Auteur |
Bericht |
Ben999
|
Geplaatst: za mei 29, 2010 4:42 pm |
|
Geregistreerd: di okt 16, 2007 5:12 pm Berichten: 202 Woonplaats: Rekem
|
Ik heb enkele weken geleden m'n aanhanger een beetje vernieuwd, nieuw houtwerk gezet. Als deksel ligt er een traanplaat op die aan de voorzijde naar omhoog scharniert. Zie foto : Nu was mijn oorspronkelijke bedoeling om de traanplaat boven te houden door middel van gasveren. Dat heb ik ook geprobeerd met als resultaat dat de plaat aan de linkerkant geplooid is Heeft iemand nog andere ideen of tips om de plaat toch boven te houden dmv gasveren, of andere dingen? En ik twijfel over de indeling vanbinnen. Dus voorbeelden enz zijn welkom ! Greetz
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: za mei 29, 2010 5:14 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
las diagonalen onder je traanplaat voor versteviging. Gebruik 4 kant buis, rond om, dan is ie stabieler. (helaas wel zwaarder)
De plek waar je je gasveren monteert, monteer deze aan een dikke drie hoek welke aan je buizen zit. Hierdoor tordeert je frame minder. (meer oppervlak aan je buizen).
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: za mei 29, 2010 9:46 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
wat ik wel handig vind bij mijn aan hanger is dat ik de pit kar nog kan inladen als de kart al op de aanhanger staat
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: za mei 29, 2010 9:55 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Ik heb ook in de planning om de parachute van ons ff aan te passen. Wat meer houtwerk eromheen en wat opberg kisten erin ipv opengaten. Nog even kijken of er iets van een werkbank oid aan vast geknupt kan worden, aan de achterkant. Is wel makkelijk bij het vervangen van de bandjes.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
Art
|
Geplaatst: za mei 29, 2010 11:36 pm |
|
Geregistreerd: zo sep 17, 2006 10:04 pm Berichten: 193
|
en daarna een Hummer kopen om die zooi nog vooruit te krijgen???
_________________ Voor uw en mijn veiligheid geef ik voorrang
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: zo mei 30, 2010 1:24 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
HAHA ja die gasbak van mij vind het niet zo leuk Maar daarvoor het hebben we lease auto's waar motor's van opgeblazen worden (ofniet smrph) Kheb adresje gevonden die 12mm betonplex verkoopt Aanhanger wordt semi betonplex semi zeil.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
Ben999
|
Geplaatst: wo jun 02, 2010 5:57 pm |
|
Geregistreerd: di okt 16, 2007 5:12 pm Berichten: 202 Woonplaats: Rekem
|
Ivm die gasveren, weet er iemand ook een goed hulpmiddel om de hoek te berekenen hoe de gasveren gemonteerd moeten worden?
Mensen die ook zo iets gelijkaardigs gelijk mij hebben, dus een klep of dergelijke open te houden, hoe doen of hoe hebben jullie dat gedaan? Hiermee bedoel ik dus alle hulpmiddelen, behalve gasveren.
|
|
Omhoog |
|
|
Scarto
|
Geplaatst: wo jun 02, 2010 7:18 pm |
|
Geregistreerd: di jul 15, 2008 7:37 pm Berichten: 614
|
www.springmasters.nl, daar staat ontzettend veel keuze, uitleg en berekeningen over gasveren. Ik ga het niet met gasveren doen, maar gewoon met een ijzeren stang met een elleboogscharnier in het midden. Zodra je dan de klep omhoogtrekt klikt het elleboogscharnier in zijn uitgestrekte stand en kan hij niet meer inklappen. Ik kies niet voor gasveren om een paar redenen: Ten eerste zijn gasveren heel bewerkelijk, zit er naast met een paar Newton aan gewicht en je zit met een klep die bijvoorbeeld amper meer sluit of juist naar beneden zakt. Ten tweede bevestig je een gasveer vrij dicht bij het scharnierpunt waardoor de klep door zal gaan zakken. Dit vergt weer extra verstevingen enz. Morgen was het de bedoeling dat ik met mij vader dit in orde zou maken, als het klaar is zal ik wel even een foto posten.
|
|
Omhoog |
|
|
Ben999
|
Geplaatst: wo jun 02, 2010 7:34 pm |
|
Geregistreerd: di okt 16, 2007 5:12 pm Berichten: 202 Woonplaats: Rekem
|
Scarto,
Dat zou heel fijn zijn als je er foto's van post. De punten die je aanhaald ivm gasveren zijn inderdaad waar. Ben benieuwd naar jou eindresultaat !
grtz
|
|
Omhoog |
|
|