Auteur |
Bericht |
Matthijs
|
Geplaatst: wo dec 03, 2008 12:02 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 09, 2008 12:04 pm Berichten: 411 Woonplaats: Amersfoort
|
Citaat: TonyKart Release Statement on Camponeschi’s World Cup Exclusion and Ban!
-------------------------------------------------------------------------------- By news ~ November 13th, 2008. Filed under: Kart Racing News. TonyKart’s statement -
The Tony Kart Junior Team came to know with great regret the results of the anti-doping tests its driver Flavio Camponeschi was subjected to, on the occasion of the “CIK-FIA World Cup for KF2” which took place on the track La Conca (Italy) on the 20th of September 2008.
On the 11th November 2008 the Tony Kart Junior Team takes note, with great respect of what the International Karting Commission CIK-FIA decided about this matter: exclusion of the driver from the competition and suspension of his licence for the next six months.
The Team Manager Paul Spencer and the whole Team completely understand the seriousness of what happened, however they would like to underline that the driver resulted positive to cannabis, and this is not an advantage, especially in a karting competition.
The whole Team, recognizing the legitimacy of the sanction imposed by the sporting authority , would like to make clear that the result gained by the driver on the track is only the consequence of the high quality technical, human and sporting skills of all the Tony Kart Junior Team.
De winnaar van het wereldkampioenschap KF2 werd betrapt op cannabisgebruik bij de dopingcontrole. Gevolg: diskwalificatie en intrekken van licentie van half jaar.
Wat is jullie gedachten hierover?
Mijn mening: bijzonder dom van de rijder om te blowen zo kort voor het wereldkampioenschap als je weet dat er dopingcontroles zijn. Toch vind ik het moeilijk te verkroppen dat een succesvolle carrière mogelijk wordt vernietigd door zo iets onschuldigs. Yard Pex kreeg dit jaar bijvoorbeeld dezelfde straf bij een in mijn ogen veel ernstiger vergrijp (het van de baan rijden van een titelkandidaat als je zelf al de zwarte vlag hebt gekregen).
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: wo dec 03, 2008 12:07 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Terechte beslissing : je weet dat het niet mag, dus erg dom. Dan zul je de consequenties moeten aanvaarden en als dat je je carriere kost is dat jammer maar een eigen keuze geweest. Misschien een beetje zwart-wit gezegd, maar als je op dat niveau bezig bent zul je moeten realiseren wat de gevolgen kunnen zijn. En als ie echt goed is komt ie na een jaartje wel weer terug; nieuwe ronde, nieuwe kansen.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Birel Racing
|
Geplaatst: wo dec 03, 2008 1:26 pm |
|
|
Cannabis kan tot 80 dagen na gebruik in de urine gevonden worden
Dus het kan al een tijd geleden zijn dat hij dat heeft gebruikt.
Maar inderdaad hij had die fout niet mogen maken, toch zeker niet als topsporter en zo dicht bij het WK
Grtz
|
|
Omhoog |
|
|
Patrick1982
|
Geplaatst: wo dec 03, 2008 3:00 pm |
|
Geregistreerd: vr okt 24, 2008 12:37 pm Berichten: 62 Woonplaats: Assen
|
mwah...terecht...als het van gebruik van een paar week ervoor in Nederland komt, is hij gewoon legaal bezig geweest. (gebruik is legaal hier he) Komt bij dat wiet niet echt een positieve invloed op stuurmanskunsten heeft, dus dat hij er geen voordeel aan zou hebben...
Als hij stoned op de baan stond...ja dan begrijp ik het, en dan was t naar mijn inzien ook verdiend. Zo niet vind ik het een te zware straf, maar ik kan begrijpen dat ze in het buitenland minder makkelijk tegenover softdrugs staan.
Ik gebruik overigens zelf al jaren niets meer dus mij zal je er nooit op betrappen
*edit* ik breng mezelf in twijfel...cannabis kan natuurlijk wel helpen om je VOOR de wedstrijd minder zenuwachtig te maken (slapeloze nacht voorkomen e.d.) wat weer voordelen heeft voor rust in lichaam en geest.
(hoop niet dat ik mensen op ideeen breng )
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: wo dec 03, 2008 5:34 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Je moet zelf weten wat je doet, je bent er ( in de meeste gevallen) volwassen genoeg voor, maar.......... regels zijn regels, en in een wedstrijdreglement staat dat gebruik van "verdovende middelen" en alcohol op straffe van uitsluiting verboden is.
Dus terecht !
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
tony kart racer
|
Geplaatst: wo dec 03, 2008 10:18 pm |
|
|
whahahaha.
erg domme move zeg.
terecht die straf.
had hij van te voren kunnen weten.
|
|
hvb83
|
Geplaatst: do dec 04, 2008 9:38 am |
|
|
Even ongeacht wat ik zelf vind van het gebruik van cannabis ben ik het ermee eens dat hij zijn titel moest inleveren en geschorst is. Op dit niveau zijn er wel meer dingen die je moet laten om te kunnen winnen, dan kan je ook wel van dat blowtje afblijven, zeker als je weet dat je over 3 maanden een WK te rijden hebt. Of het nou wel of niet positieve invloed heeft op de prestaties, het staat niet voor niks op de lijst van de WADA. Elke topsporter weet wat er op die lijst staat en weet ook dat je bij wijze van spreken moet oppassen hoeveel koffie je drinkt en dat je al bijna een doktersverklaring moet vragen als je een aspirientje neemt. Doping is al zo moeilijk aan te tonen, terecht dat ze dan bijna alle stoffen die daar niet zondermeer in thuishoren gewoon verbieden. Kortom, oliedom en niet professioneel.
_________________ #4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl
|
|
Omhoog |
|
|
The overtaker
|
Geplaatst: do dec 04, 2008 12:27 pm |
|
|
drugs blijft drugs.
You know the rules of the game
Dus ik vind het terecht. tis jammer maar helaas hij heeft zijn kans verspild.
_________________ Vortex Vl125 ICC/ MBA-2002
|
|
Omhoog |
|
|
tony kart racer
|
Geplaatst: vr dec 05, 2008 4:30 pm |
|
|
whahahahaha.
wat een afgang.
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: vr dec 05, 2008 6:09 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Ik zelf zie het probleem er niet van in, maar regels zijn regels.
|
|
Omhoog |
|
|
Beire
|
Geplaatst: vr dec 05, 2008 8:32 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Regels zijn regels, als je je eraan houdt is er geen probleem. Doe je dat niet kan je straf verwachten.
@ Tony kart racer: Ik ben geen MOD van dit forum maar vraag me wel af wat je 2 bijna indentieke postings eigenlijk bijdragen tot deze topic.
|
|
Omhoog |
|
|
tony kart racer
|
Geplaatst: vr dec 05, 2008 8:36 pm |
|
|
hij moet zich aansluiten bij het kart team van verstappen.
kan hij ook nog iemand neer slaan of van de baan rammen.
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: vr dec 05, 2008 8:38 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
@ Beire, maak daar maar 3 van
|
|
Omhoog |
|
|
-Nick-
|
Geplaatst: vr dec 05, 2008 9:20 pm |
|
|
Dom maarja....deze jongen heeft op een feestje aan een jointje geroken, waarschijnlijk onder invloed van alcohol, misschien wel 80 dagen voor het WK.
Daarna traint hij zich rot, wint het WK, en verliest het door zoiets l*lligs.
Regels zijn regels, dus de straf is terecht, maar toch.
PS: Verstappen heeft volgensmij geen kartteam, hij is aangesloten bij Pex, en niet Verstappen maar ene Pex heeft Bas Lammers van de baan afgeramt (dat is voor mij overigens een veel erger misdrijf dan waar dit topic over gaat.)
_________________ Merlin - Rotax Max sr.
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: vr dec 05, 2008 10:15 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
ik denk dat een dikke waarschuwing beter op z'n plek was geweest