Auteur |
Bericht |
Sjoran
|
Geplaatst: zo feb 22, 2009 2:48 pm |
|
Geregistreerd: za feb 14, 2009 10:55 pm Berichten: 116 Woonplaats: Zutphen
|
Beste mensen, ik ben nieuw hier en wil binnenkort mijn eigen kart gaan kopen. Het liefst wil ik natuurlijk een 2-takt maar aangezien ik dicht bij Eefde woon en hier dus vaak zal gaan rijden moet ik haast wel een 4-takt kopen. Mijn vraag is nu waar mag je met 2-takt rijden en waar met 4-takt? Heb het forum al goed doorzocht maar kan hier weinig over vinden. Als ik een 4-takt koop dan word het denk ik een Honda 390cc, maar een 2-takt.......ik weet het niet. Zie op internet 100cc, 125cc, schakel, automaat, mag je met elk type 2-takt maarzo overal rijden of zitten hier ook regels aan verbonden.....??? Ik wil gewoon recreatief gaan rijden en misschien later een keer een wedstrijd. Dus mijn vraag: Waar mag ik met wat rijden en wat kan ik dan het beste kopen? Ik hoor het graag van jullie..!!!
_________________ http://WWW.KARTENZO.NLBirel RX32 - Swissauto SA250
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: zo feb 22, 2009 3:50 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
2T: - Berghem - Eindhoven - Kerpen - Genk - Spa Francorchamps - Pottendijk - Stadskanaal - Emsburen - Strijen En hopelijk binnenkort weer venray...
4T: - Alle bovenstaande banen (Strijen weet ik alleen niet zeker of dat toen der tijd goedgekeurd was?) - Driebergen - Eefde - Lelystad
Dat was het volgens mij wel, alles wat een beetje op een redelijke afstand ligt, er is wel meer maar dat is allemaal verder weg...
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
jeffrey1991
|
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
met 4 takt mag je overal rijden behalve strijen.
Met 2 takt is het beperkter dan mag je niet op eefde, driebergen, oldenzaal (?) rijden.
Wat je het beste kan kopen zijn al vele topics over gestart. En dat kwam meestal eropneer of je handig bent ja of nee. Wat voor budget je hebt. En wat je eind doelen zijn.
Succes
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Owja, Oldenzaal is inderdaad ook alleen 4T
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
Sjoran
|
Geplaatst: zo feb 22, 2009 4:04 pm |
|
Geregistreerd: za feb 14, 2009 10:55 pm Berichten: 116 Woonplaats: Zutphen
|
Bedankt voor de snelle reacties..!!! Dat is in ieder geval duidelijk....
Mijn tweede vraag was niet zozeer wat ik het beste kan kopen een 2 of 4 takt maar ik vroeg me af als ik een 2-takt koop of ik me dan ook nog aan speciale regels moet houden.......
En heeft er nog iemand een leuke complete 4-takt te koop staan..???
_________________ http://WWW.KARTENZO.NLBirel RX32 - Swissauto SA250
|
|
Omhoog |
|
|
Seb
|
Geplaatst: zo feb 22, 2009 4:56 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 08, 2006 8:29 pm Berichten: 954 Woonplaats: Coevorden
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: zo feb 22, 2009 8:48 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Als je een tweetakt koopt moet je inderdaad op sommige banen (bijvoorbeeld Berghem en Veldhoven) rekening houden met wat voor inlaat/uitlaatdempers er op de kart zitten. Over dat onderwerp zijn wel wat topics te vinden hier op het forum.
|
|
Omhoog |
|
|