Auteur |
Bericht |
Dennis1995
|
Geplaatst: zo dec 20, 2009 1:29 pm |
|
Geregistreerd: do okt 01, 2009 7:41 am Berichten: 277 Woonplaats: Sittard
|
hallo, in het vorige topic over de DR-kart had ik geschreven dat we aan het twijfelen waren tussen de DR-kart of de schakel Birel. onze keus is toch gegaan naar de DR-kart. maar nu is de vraag, dit is een rollend chassis, en we zijn aan het kijken naar een motor voor erop.. we willen wel wat meer PK's dan een Rotax Max Senior. we waren aan het kijken voor een DD2 motor, maar naar gehoort te hebben moet je hier ook een apart DD2 chassis voor hebben, klopt dit?
weet iemand misschien een motor die niet te duur is, goed onderhoudbaar, en iets meer PK als een Rotax?
Groetjes!
_________________ Swisscorse - Swissauto Jr.
|
|
Omhoog |
|
 |
Klainstain
|
Geplaatst: zo dec 20, 2009 1:31 pm |
|
Geregistreerd: za jul 18, 2009 12:14 pm Berichten: 661
|
Een leopard misschien? 
_________________ Gillard Daytona (2010) - Iame X30 (2010)
|
|
Omhoog |
|
 |
Fuchs-racing
|
Geplaatst: zo dec 20, 2009 2:26 pm |
|
Geregistreerd: za sep 19, 2009 6:00 pm Berichten: 848 Woonplaats: denderhoutem (belgië)
|
een vampire of een swiss auto (34 pk en 4-takt)
grtz kenneth
_________________ Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35Gillard T-rex - nr: 35
|
|
Omhoog |
|
 |
Washandje
|
Geplaatst: zo dec 20, 2009 2:28 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Voor een DD2 heb je inderdaad een apart chassis nodig. Vanwege de opbouw van de achterbumper, daar zitten speciale stangen voor op het chassis.
|
|
Omhoog |
|
 |
chris
|
Geplaatst: zo dec 20, 2009 2:29 pm |
|
Geregistreerd: do jun 26, 2008 3:45 pm Berichten: 571
|
Dan zou ik lekker voor een dd2 gaan onderhoudsvriendelijk en zeer snel!!! en een klasse die groeit
ik weet een adres die nog goede gebruikte dd2 motoreren heeft staan en gebruikte dd2 chassis van div merken behalve geen dr kart!!!
|
|
Omhoog |
|
 |
DH-karting
|
Geplaatst: zo dec 20, 2009 2:43 pm |
|
Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm Berichten: 752 Woonplaats: Rijswijk
|
of een kf1/kf2 zeker snel, maar wel heel onderhoudsgevoelig.
Een vortex superrok is ook nog een optie. Wel wat minder snel, maar minder onderhoudsgevoelig.
_________________ 
|
|
Omhoog |
|
 |
Clercqske
|
Geplaatst: zo dec 20, 2009 2:44 pm |
|
Geregistreerd: do aug 10, 2006 5:40 pm Berichten: 1130 Woonplaats: Torhout
|
|
Omhoog |
|
 |
DH-karting
|
Geplaatst: zo dec 20, 2009 3:02 pm |
|
Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm Berichten: 752 Woonplaats: Rijswijk
|
klopt, net als de promo's en de leopard. Maar daarnaast niet opvallend veel sneller dan een max. Als je echt duidelijk verschil wil merken zul je iets zoals een kf2 moeten nemen. Of een schakel natuurlijk.
_________________ 
|
|
Omhoog |
|
 |
Fuchs-racing
|
Geplaatst: zo dec 20, 2009 3:36 pm |
|
Geregistreerd: za sep 19, 2009 6:00 pm Berichten: 848 Woonplaats: denderhoutem (belgië)
|
een PRD fireball. evenveel pk als een rotax max maar onderin ook iets sneller. en zeer onderhoudsvriendelijk en veel goedkoper.
grtz kenneth
_________________ Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35Gillard T-rex - nr: 35
|
|
Omhoog |
|
 |
Hendrik1985
|
Geplaatst: zo dec 20, 2009 4:08 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
KF3 motor. ook iets sneller dan rotax max en 2e hands compleet al vanaf 700 euro
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: zo dec 20, 2009 4:58 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
een seven l4 175 cc minder onderhoud en meer vermogen 
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: zo dec 20, 2009 5:44 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Swissauto, KF2 of die Seven waar Joris het over heeft (al heb ik die nog nooit in het wild gezien). Al het andere zoals een PRD, X30 of Leopard is welliswaar in sommige gevallen sneller, echter is het verschil niet zo heel erg groot.
|
|
Omhoog |
|
 |
Fuchs-racing
|
Geplaatst: zo dec 20, 2009 5:47 pm |
|
Geregistreerd: za sep 19, 2009 6:00 pm Berichten: 848 Woonplaats: denderhoutem (belgië)
|
Had net de PRD vermeld voor de lagere kosten grtz kenneth
_________________ Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35Gillard T-rex - nr: 35
|
|
Omhoog |
|
 |
DH-karting
|
Geplaatst: zo dec 20, 2009 6:17 pm |
|
Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm Berichten: 752 Woonplaats: Rijswijk
|
Hij wil iets snellers als een rotax max. Volgens mij is het dan zonde om een prd te kopen ( geld ook voor de x30/promo's/leopard etc etc ) In aanschaf zijn deze motoren meestal wel goedkoper, maar in onderhoud vaak niet. En het verschil in snelheid is ook te verwaarlozen.
_________________ 
|
|
Omhoog |
|
 |
the duke
|
Geplaatst: zo dec 20, 2009 6:47 pm |
|
Geregistreerd: za mei 20, 2006 7:52 pm Berichten: 578 Woonplaats: THORN
|
IK zou voor de SA250 gaan Iedreen hier weet wel waarom. Bovendien zitten we niet ver van Sittard.
|
|
Omhoog |
|
 |