Auteur |
Bericht |
sierradrivr
|
Geplaatst: za nov 13, 2010 6:14 pm |
|
|
hey allemaal , de laatste tijd ben ik na het karten vaak misselijk een beetje het reisziekte gevoel , ik heb al zitten denken dat het aan mijn conditie zou liggen , die is de laatste tijd nogal aan de lage kant , ik zet ook mijn helmmuts over mn mond mischien is het dat? dit is voor mij geen reden om te stoppen met karten maar het is lastig want soms heb ik het ook tijdens het rijden tegen het einde en dat doet mijn rondetijden stijgen heeft iemand van jullie dit ook , zijn er gelijkaardige ervaingen ? en iemand een idee wat ik er kan aan doen meestal als ik hiena iets eet of een red bull drink is het ergste wel weg maak leuk is anders , tips om dit in de toekomst te voorkomen ? grtz bran
_________________ gas geven : direkt vooruit gaan sturen :direkt draaien remmen: direkt vertragen afstappen :een smile tot achter je oren DAT IS KARTEN !!!
ayrton senna god of karting !
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: za nov 13, 2010 6:18 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Hoi, ik zet mijn balaclava ook over mijn mond, maar misselijk wordt ik niet. Heb je wel een goede verluchting van je helm ? Je kan best ook niet te veel eten voor je stint aangezien je heen en weer wordt geschud in de kart.
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: za nov 13, 2010 6:23 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Ik heb er al 1 keer eerder van gehoord, volgens mij van Philip (Ross1961 hier op het forum). Bij hem lag het zover ik me kan herinneren aan de helm, maar je zou hem natuurlijk even een PB kunnen sturen en vragen wat het was, en of hij er een oplossing voor gevonden heeft.
|
|
Omhoog |
|
|
sierradrivr
|
Geplaatst: za nov 13, 2010 6:28 pm |
|
|
ik gebruik meestal een helm van daar ik heb (nog ) geen eige kart maar ik kan al een helm kopen en zonder helmmutsje is ook geen oplossing ik heb te lang haar daarvoor , eten voor een stint doe ik nooit er na wel om de misselijkheid te verminderen
_________________ gas geven : direkt vooruit gaan sturen :direkt draaien remmen: direkt vertragen afstappen :een smile tot achter je oren DAT IS KARTEN !!!
|
|
Omhoog |
|
|
sierradrivr
|
Geplaatst: za nov 13, 2010 6:48 pm |
|
|
er schiet mij opeens iets te binnen ik denk niet dat het de helm is ik had vandaag vergeten mijn vizier toe te doen en ik had het ng maar toch minder denk ik
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: za nov 13, 2010 6:49 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
wat ik altijd doe is de vizier een halve cm of minder als dat mogelijk is open zetten tijdens het rijden. zowel binnen als buiten. zo ben je altijd voorzien van voldoende frisse lucht. maar als je een barslechte conditie hebt, dan zou ik daar ook ff aan gaan werken. dit zou ook wel de oorzaak kunnen zijn.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: za nov 13, 2010 6:49 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Ik zou eens kijken of je van iemand een iets degelijkere helm kunt lenen.
Het klinkt mischien vreemd, maar acupunctuur wilt ook wel eens helpen tegen misselijk worden tijdens het rijden.
|
|
Omhoog |
|
|
sierradrivr
|
Geplaatst: za nov 13, 2010 7:01 pm |
|
|
barslecht is ze nu ook niet maar er een beetje aan werken zal geen kwaad kunnen maar hoe herken ik een goede helm
|
|
Omhoog |
|
|
sierradrivr
|
Geplaatst: za nov 13, 2010 7:01 pm |
|
|
http://www.rad.eu/nl/c/p/85-airoh-kr-color-zilver.htm is dit goed , is niet duur maar er is wel serieuze korting op
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: za nov 13, 2010 7:04 pm |
|
|
In die indoorkartings, hangt er wel een geurtje. Citaat: wat ik altijd doe is de vizier een halve cm of minder als dat mogelijk is open zetten tijdens het rijden. zowel binnen als buiten. zo ben je altijd voorzien van voldoende frisse lucht Doe ik ook altijd, komt er wat wind binnen je helm en kan je je wat beter voelen. Controleer ook goed je ademhaling.
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: za nov 13, 2010 7:06 pm |
|
|
Citaat: is dit goed , is niet duur maar er is wel serieuze korting op Voor indoor karting is dit goed, maar een Arai, Bell of iets dergelijke zal nog een veel betere verluchting hebben, al zijn die wel een pak duurder. Heb je je eigen helm muts ? Of zijn het van die haarnetjes van de karting zelf ?
|
|
Omhoog |
|
|
sierradrivr
|
Geplaatst: za nov 13, 2010 7:07 pm |
|
|
ik ben wel een tijd naar de kiné geweest voor hyperventilatie en dat begon ook zo , zou het mischien komen omdat ik meestal indoor rijd en zo de gassen binnenkrijg binnenkort begin ik outdoo
|
|
Omhoog |
|
|
sierradrivr
|
Geplaatst: za nov 13, 2010 7:09 pm |
|
|
nee een helmmuts maar wel van de karting zelf maar dus zoeenhttp://www.google.be/imgres?imgurl ... 29,r:0,s:0
|
|
Omhoog |
|
|
sierradrivr
|
Geplaatst: za nov 13, 2010 7:10 pm |
|
|
|
|
Omhoog |
|
|
swissauto-cruiser
|
Geplaatst: za nov 13, 2010 7:26 pm |
|
|
drink je toevallig niets met bruis voor je gaat rijden, zoals cola of fanta, door het doorelkaar geschud worden in de kart kan je ook misselijk worden, heb ik al meegemaakt en sindsdien nooit meer bruis, maar plat water of aquarius.
_________________ kombikart 08 + swissauto 09
|
|
Omhoog |
|
|