Auteur |
Bericht |
David
|
Geplaatst: ma dec 05, 2005 10:58 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Citaat: alsjeblieft zeg ......... zon slecht advies heb ik nog nie eerder gehoord !
Slecht geslapen SkeurijzeR?
Als je goed leest heeft Joris het alleen maar over Misschien, en ook zijn tweede post sluit ie af met een vraagteken, duidelijk vragend om meer info. Hij beweert dus zeker niet de wijsheid in pacht te hebben, en hij adviseert helemaal niks.
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Paulo27
|
Geplaatst: ma dec 05, 2005 11:01 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Heren, Heren....
Ik ben toch de ENIGE echte adviseur hier ????
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
joris
|
Geplaatst: ma dec 05, 2005 11:31 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
sja je mach hier ok niks zeggen
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
David
|
Geplaatst: di dec 06, 2005 12:19 am |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Mwah, dingen komen op een forum soms wat rotter over dan het in werkelijkheid bedoeld wordt, das het nadeel van geschreven tekst t.o.v een gesprek irl.
Back on topic:
Een huurkart is inderdaad wel te vinden in die prijsklasse, maar ook niet geschikt voor wedstrijden. Met een prokart kan je leuke wedstrijden rijden, maar ook die zijn een stuk duurder.
Ongeacht of je een kart vindt of niet, wedstrijden rijden is behoorlijk prijzig, afhankelijk van de klasse kom je met 600 euro niet ver.
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
leon
|
Geplaatst: di dec 06, 2005 1:39 pm |
|
|
ik moet jullie allemaal bedanken voor zoveel reacties en tips (dat had ik eigenlijk niet verwacht) maar, zou ik gewoon een frame kunnen kopen en dan gewoon een 4takt blok erop kunnen zetten en dan recreatief rijden. (maakt het dan niet uit hoe hard hij gaat?)
en dan nog iets; is er een wedstrijd waar het niet uit maakt wat voor frame en motor je hebt. (frame zoals goldspeed enz) (Motor zoals een rotax enz)
alvast bedankt
MVG leon
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
M.Jansen
|
Geplaatst: di dec 06, 2005 3:53 pm |
|
Geregistreerd: ma maart 14, 2005 5:23 pm Berichten: 297 Woonplaats: Almelo
|
Leon,
Een dergelijk 4-takt motortje als van een huurkart kan je prima monteren op ieder gewenst frame en er dan recreatief mee rijden. Dan hoef je niet aan allerlei regels te voldoen voor wedstrijden en kun je in principe doen wat wil wilt met de kart, als je er maar mee toegelaten wordt op een kartbaan. Maar die stellen vaak niet veel meer eisen dan dat je niet TE veel geluid mag produceren, en soms letten ze er op of je wel een fatsoenlijke helm en overall aan hebt (en zelfs dat soms nog niet eens!). Dus dan kun je rustig een huurkart motortje op een tweedehands kartframe zetten, of zelfs een oude huurkart in zn geheel opkopen.
Wedstrijden rijden waarbij het type motor en frame niet uitmaakt zul je moeilijk kunnen vinden, of het moeten al "illegale" zwarte races zijn waarvan ik in deze tijden nog nooit van gehoord heb. Voor een beetje een zichzelf respecterende wedstijd dienen gewoon stricte regels gehandhaaft te worden om de veiligheid en sportiviteit zoveel mogelijk te garanderen. Dus dan wordt het voor 600 euro zeg maar gerust onmogelijk om deel te nemen.
aar nogmaals, recreatief rijden kan met een huurkart of huurkartmotortje op een racekart frame prima!
Groeten!
_________________ BRM-Rotax-Max NAB
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
joris
|
Geplaatst: di dec 06, 2005 10:09 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
ik wil niet teveel zeuren maar ik heb net het regelement van de open klassen van kart club twente gelezen en daar staat nergens dat ik niet met een 5pk hondatje danwel b&s aan de start mag komen of je ermee kan winnen das weer een ander verhaal
Nummers: Rode borden met zwarte cijfers
Leeftijd: 16 jaar of ouder: Indien men voor het eerst aan een wedstrijd van de 4-takt Kart Club Twente deelneemt is vooraf toestemming nodig. Leeftijdsdispensatie is mogelijk, te verlenen door het bestuur van de Club.
Minimumgewicht: 170 kg
De technische commissie heeft het recht het minimumgewicht in loop van dit seizoen te wijzigen.
Motor: Vrij, mits niet meer dan 2 cilinders .
Cilinderkop: Vrij
Kleppen: Vrij
Nokkenassen: Vrij
Zuiger: Vrij
Drijfstang: Vrij.
Krukas: Vrij
Ontsteking: Vrij.
Startinrichting: Startmotor en startkrans mogen verwijderd worden. Geen Accu’s toegestaan!
Versnellingsbak: Vrij, automatische koppeling zowel als versnellingsbak toegestaan.
Overbrenging: Vanaf de motor rechtstreeks naar de achteras; verder vrij.
Carburateur: Verstelbare sproeiers zijn niet toegestaan.
Luchtfilter: Maximaal één CIK gehomologeerd luchtfilterhuis, met maximaal twee inlaatopeningen; bewerking van het luchtfilter en/of de bijbehorende originele en standaard inlaatpijpjes is niet toegestaan. Liefst met inductiefilter(s).
Uitlaat: Mag op geen enkel punt uitsteken boven het hoogste punt van de motor (zonder luchtfilter); mag niet achter de achterbumper en mag nergens buiten het midden van de zijspoilers (dwars op de rijrichting gemeten) uitsteken.
Uitlaatbocht: Mag niet verder dan 40 mm binnen in de CIK demper reiken.
Uitlaatdemper: Standaard 100cc of 125cc CIK kartuitlaat (één uitmonding: het type waarbij het eindpijpje één geheel is met het chromen eindstuk).
Geluid: N.B.: De Technische Commissie is gerechtigd om te allen tijde een motor af te keuren wegens teveel geluid, ook als aan bovenstaande eisen is voldaan! Men mag met staalwol o.i.d. het geluid verder dempen, als maar gekozen wordt voor een stevige en blijvende oplossing.
Koelers: Water- en/of oliekoelers mogen niet voor de zijkantrand van de kuip reiken.
Banden: slicks regenbanden
Maxxis HG 2 Bridgestone WEM YHP 4.5x10.0-5
Maxxis HG 2 Bridgestone WEM YHP 6.0x11.0-5
Aantal banden per wedstrijd is vrij.
Brandstof: De brandstof is handelsbenzine en kan vrij aangeschaft worden bij welk tankstation tankstation dan ook , deze mag “95%“ 0f “98% “octaan bevatten zonder
extra toevoegingen.
Er mag ook niets uit de brandstof verwijderd worden.
Ontluchtingen: Alle ontluchtingen (carterventilatie) dienen uit te monden in het luchtfilterhuis. Bij uitzondering kan een reservoir van minimaal 0,25 liter worden toegestaan, echter deze moet stevig aan het chassis bevestigd zijn en bij de technische voorkeuring en vóór de diverse starts dienen deze reservoirs leeg te zijn.
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Paulo27
|
Geplaatst: di dec 06, 2005 10:23 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Joris....
Je hebt weer helemaal gelijk....
Maar ik denk dat Leon nu voldoende info heeft om zelf hieruit een conclusie
te trekken.
Bedankt in ieder geval voor je info en doorzettingsvermogen.
Thx
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
RJ
|
Geplaatst: wo dec 07, 2005 9:14 am |
|
Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm Berichten: 910 Woonplaats: Deventer
|
Joris,
Ik snap jouw motivering even niet? Wil je hoe dan ook gelijk hebben? Gefeliciteerd gelukt, een gat in het reglement. Maar wat SkeurijzeR al aangaf is, dat iedere simpele ziel kan nagaan dat een open klasse niet voor huurkartmotoren bedoeld is.
Tevens heb je ook duidelijk gebruik gemaakt van de kracht van citeren. Eerder in het reglement wordt er nl het volgende geschreven:
"6.5 Open Klasse
Deze klasse is bedoeld voor zeer ervaren rijders. De competitie zal in deze klasse moeten komen van rijders die met verschillend materiaal even snel blijken te zijn. Vooral bedoeld om mensen met een type motor, waarvoor weinig races worden georganiseerd, toch te laten rijden."
Nu zul je dit ook wel weer proberen te ondermijnen, maar gelukkig is deze regel praktijk afhankelijk. De praktijk wijst uit dat enkel snelle karts komen om deel te nemen. Tevens als je even verder leest moet de coureur zeer ervaren zijn. Deze term wordt ook als voorwaarde genoemd voor de Formula TKM. Zeer ervaren mensen rijden niet met huurkartmotoren. De enige mensen met ervaring en talent met weinig vermogen rijden indoor in het DIKC of outdoor in de Pro Kart.
Ik hoop dat je nu inziet dat je met dit gemierenneuk enkel mensen die hun best doen voor de sport irriteerd. Daar is dit forum zeker niet voor bedoeld!
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Paulo27
|
Geplaatst: wo dec 07, 2005 10:14 am |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Heren,
Nou een ieder z'n EI kwijt is.... wil ik het ook hierbij laten en deze discussie SLUITEN.....
De topic is om een vraag te beantwoorden van Leon en niet te gaan
mieren........ over wat het regelement nu wel of niet toestaat.
Leon is gelukkig geen klein kind van 10jr. die dit zelf niet zou kunnen
bedenken.
bedankt voor jullie input.
Thx
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
leon
|
Geplaatst: do dec 08, 2005 7:19 pm |
|
|
allemaal heel erg bedankt met extra bedank aan paulo27 en skeurijzer.
MVG LEON
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Paulo27
|
Geplaatst: do dec 08, 2005 9:24 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Geen probleem...
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
bhpmaniac
|
Geplaatst: vr feb 10, 2006 10:58 am |
|
|
Interessant topic toch voor mij
Ik wou hier even op inhaken; heb zelf een 2e hands kart gekocht, 2 tact blok, geen idee wat voor frame
Maare, wat raden jullie aan om mijn geld in te steken om als amateur toch een beetje fatsoenlijk rond te kunnen gaan?
Groet, bhpmaniac.
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
RJ
|
Geplaatst: vr feb 10, 2006 11:50 am |
|
Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm Berichten: 910 Woonplaats: Deventer
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Ron88
|
Geplaatst: vr feb 10, 2006 12:19 pm |
|
Geregistreerd: ma jan 24, 2005 7:03 pm Berichten: 1303 Woonplaats: Nuland
|
De 2 B's..... Banden en Benzine!
_________________ Koos Kartloos
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |