Kartforum
https://megakart.nl/phpBB2/

Pavesi of TM. Pro's & Con's
https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=15&t=5086
Pagina 1 van 2

Auteur:  IncineratorX2 [ zo apr 26, 2009 8:54 pm ]
Berichttitel:  Pavesi of TM. Pro's & Con's

Beste Forummers,

ik ben aan het kijken naar een ICC,
nu heb ik keuze uit 2 motoren:

Pavesi uit 2003 - 2 uur gedraaid naar zijn (kleine) revisie. groter membraam meer trekkracht onderin. (van een forum lid svr6-turbo).

TM K9(b/c) uit 2003 - vorig jaar gereviseerd, "volledige revisie" door monteurs vd V6 huurauto's in Venray.
(rene uit bergen)

Mijn twijfel stukken :
1- Als ik club wedstrijden wil gaan rijden, valt de TM wel onder de ICC klassen.
2- Ik ben toch cker 98kg, ik heb dus een machine nodig met wat koppel/lage trekkracht.
3- Pro's en con's Pavesi vs TM.
4 - TM blok is mishandelt

Pro's
Pavesi
- Natte koppeling,
- hogere eind pk's
- formaat zuiger 53.95, nog 3 overmaten te gaan??

TM
- Nikasyl wand,
- schakelt makkelijker
- Kinderziektes zijn weggewerkt in de K9's

Con's
Pavesi
- zwaarder,


TM
- huidige verkoper is erg lomp in het gebruik vd machine, frame ziet er "ral" uit.

Auteur:  waldo_s [ zo apr 26, 2009 9:09 pm ]
Berichttitel:  Re: wel/niet ICC klasse, Pavesi of TM. EN Pro's & Con's

in de icc klasse rijden ze toch ook wel met tm motoren naar mijn weten! en met een icc heb je bij lage toeren niet echt veel trekkracht , een icc motor moet je echt op toeren houden om er echt snel mee te gaan
wat dat club wedstrijden betreft ik denk niet dat je met je membraan e.d. mag spelen zodat je meer trekkracht krijgt(correct me if i'm wrong)!

hoop dat je hier iets aan hebt

Grts waldo

Auteur:  IncineratorX2 [ zo apr 26, 2009 9:19 pm ]
Berichttitel:  Re: wel/niet ICC klasse, Pavesi of TM. EN Pro's & Con's

dank waldo!
Club wedstrijden is wel ver gegrepen met dat ouwe blokje. Maar het gaat mij om het id of ik dan wel in de juiste klasse mee kan doen.

Auteur:  joris [ zo apr 26, 2009 10:22 pm ]
Berichttitel:  Re: wel/niet ICC klasse, Pavesi of TM. EN Pro's & Con's

Citaat:
valt de TM wel onder de ICC klassen.


licht eraan welke tm

de k8 k9 k9b k9c zijn allemaal icc kv95 niet (roterende inlaat)

Auteur:  marlon_ruchtie [ ma apr 27, 2009 7:03 am ]
Berichttitel:  Re: wel/niet ICC klasse, Pavesi of TM. EN Pro's & Con's

TM bouwt ook cross blokken, dit zijn logischerwijs ook geen ICC blokken. Of het een icc is kun je meestal wel herkennen aan de carburateur die aan de voorkant zit en de uitlaat aan de achterkant, bij een cross is dit precies andersom...

Auteur:  IncineratorX2 [ ma apr 27, 2009 7:37 am ]
Berichttitel:  Re: Pavesi of TM. EN Pro's & Con's

Srry, te kort omschreven.
TM heeft netjes inlaat aan de voorkant, uitlaat aan de achterkant.
(Roterende uitlaat is zijaanzuiging als ik mij niet vergis?)

Maar wat is onderhouds gemakkelijker/degelijker TM of Pavesi?
Vanavond weet ik exact welke TM het betreft en morgen avond welke pavesi.

Auteur:  IncineratorX2 [ ma apr 27, 2009 7:41 am ]
Berichttitel:  Re: Pavesi of TM. EN Pro's & Con's

@bas of andere kartshop
Ik weet niet of jullie dit puur alleen aan de leeftijd van de machine kunnen achterhalen.
MAAR! Wat zijn de overmaten van de TM ICC '03 en de Pavesi ICC '03.
Als het goed is hebben beide eigenaren de bonnen nog, dan kan ik achterhalen hoeveel rij uren plezier er MAX uit de cilinders te halen is.

Ik ga ervanuit dat jullie type nummers benodigt zijn, deze zal ik tzt dus ook ff vragen...

Auteur:  bas [ ma apr 27, 2009 8:01 am ]
Berichttitel:  Re: Pavesi of TM. EN Pro's & Con's

bouwjaren kunnen we achterhalen daarvoor hebben we idd nummers nodig.
als ik de keuze moets maken tussen de 2 en ze zijn beide in goede staat nam ik de tm.
er zijn geen overmaten bij deze blokken ze zijn voorzien van een nicasil cilinder deze is [bijna] altijd 54,00mm de zuigers zijn tussen de 53,94 en de 53,97
ik vind de staat van t blok belangrijker als hetbouwjaar.

Auteur:  IncineratorX2 [ ma apr 27, 2009 8:10 am ]
Berichttitel:  Re: Pavesi of TM. EN Pro's & Con's

Tjah de TM is zelf gereviseerd (volledig zegt men, ik moet de bon nog even bekijken).
Nicasyl (dat mag niet kapot gaan :twisted: )
De Pavesi is door Paauwer Kart gedaan.

Maar TM waarom? Nicasyl wand, meer onderdelen beschikbaar?

Hoe zit het met de gevoeligheid qua afstelling sproeier en naald?
Aangezien ik verwacht dat ik geen boekje erbij krijg met alle settings, welke is het minst gevoelig hiervoor.
Oftwel waar hoef ik het minst vaak de sproeier te verwisselen? Of is dit tamelijk gelijk..

Auteur:  joris [ ma apr 27, 2009 4:30 pm ]
Berichttitel:  Re: Pavesi of TM. Pro's & Con's

alle icc's hebben volgens mij een nikasil (die kunne overigens net zo makkelijk kapot)

tm zie je velemalen meer dan pavesie ik ken bij de niet goed omdat ik zelf altijd seven heb gereden

Auteur:  Roel [ ma apr 27, 2009 4:45 pm ]
Berichttitel:  Re: Pavesi of TM. Pro's & Con's

Citaat:
Nicasyl (dat mag niet kapot gaan )

Haha, was het maar waar.

Maar volgens mij hebben idd alle icc's een nikasil wand (of vergelijkbaar als er een nieuw wandje is in gezet, hoeft niet perse nikasil te zijn).
Heb geen ervaring met pavesi, maar wat ik zo over het algemeen meekrijg is dat pavesi ietsje groter en zwaarder is, iets meer vermogen bovenin en minder onderin, niet zo fijn schakelt als de TM. Onderdelen lijkt me voor de pavesi, net zoals voor de TM, geen probleem.

Wat betreft de TM: met een cross en een k9 moest ik een beetje experimenteren met sproeier en naalden. Met m'n huidige k9b verander ik er nooit meer iets aan en loopt perfect (afkloppen), hoogstens ietsje rijker (naald omhoog) voor het inrijden van de zuiger. Ligt niet zozeer aan de typen motoren maar hoe die van de handelaar afkomt.

Auteur:  kartje [ ma apr 27, 2009 7:45 pm ]
Berichttitel:  Re: Pavesi of TM. Pro's & Con's

Voor info van Pavesi bel even naar Paauwer in Roosendaal zal je alles haarfijn
uitleggen hij is de rotste niet.

Auteur:  joris [ ma apr 27, 2009 9:09 pm ]
Berichttitel:  Re: Pavesi of TM. Pro's & Con's

het probleem is alleen dat alle dealers je een gekleurd verhaaltje vertellen

Auteur:  Henri [ ma apr 27, 2009 9:28 pm ]
Berichttitel:  Re: Pavesi of TM. Pro's & Con's

Ik rij al jaren pavesi.

Ik heb nagenoeg geen problemen met de pavesi.
Vooral de natte koppeling is een voordeel in onderhoud tegenover de droge koppeling van een TM K9.

Hoeveel onderhoud een motor nodig heeft en hoeveel narigheid je ermee kan beleven ligt vaak aan de persoon zelf.
Hoe ga je met je materiaal om en hoe technisch ben je.
Over het algemeen kan je na een komplete revisie met een icc motor 10 tot 15 uur rijden.
Men zegt dat het met een cross blok langer is.

Een cross is wel makkelijker te rijden omdat je van onderuit meer vermogen beschikbaar hebt.
Een ICC moet je boven de 9000 rpm houden. Daarom is de eind vergearing ook heel belangrijk bij een icc motor.

Auteur:  IncineratorX2 [ di apr 28, 2009 7:40 am ]
Berichttitel:  Re: Pavesi of TM. Pro's & Con's

Gisteren proef gereden met de TM K9, tering wat gaan die dingen hard :twisted:
Ik had alleen dat de bak 1x mispakte bij het terug schakelen, bij het omdraaien.
Bak verder viel netjes in de versnelling, er zat niet veel speling op de bak (draaien met de wielen totdat je de koppelings groep ziet draaien). Dat TM blok voelde wel erg ruw aan.

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/