Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ultieme ribprotector?
BerichtGeplaatst: zo jul 18, 2010 9:59 pm 

Ik heb het afgelopen jaar veel problemen met mijn ribben gehad. Van mijn linkerkant heb ik nooit last gehad, terwijl die toch op de normale circuits het meest belast zouden moeten worden. Ooit is er waarschijnlijk echter iets fout gegaan met de rechterkant van mijn ribbenkast en dat is van kwaad naar erger gegaan. Zo zijn ze van november tot april eigenlijk aan een stuk gekneusd geweest en heb ik toen bijna niet kunnen karten.

Ik heb allerlei ribprotectors geprobeert, maar niets hielp. Ik heb veel gezocht op internet, waar ik zag dat er veel soortgelijke problemen bij karters waren. Op het Belgische Kartgrid forum vond ik een verhaal van iemand die ook dezelfde problemen met gekneusde ribben had en het opgelost had door een ribprotector op maat te laten maken.

Dat heb ik dus ook gedaan en zo'n protecter ziet er als volgt uit:

Afbeelding

De ribprotector werkt fantastisch en ik kan iedereen die soortgelijke problemen heeft aanraden om te overwegen om ook zo'n ding te laten maken! Ik heb er nu drie keer mee gereden en heb totaal geen last meer van mijn ribben!

Ik kan het echt aan iedereen aanraden die soortgelijke problemen heeft met zijn ribben. Het is een flinterdun harnas dat volledig op maat wordt gemaakt. Als eerste stap wordt met gips een mal van jouw torso gemaakt. Daar wordt uiteindelijk de erg mooi afgewerkte protector van gemaakt. Het kost wat (EUR 300,- plus 3 bezoekjes aan Belgie), maar degenen die wel eens gekneusde ribben hebben gehad die weten dat het voorkomen daarvan echt wel wat waard is. Ik vond het in ieder geval heel frustrerend om veel weekeinden niet te kunnen karten (en slapen :mrgreen: ) omdat je weer last hebt van je ribben. Ik ben zelfs drie keer na heel korte rijtijd van de baan vertrokken omdat het gewoon niet meer verder ging.

Ik heb de ribprotector laten maken bij EDS Orthopedie in Kontich Waarloos (NB: ik heb geen enkele commerciele band met deze onderneming, behalve dat ik ze EUR 300 heb gegeven en zij het mogelijk maken dat ik meer uur in de kart zit en daardoor nog veel meer geld kwijt ben aan het karten :mrgreen: )

ChrisW

Laatst bijgewerkt door ChrisW op ma jul 19, 2010 7:58 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jul 18, 2010 10:43 pm 

Zeer bedankt voor de informatie chris, ik heb er ook last van en als wat ik nu heb het probleem niet oplost dan zal ik er zeker naar kijken.
Ik heb nu een ribtec met OTK Kart Bags op me stoel, een soort luchtkussentjes alleen heb ze nog niet getest, ik zal het resultaat ervan hier posten.

Foto van de otk kart bags: http://www.j3competition.com/images/pro ... r_Bags.jpg

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 19, 2010 7:29 am 

Moet zeggen dat hij er "apart" uitziet.

Gelukkig heb ik nooit last van mijn ribben.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 19, 2010 8:16 am 

@ Basjuh: Het ziet er de eerste keer dat je het ziet inderdaad apart uit, maar het zit best mooi en als gegoten om je hele ribbenkast. Als je geen last hebt van je ribben, zou ik overigens ook niet uit voorzorg zo'n dure protector aanschaffen. Aan mijn linkerkant heb ik dus ook nooit last, maar ergens vorig jaar heb ik mijn ribben aan mijn rechterkant gekneusd en dat is nu na meer dan een jaar nog steeds een zwakke plek.

@Piking: Ik heb diverse protectors geprobeerd, op allerlei manieren met diverse soorten foam gewerkt, maar niets werkte zo goed voor mij als dit keiharde op maat gemaakte dunne harde stukje kunststof. Die kart bags heb ik echter niet geprobeerd dus ik ben wel benieuwd wat dat bij jou voor resultaat geeft. Wat bij mij het probleem bleef was dat de onderzijde van de door mij geprobeerde ribprotectors naar binnen gedrukt kon worden. Ik ben vrij lang (187) en er steekt dus net een paar cm meer boven de bovenkant van het stoeltje uit dan bij de gemiddelde karter. Dat betekende weer dat er vrij veel druk van de rand van de bovenkant van het stoeltje op uiteindelijk het onderste deel van mijn ribbenkast kwam. Deze op maat gemaakte protector heeft een stijve constructie aan de achterzijde en verdeelt de druk veel beter over mijn gehele ribbenkast.

ChrisW

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo okt 23, 2011 8:03 pm 

Hallo heren,

ook met mijn ribbetjes is het niet zo best gesteld. Nou ben ik ook niet de kleinste en de kortste :cry: ,helaas.
Zijn er ook mensen die zo'n protector in nederland hebben laten maken? Of weet iemand zo'n firma?

Laat het mij aub zsm weten....? Ik wil weer karten zonder daarna weken niks te kunnen doen...! :lol:

Alvast bedankt!!!!!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma okt 24, 2011 6:16 am 

Zover ik weet zit er in Nederland niet zo'n firma. Ken verschillende mensen die hem daar in België hebben laten maken.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma okt 24, 2011 9:00 am 

lijkt beetje sm gordel. maar als het helpt is het het geld altijd waard. Gekneusde ribben doet best wel een beetje zeer.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma okt 24, 2011 9:24 am 

Ziet er netjes uit!
En als het werkt is het goed he.

Zelfs nooit last van me ribben. Heb 2 keer een ribprotector aan gehad... En meer last gehad van de protector als zonder. Dus die is na 2 keer rijden naar het oud vuil gegaan.
Hetzelfde met de nekband, maar die heb ik netjes tot mijn 17 de gedragen. :mrgreen:

#43 '12 birel kz2

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma okt 24, 2011 11:55 am 

ik ga m kogelvrij maken.... voor de zekerheid

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma okt 24, 2011 1:12 pm 

Ik heb er eentje van Freem, nooit meer last van mijn ribben! Heb er ook eentje van No Limits Racing Products, maar die scheurt iedere keer af bij de bandjes..

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma okt 24, 2011 4:20 pm 

heb ook n freem:)prima tevreden. no limit spul is immitatie he. je betaald niet voor niks voor kwaliteit.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di okt 25, 2011 1:28 pm 

I know.. zo blijkt: goedkoop is duurkoop!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di okt 25, 2011 6:19 pm 

goedkoop is duurkoop cker in deze sport!!!! :)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo nov 09, 2011 12:13 am 

ik rijd zelf met een sparco, ben er wel tevreden over

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 08, 2012 5:59 pm 

Door middel van dit forum ook maar zo'n beschermer aan laten meten gisteren bij EDS. Hoop dat het is wat ik ervan verwacht en dus geen last meer van mn ribben zal hebben :mrgreen:
Prijs is wel omhoog gegaan. Inmiddels zo'n 363 eurotjes. 1 Rib heb ik dus daar moeten laten.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende