuk,
maar wat ik moet doen is dus het volgende?
3 Spuitbussen bij halfords kopen van ongeveer 5 euro (hoe heten die?)
1 bus blanke lak (Vernis)
1 waterproof schuurpapier 800
1 waterproof schuurpapier 1000
waterproof schuurpapier 800 in het water dompelen, en voorzichtig de helm gaan schuren, daarna als ik klaar ben waterproof schuurpapier 1000 in het water dompelen en voorzichtig de helm gaan schuren. Dan de stukken van de helm die ik niet geel wil hebben afplakken. Dan de helm geel spuiten (wel vizier eruit halen). Daarna de gele stukken afplakken en de rest zwart spuiten. Als ik daarmee klaar ben de drie ruitjes spuiten. En dan ben ik klaar?
En hoe kan ik het beste de helm afplakken? (waarmee)
|
|
Omhoog |
|
|
Fart
|
Geplaatst: zo nov 21, 2004 9:08 pm |
|
|
ja klopt ja ,tijdens het schuren was je elke keer met een spons het schuurwater weg,zodat je kunt zien wat je goed geraakt hebt en wat niet.er is speciale afplaktape bij de speciaalzaak te krijgen.speciaal voor spuitwerk,deze tape is ongeveer 3 mm breed,deze gebruik je om een naadloze overbrenging te krijgen.Verder plak je je helm af met schilderstape(cremekleurige tape)maar nogmaals ga naar de verfwinkel die leggen het je graag uit(Denk ik)Hier kun je ook vragen welke lak je het beste kunt gebruiken.Als je dat weet kun je hem natuurlijk nog steeds bij Halfords halen ,die is goedkoper.
Nou ik denk dat het nu wel moet lukken.Vraag anders even het een en ander aan je pa!!
Good luck Fart
_________________ Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!
|
|
Omhoog |
|
|
Unknown User
|
Geplaatst: do dec 02, 2004 9:18 am |
|
|
ben ik weer met mijn irritante vragen, maar mijn helm is niet geheel een kleur op dit moment. Ga je dat zien? Of wordt het een kleur als je hem schuurt?
En wanneer komt uwe helm nou op het forum? Is tie nou nog niet af?
|
|
Omhoog |
|
|
ace
|
Geplaatst: do dec 02, 2004 11:36 am |
|
|
jemig, wat duur 450 EURO dat is nog meer dan de hlem zelf man!
|
|
Omhoog |
|
|
Fart
|
Geplaatst: do dec 02, 2004 3:36 pm |
|
|
Gecko schreef: Ga je dat zien? Of wordt het een kleur als je hem schuurt?
Als je hem helemaal geschuurd hebt kun/moet je hem in de grondverf spuiten,ook weer schuren met waterproof erna,dit is voor de hechting van je aflak laag!! Tevens is ie door de grondlak(primer) al egaal van kleur dan dus...
Suc6 Fart
|
|
Omhoog |
|
|
Unknown User
|
Geplaatst: do dec 02, 2004 3:57 pm |
|
|
Fart schreef: Gecko schreef: Ga je dat zien? Of wordt het een kleur als je hem schuurt?
Als je hem helemaal geschuurd hebt kun/moet je hem in de grondverf spuiten,ook weer schuren met waterproof erna,dit is voor de hechting van je aflak laag!! Tevens is ie door de grondlak(primer) al egaal van kleur dan dus... Suc6 Fart
okeej, nu snap ik er HELEMAAL niks meer van. Kan je het gedetailleerd uitleggen of niet?
3. waterproof schuurpapier 1000
4. grondverf
5. gele spuitbus
6. zwarte spuitbus
7. rode spuitbus
8. vernis
3. de helm met waterproof schuurpapier 1000 schuren
4. in de grondverf spuiten
5. stap 1 t/m 3 herhalen
6. de stukken die ik niet geel wilt hebben afplakken en de rest geel spuiten
7. de gele stukken afplakken en de rest zwart spuiten
8. de 3 ruitjes rood spuiten
9. met vernis spuiten
Omhoog |
|
|
Fart
|
Geplaatst: do dec 02, 2004 4:13 pm |
|
|
benodigdheden
no2,3,4,5,6,7 en 8 (1 dus niet!!!)
de dingen die je moet doen
no 2,3,4,dan weer 2 en 3,6,7,8 en dan 9
Its so simple!!
Maar ik moet wel zeggen dat je niet erg goed luisterd ,in mail 1 zei ik:vraag het in je verfwinkel,die geven je OOK graag advies!!
Gr Fart
|
|
Omhoog |
|
|