Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo aug 28, 2011 5:43 pm 

Zoals de topic naam al doet vermoeden zal ik hier alles wat ik met de karhobby doe plaatsen zoals:
Het materiaal, de aanpassingen op het bestaande materiaal, het nieuwe materiaal, onderhoud, afstellingen, waar ik ga trainen, ronde tijden en alle dingen die ik nog vergeten ben.

Ook al ben ik al een aantal jaren in bezit van één of meerdere karts, ik heb nog maar zeer weinig gereden en ben dus nog maar een beginner.

Dit topic zal ik dan ook gebruiken om al mijn info op te plaatsen en zo terug te kunnen zien hoe mijn kennis in de hobby zich (hopelijk) verbeterd.

Mijn eerste kart was een Tulli kart met een 100cc comer blokje, toen een andere kart erbij gekocht welke ik geheel opnieuw heb opgebouwd. Hiermee heb ik wat ervaring kunnen opdoen met de techniek op een kart.
Bij deze kart zaten zeer veel onderdelen en twee 100cc vortex blokken (zonder koppeling). Dit ging toch al een stuk snellen maar aanduwen is niet mijn hobby :wink: , er moest dus weer wat nieuws komen.
pas geleden heb ik dus een kombikart met Sa250 aangeschaft. De laatste weken heb ik hier wat aan gesleuteld om de basis hiervan te leren (rembalans afstellen, sproeiers wisselen, olie vervangen, tandwiel en ketting wisselen enz.).

Ik heb hem al geplaatst in "nieuwe aanpoken" maar zal hem hier ook nog even posten.

Afbeelding

Afbeelding

Zoals je kunt zien vervoer ik de kart achter op een aanhanger, welke momenteel wordt aangepast (daarover later meer).

Vanmiddag was het weer geweldig zomer weer :evil: en heb uit verveling mijn stoel maar eens aangepakt.
De bodem was gescheurd en heb ik opnieuw gepolyesterd, daarna de ahterkant wat opgeleukt, nu nog aflakken met hitte bestenigde blanke lak.

Afbeelding

Jeroen

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo aug 28, 2011 7:31 pm 

Mooi gedaan die stoel!
Soort airbrushen ofzo?

Nog foto's van je vortex blokken/trulli kart?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 3:48 pm 

Yep, de stoel is met de airbruch gedaan. Lang geleden dat ik wat met de airbrush heb gedaan en dat is te zien ook :lol: , de handen zijn niet zo stabiel meer.....

foto's heb ik nog wel hoor.

Mijn eerste kart, de trulli kart (inmiddels verkocht):
Afbeelding

de twee 100cc comer blokjes met koppeling (inmiddels verkocht).
Graag heb ik een lopend reserve blok bij me zodat ik niet te veel hoef te sleutelen op een rij dag.
Afbeelding

Daarna een Vinkkart.
Deze kart heb ik geheel opnieuw opgebouwd ( viewtopic.php?f=3&t=7847 ).
Afbeelding

Ook hier heb ik twee blokjes voor.
Vortex 100cc direct aangedreven, beide netjes in een motorkist zodat ze niet kunnen beschadigen tijdens transport ed.
Wat ik met deze blokjes ga doen weet ik nog niet. Aan de ene kant wil ik het bewaren maar waarom bewaren als je het waarschijnlijk niet meer gaat gebruiken???
Het rollend Frame mag wel weg.

de huidige kart met motor staat in het eerste bericht al vermeld.

Jeroen

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 8:09 pm 

mooi mooi =D)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo okt 02, 2011 12:44 pm 

Gisteren voor het eerst met de swiss de baan op gegaan (berghem).
Ik wist dat de koppeling zijn beste tijd had gehad maar heb de gok toch genomen om eerst een keer te rijden en daarna pas een nieuwe te bestellen.
Na 1 stint begon ik de koppeling al te ruiken, tijdens het opwarmen voor de tweede stint begon hij te roken en was het einde oefening. Beter ik dus eerst een nieuwe koppeling kunnen kopen en deze mee te nemen naar de baan....
Nu heb ik een nieuwe koppeling besteld, gelijk maar de racekoppeling daar je met deze koppeling nog sneller weg komt 8) .
Na mijn vakantie is hij binnen en kan ik hem monteren en weer de baan op.

Jeroen

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma okt 03, 2011 5:34 pm 

Jeroen, misschien een teleurstelling maar met de "racekoppeling" ben je niet sneller weg, juist het tegenovergestelde. De slijtage is hoger en hij gaat korten mee.
het voordeel dat de racekoppeling biedt is meer slip.
Beter had je de aiyes gekocht. Die gaat veel beter en langer mee.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma okt 03, 2011 6:45 pm 

De aiyes is de racekoppeling volgens de swissauto250.eu site, de bestelde koppeling is de aiyes raceclutch.
Bedoel jij die ook, of zijn er nog meer dan de standaard en boven vernoemde?

Jeroen

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma okt 03, 2011 7:51 pm 

Je hebt de racekoppeling dit is een lichtere versie van de blokken met voering. De Aiyes is met sintermateriaal, hiervoor heb je ook een andere trommel nodig.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo nov 27, 2011 9:45 am 

Vandaag de motor van de kart gehaald en deze vorstvrij opgeslagen, het kartseizoen is voor mij afgelopen (te koud).....
Mochten ze weer goed weer met betere temperaturen opgeven staat zo'n motor er binnen 30 minuten rijklaar weer op en kan ik alsnog gaan rijden.
Wat mij nog rest is het frame winterklaar te maken.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ]