Auteur |
Bericht |
rob/mark
|
Geplaatst: di sep 15, 2009 12:04 am |
|
|
Hallo allemaal, Zondag was ik in Emmen toen de karter uit de bocht vloog met zeer hoge snelheid maar, waarom is er niemand die dat ziet??? Mijn zoon heeft andere rijders moeten stoppen om te zorgen dat er gebeld word met 112 . Als hij niet was gestopt lag die man er nog veel langer. Moet er dan geen controle zijn door de baan verhuurder??? (daar betaal je toch voor) Hoe zit dat ?? Als je de bocht ziet is het gek dat de banden in de bocht weg zijn en is het een grote spingschans. Moeten we daar nog wel gaan rijden dan ? Hoe denken jullie daar over ?? Rob
_________________ agent: u reed te hard Ik: nee, ik vloog te laag
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: di sep 15, 2009 5:59 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Mij lijkt dat er wel enigsinds zoezicht moet zijn op de baan. Ik weet niet of jij zelf ook kart, maar ik krijg ook niet altijd alles mee wat langs de baan gebeurt.
|
|
Omhoog |
|
|
Washandje
|
Geplaatst: di sep 15, 2009 7:07 am |
|
|
Afgelopen weekend was er in Genk ook niemand. Er gebeurde een crash recht voor het marshallhokje maar ik moest de baan op rennen om de andere rijders te waarschuwen. Dit schijnt normaal te zijn bij trainen..
|
|
Omhoog |
|
|
hvb83
|
Geplaatst: di sep 15, 2009 8:28 am |
|
|
Je rijdt op eigen risico en je besluit zelf of je een baan veilig genoeg vindt om er te gaan rijden of niet. Klinkt hard, maar zo is het. Als de baaneigenaar voortdurend en op voldoende punten voor toezicht / vlaggers moet gaan zorgen wordt jouw dagje karten nog een stukje duurder. Reken op een mannetje of 5, à 10 euro per uur, als je dan op zo'n dag met 5 man op de baan bent (want kennelijk was het zo rustig als ik het zo lees), dan wordt dat een heel duur grapje als jullie die mannetjes 8 uur lang moeten betalen.
Minder vlaggers heeft ook geen nut, want dan is een mede-rijder veel sneller bij die vent dan dat ene mannetje wat elke keer van hot naar her moet rennen om de mensen uit de banden te trekken.
Welke bocht was het trouwens?
_________________ #4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl
|
|
Omhoog |
|
|
Matthijs
|
Geplaatst: di sep 15, 2009 8:46 am |
|
Geregistreerd: vr mei 09, 2008 12:04 pm Berichten: 411 Woonplaats: Amersfoort
|
Citaat: Moet er dan geen controle zijn door de baan verhuurder??? (daar betaal je toch voor) Nee, helaas niet. Zie het verhaal van hvb83. Je betaalt voor baanonderhoud, milieubelasting etc. Voor toezicht op de baan moeten veel meer mensen worden betaald. Citaat: Welke bocht was het trouwens? Dat kan er maar één zijn...
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: di sep 15, 2009 9:47 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Maar op emmen, zit de beheerder binnen en die heeft géén overzicht over de baan. Helemaal niet met die dikke "quad" bult in de weg.
Ik denk dat je zowieso afhankelijk bent van je mede rijders.. -edit- het is idd het aankomen van de bochten kombinatie achterin het circuit. Wat je dus niet kan zien vanaf de pits vanwege die bult.
Het is wel een hele lastige bocht, je komt daar met volle snelheid aangestoven. Met de oude layout, kwam je daar aan met een minder hoge snelheid aan (denk ik). Ik denk dat de discussie over wel of geen banden daar, nu wel duidelijk is. leg ze er nou neer, dat scheelt gewoon mensen. Ik wens sterkte aan de bestuurder, hopenlijk dat hij niet te veel letsel heeft mogen oplopen, en dat hij het ziekenhuis mag verlaten met wat gebroken botten. o.i.d.
En dat het stuur los zit, dat lijkt me nogal logisch met zo'n klapper... dan wil dat wel losknappen/schieten
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
Laatst bijgewerkt door IncineratorX2 op di sep 15, 2009 12:01 pm, in totaal 5 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
rob/mark
|
Geplaatst: di sep 15, 2009 11:37 am |
|
|
_________________ agent: u reed te hard Ik: nee, ik vloog te laag
|
|
Omhoog |
|
|
vincenzo
|
Geplaatst: di sep 15, 2009 2:08 pm |
|
Geregistreerd: di apr 08, 2008 5:21 pm Berichten: 869 Woonplaats: Almere-Buiten
|
vaak zie je karters die het eerst op de baan zijn.
_________________ Een ongeluk zit in een klein hoekje, het geluk zit in de rest
Birel 2014 met Rotax Max Senior
|
|
Omhoog |
|
|
Henri
|
Geplaatst: di sep 15, 2009 2:32 pm |
|
Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am Berichten: 431 Woonplaats: Ter Apel
|
Citaat: En dat het stuur los zit, dat lijkt me nogal logisch met zo'n klapper... dan wil dat wel losknappen/schieten Als je de foto's en het filmpje goed bekijkt op 112kanaalstreek.nl en newspower.nl zie je dat het stuur NIET is afgebroken. Het stuursupport en stuurstang zijn nog intakt. Dit ongeluk is waarschijnlijk ontstaan doordat de bout die door de support en stuurstang gaat los gelopen is. Dit soort dingen kunnen voorkomen worden. Ik loop bv voor ik ga rijden echt alle bouten bijlangs. Veel poetsen helpt ook, dan zie je vaak al snel als er iets mist of losgelopen is.
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: di sep 15, 2009 2:47 pm |
|
|
je ziet idd dat het support nog heel is, vandaar de suggestie los-schieten.. Normaliter zou je het wel moeten opmerken of merken, maargoed dat is allemaal gissen.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: di sep 15, 2009 2:51 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Klopt, niks afgebroken, duidelijk te zien in de film. Afgelopen race op Emmen is trouwens bij de race van de KNAF een inhaalverbod geweest op een gedeelte van het rechte stuk !!! Dit omdat de baan "niet voldoet" aan de eisen die de overkoepelende organisaties eraan stellen Zonder punaise is het rechte stuk te lang.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: di sep 15, 2009 3:20 pm |
|
|
Serieus? Netjes opzich... tja met die chicane was er nog niet veel verschil. Maar dat ze een inhaal verbod op het snelste stuk zetten.. dat had ik eigenlijk niet zo snel verwacht.
en tja volgens mij leeft de discussie nog wel een beetje dat het circuit aan het verloederen is.
|
|
Omhoog |
|
|
tinus kremer
|
Geplaatst: di sep 15, 2009 5:38 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 9:39 am Berichten: 701 Woonplaats: lutten
|
ik was er ook bij en heb de kart ook na die tijd gezien maar ook de remstang + kabel aan het rempedaal was afgebroken weet niet als dat de oorzaak was. er waren in iedergeval geen remsporen te zien op het asfalt of in het gras.
|
|
Omhoog |
|
|
the duke
|
Geplaatst: di sep 15, 2009 7:14 pm |
|
Geregistreerd: za mei 20, 2006 7:52 pm Berichten: 578 Woonplaats: THORN
|
Jammer voor de piloot, hoop dat hij er niets ergs aan overhoud. Jammer voor de kartsport, al die negatieve publiciteit maakt het nog erger. Straks gaat deze baan (niet dat wij hier last van hebben) misschien ook nog dicht. Ik heb met tijdens KE laten vertellen dat ze voor 2010 van de calender gaat.
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: di sep 15, 2009 7:33 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
Dit bericht heb ik op die website gezet: ik denk dat er een remblokje los gegaan is of de remstang. aan de afstand te zien waar hij van de baan ligt.
opzich valt het heel erg mee die bocht. heb er zo ontzettend vaak gereden. Ik denk dat het volgende gebeurd is: het wil zo nu en dan wel eens gebeuren dat een remblokje afbreekt of de remstang los schiet. als dat je gebeurd dat is het altijd maar hopen op een goede afloop. een andere reden kan ik me haast niet voorstellen omdat een kart ontzettend hard remt, ook wanneer je er af schiet. en aan de afstand te zien waar hij naast de baan ligt kan het echt haast niet anders. een andere reden kan nog zijn dat de coureur onwel geworden is maar daar kan ik verder niet over oordelen. dat nou net daar geen banden geplaatst zijn is weer een punt opzich inderdaad. als het bestuur verstandig is dan weizigen ze dit vandaag nog. moet eerlijk zeggen dat het me ook nooit opgevallen is dat daar geen banden zijn.
voor de rest wil ik de coureur ontzettend veel beterschap wensen want zoiets wens je niemand toe. en alle lof naar de kartcoureurs die als eerste hulp en marshall gefungeerd hebben.
m.v.g. hendrik Pieters
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|