Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jul 19, 2005 9:16 am 

Een vraag....
Hoe doen jullie het met school om vrijdag's voor een Chrono race te trainen?
Kunnen jullie dan zo maar vrij krijgen?

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 19, 2005 9:23 am 
Dit is dus een lastig punt waar ik het ook best moeilijk mee heb soms. Omdat ik vroeger erg ziek was moest ik vaak naar het ziekenhuis en dus kon ik veel vrij nemen. Nu moet ik niet meer veel naar het ziekenhuis maar kart ik des te meer. Ik zeg nooit tegen school dat ik moet karten maar ik zeg dat ik naar het ziekenhuis moet.

Stel ik vraag vrij en het mag niet kan ik dus nooit meer weg van school want dan gaan ze controleren of ik in het ziekenhuis ben geweest. Veel jongens bij mij in de klasse hebben gewoon vrij gehad van school. Mats vd Brand en Luuk Glansdorp krijgen gewoon een week vrij omdat ze naar Europese wedstrijden moeten (Luuk 1 wk). De rest van de jongens krijgen alleen vrijdag vrij van hun school.

Als je op hoog niveau aan sport doet en je bent geen moeilijke leerling denk ik dat je wel vrij kunt krijgen maar of je het moet gokken is natuurlijk weer iets anders..

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 19, 2005 10:54 am 

Zo kan het wel, maar dan mis je natuurlijk heel wat lessen.. maar het is wel de makkelijkste manier!
En als je dan door een crash vrijdag's iets oploopt heb je wel wat uit te leggen.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 19, 2005 2:10 pm 

René Oud schreef:
Als je op hoog niveau aan sport doet en je bent geen moeilijke leerling denk ik dat je wel vrij kunt krijgen maar of je het moet gokken is natuurlijk weer iets anders..

Jah klopt, ik zou echt niet lopen klote op school, want ik mocht van school in eerste instantie gewoon trainen op dagen voor het NK (mijn NK was zelfs op zondag, maar ik mocht op de woensdagen trainen van school). Dus ik ging die woensdag voor het NK naar de directeur en die zegt tegen mij: Nou, je bent vrij lastig tijdens de lessen en het gaat nou niet echt je van het... ik vind dat je gewoon op school moet blijven

Tja, dat soort dingen moet je gewoon niet hebben. Ik zie bij je leeftijd staan dat je 14 bent... dan is het altijd nog relatief rustig. Maar hou het asjeblieft zo... het is zonde om niet te karten vanwege je gedrag.

Echter, doe je gewoon normaal in de klas en sta je met je cijfers goed dan is een klein gesprekje met de directeur genoeg om vrij te krijgen hoor. :wink:

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 19, 2005 2:49 pm 

Pff school en karten...echt moeilijk, ik weet er alles van.

Op de Middelbare school was het echt hels, school wist totaal niet wat het inhield en kreeg totaal geen medewerking. Ondanks dat veel gekart en gesleuteld waardoor ik mijn HAVO niet heb afgemaakt. Maar wel lekker gekart..... :wink:

Op de MTS was het iets makkelijker maar je bent zelf verantwoordelijk voor alles. Mis je wat daardoor moet je dat zelf regelen mar je moet niet denken dat ze een tentamenweek verschuiven ervoor. Maar omdat het dichtbij de sport stond was er wel wat te regelen. had ook geluk want want er waren nog een paar jongens die in de autosport zaten.

Op de HTS nu is het wel het lastigst. Daar hoef je geen vrij te vragen wat dat interesseert ze toch niks. Alles is voor eigen risico, je kan eigenlijk niks missen omdat er al zo weinig les is....

Kan je niet naar mooie wedstrijden omdat je suf college's moet volgen. Dat is echt zuuuuuuur.... :evil:

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 19, 2005 2:57 pm 
Ik ben 16 en volgend jaar naar HAVO-4 dus 2e fase en kun je al meer zelfstandig werken wat weer ten goede komt aan school en het karten:) Als je een crash heb gehad is dat natuurlijk tijdens de race gebeurd. Wel is het eens gebeurd bij mij dat een leraar op mijn site ging kijken en zag dat ik gereden had. Gelukkige een toffe scheikundeleraar die het niet tegen de afdelingsleidster had gezegd!

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 19, 2005 3:33 pm 

Mijn ouders steunen me goed met het karten. maar.... als de prestaties op school eronder lijden... dan is het karten afgelopen.
Ik ben 14 jaar en ga nu naar HAVO-4.
Ik moet maar eens zien hoe ik het komend jaar dat regel.
Nu train ik regelmatig en neem deel aan enkele Open wedstrijden.

Ik heb geruchten gehoord dat volgend jaar de Chrono wedstrijden misschien op zondag worden gehouden...??? is dat zo en wie weet hier meer van?

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 19, 2005 4:26 pm 

Ik was vrijdags altijd vroeg uit, dus had nooit problemen met vrij krijgen :D

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 20, 2005 8:17 am 

Yvan schreef:
Ik ben 14 jaar en ga nu naar HAVO-4.

Klasje overgeslagen? :P Ik ben 16 en ga naar Havo-4. Nou ben ik wel een keer blijven zitten :( :wink:

Als je Havo-4 doet en je hebt een klas overgeslagen en het lukt allemaal makkelijk dan heb je een grote kans dat ze je gewoon vrij geven. En je ouders hebben groot gelijk met als de prestaties op school eronder lijden dat het karten dan is afgelopen... Karten is belangrijk, maar als je later geen goede baan hebt is het karten over :wink:

(weer een wijze les van mij)

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 20, 2005 9:15 am 
14 en naar Havo-4 kan als je een hééle vroeger leerling bent. Waarschijnlijk wordt hij in sep,okt,nov, of dec 15

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 20, 2005 11:06 am 

Jaah... ik ben inderdaad een vroege leerling, word in augustus pas 15 :)

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2005 6:46 pm 

ik ben nu 15 en ga ook naar havo 4.. bij mij hetzelfde verhaal als bij yvan, als school eronder leid dan is het afgelopen met karten. gelukkig zijn ze op mijn school heel relaxed ik kan zo een dagje vrij krijgen als ik ''moet'' karten. :lol:

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2005 6:51 pm 

Zou zeggen geniet er maar van. Later als je hard aan het werk bent zit het er vaak niet meer in helaas :roll:

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2005 8:20 pm 

ik ben 16 en ga naar VWO 5.

bij mij op school is het zo dat je kunt overleggen of je dagen vrij krijgt i.v.m. sport. Ik heb het afgelopen schooljaar gewoon een brief aan mijn mentor gegeven waarin stond dat ik nationaal ging rijden en de wedstrijden op zaterdag zijn en wij het nodig vinden om vrijdags al te gaan trainen. Was geen probleem en ik kreeg gewoon die vrijdagen vrij. Ik moest wel zelf de verantwoordelijkheid nemen dat ik mijn huiswerk had gedaan enzo..

bij mij op school gaat het dus vrij makkelijk, maar ik denk wel dat je punten goed moeten zijn.

Owjah.. een aantal wedstrijden vallen ook in de vakantie!

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2005 9:03 pm 

Ricko schreef:
Jah klopt, ik zou echt niet lopen klote op school, want ik mocht van school in eerste instantie gewoon trainen op dagen voor het NK (mijn NK was zelfs op zondag, maar ik mocht op de woensdagen trainen van school). Dus ik ging die woensdag voor het NK naar de directeur en die zegt tegen mij: Nou, je bent vrij lastig tijdens de lessen en het gaat nou niet echt je van het... ik vind dat je gewoon op school moet blijven

Huh komt me errug bekend voor dit!!

Afbeelding

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]