Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Beginnen
BerichtGeplaatst: vr jan 11, 2008 11:42 pm 

Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum. Sommige onder jullie kennen me misschien van het spel forza 2(2de van de wereld met het stuur), maar daarvoor ben ik natuurlijk niet hier gekomen. Ik zou namelijk graag professioneel gaan karten. Ik ben 16 jaar en mijn droom is om een autocoureur te worden. Ik ben al vaak op indoor banen gaan karten en ben hier bijna nog nooit niet eerste geworden. Als iemand me tips zou kunnen geven over hoe, waar (ik woon in limburg) en voor hoeveel geld ik ergens zou kunnen beginnen dan zou ik daar heel erg blij mee zijn.Ik heb namelijk al veel sites bezocht, maar de meeste mensen kunnen me geen goed antwoord geven.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 11, 2008 11:58 pm 

Hey KimiMatt,

Welkom op het forum! Er zijn heel veel leuke klasses... Voor een uitgebreide uitleg zou ik hier is kijken..

Gr,

Felix

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jan 12, 2008 1:20 pm 

Hey KimiMatt,

Dat topic is inderdaad goed geschikt. Kan je een beetje vergelijken met je eigen budget.

Let ook op je eigen ervaring: heb je veel technische kennis? Wel is op een outdoor-kart gereden? Goedkoop wedstrijd rijden of recreatief? Al dat soort dingen.

Succes

2007: Kampioen KBO KCT
2008: NK RK1 Junior
2009: NK RK1 Senior 4e
2010: Rotax rec

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jan 12, 2008 5:51 pm 

Ey, R2P KimiMatt,

Ik zelf woon ook in Zuid Limburg (Eys om precies te zijn). Al je later graag autocoureur wilt worden is het verstandig om met karten te beginnen.

Verstandig is om eerst een jaar (of meer) te trainen en dan te beginnen aan wedstrijden. Nu je nog geen kart hebt kun je ook gerust eens naar kartbanen komen "kijken" om de sfeer te proeven en je een beetje wegwijs te maken met de soorten karts en motoren.

Gr Bas

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jan 12, 2008 6:36 pm 

Hey bas,

Ik ben al vaker gaan karten, dus qua training zit het voor een deel al goed (k moet natuurlijk wel nog wennen aan de kart). Ik vraag me alleen af of het niet mogelijk is om voor een soort team uit te komen, of moet je echt per se je eigen kart kopen>?

Ik heb namelijk eens naar de prijzen gekeken die de link aangeven en die zijn niet mis. Natuurlijk wordt het voor een team racen alleen maar duurder, maar als iemand nou eens een coureur zoekt en mij een testrit wil geven lol.

PS: Ik heb dezelfde helm als jou :P (als jij degene bent op het plaatje).

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jan 12, 2008 7:24 pm 

Er zijn nog wel wat KOK teams die rijders zoeken. Dit is een vorm van Endurance racen.

Vraag anders Guido (pro-kart monster op dit forum) maar eens om info.

2007: Kampioen KBO KCT
2008: NK RK1 Junior
2009: NK RK1 Senior 4e
2010: Rotax rec

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jan 12, 2008 7:57 pm 

Ik heb inmiddels al een nieuwe helm :lol:
Heb je veel ervaring op outdoor banen of indoor banen,
deze twee kun je namelijk niet goed met erlkaar vergelijken

Je zou gerust eens met ons kunnen mee rijden (aangezien je niet ver weg woont) om eens een dag op het circuit door te brengen :D

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jan 12, 2008 8:09 pm 

Ik heb veel ervaring op indoor kartbanen, op outdoor heb ik nog nooit gereden. Waar rijden jullie eigenlijk? Ik ben niet bang dat ik niet ermee kan rijden, want als het met racen te maken heeft kan ik er altijd wel iets van lol.

Dat meerijden lijkt me echt vet. Heb ik altijd eens willen doen. Hoe lang kart je al als ik het vragen mag?

@seb dankjewel voor de info

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 07, 2008 8:59 pm 

Hallo,

Nou als eerst dan ik ben Adil Rahmani uit eindhoven, en ja ik had eingelijk een vraag.

Ik ben nu bezig met sparen om te kunnen beginnen met karte, ben trouwens net 17jaar.
Heb onderhand best veel gedraaid bij hezemans, en ik wil echt graag beginne met karten, als eerst natuurlijk nog wat oefenen op outdoor banen en dan wedstrijden.

Ik vroeg me af op wat ik moet lette als ik een kart ga aanschaffen, want jah wa voor iets heb ik nodig als ik ga beginnen en ja eigenlijk wil ik weten wa ik kwijt ben voor het volgende Eeen fatsoenlijke kart, kleding, en belangrijk een aanhanger…

groetjes

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 07, 2008 9:19 pm 

We kunnen je niet vertellen wat voor kart je moet kopen, die keuze moet je zelf maken, we kunnen eventueel wel wat meer vertellen over de keuzemogelijkheden. Wat het beste is voor jou hangt van jouw persoonlijke voorkeur en situatie af.
De eerste tip is in ieder geval om het forum eens goed door te lezen, aangezien er meer mensen vergelijkbare vragen gesteld hebben.

Een andere tip is om alvast na te denken of je voor het oefenen een wat oudere kart gaat kopen, en voor wedstrijden dan wat nieuwers, of dat je meteen met iets nieuwe wilt beginnen.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 07, 2008 9:51 pm 

Heej dank je wel voor de snelle antwoord,

Nou jah ik kan ongeveer op een budget rekenen van 4000/5000 euro tot vlgd jaar maart.
Daarvan moet ik eigenlijk alles kopen.

Ik wil graag meteen iets beters hallen om zo de kosten toch beperkt te houden.
Ook ben ik van plan dan tot maart volgende jaar te trainen en dan wedstrijden te gaan rijden, lekker rustig opbouwen dus.

Ja waar ik nu meej zit is van jah wat voor kart moet ik aanschaffen want ik wil dus uiteindelijk race en ben 17 vlgd jaar maart 18 dus jah wat voor klassen zijn der alemaal ? Ik kan ook veel reparaties zelf doen enzo, dus het is ni zo dak om alles naar de winkel moet 

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 07, 2008 10:01 pm 

er zijn een aantal dingen wat je zowiso niet moet vergeten!

- een wedstrijdkart is geen huurkart, de acceleratie en bochtensnelheid is ongelovelijk en je kan niet ff ruig over de curbs zoals je met een huurkart wel kan.

- je moet toch wel enigsinds conditie hebben om een dagje vol te houden.

- kijk gelijk ook voor een rib protector! door de G-krachten en hobbels is de kans vrij groot dat je je ribben kneusd of breekt zonder een protector. en aangezien het voor het eerst is voor jullie gaan jullie zeker wel een keer door het gras of in de spin. en natuurlijk de rest van de beschermende kledingstukken

Voor de rest is enig technisch inzicht toch wel handig om de kart te onderhouden wat erg belangrijk is.

Qua kart, tja ga orientergen bij kartshops. die kunnen je goed opweg helpen met de keuze voor een kart die bij jou past. en laat je niet te snel overhalen :)

de volgende klassen zijn denk ik voor jou geschikt als "beginnend" buiten karter:

Rotax-max ( olympische klasse )
Prokart
Honda 390cc
125cc TAG ( touch and go ) klasse
RK1
VT-250

er staan ook een paar klasse's bij waar toch enig ervaring voor nodig is maar een jaar trainen moet voldoende zijn!

m.v.g.
Hendrik

PS Welkom op het forum :P

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 07, 2008 10:08 pm 

jah ik weet dat het ni dezelfde is als een huurkart:)

Conditie heb ik wel genoeg denk ik doe veel aan fitness:)

jah ik zal al want ik zat je kijke naar een kart 2dehands omdat mijn budjet niet enorm is,, en ik kwam tegen dat veel mensen veel rib letsel hadden..
Weet je ook mss want een nieuwe/2dehandse rib proctor kost?

Jah verder de onderhoud stel ej voor ik rij ongeveer 2uurtjes per week, wat is er dan nodig te vervangen enzovords?

Ik woon trouwens in eindhoven natuurlijk ben ik al een paar keer wezen kijke op landsart maar ni echt met mensen gepraat.. Ook heb ik heel wa uurtjes gemaakt bij hezemans, maar zoals je nu zegt stelt het ni veel voor maar ik heb het wel beitje onder de knie denkk (men snelste rondetijd op hezemans is trouwens 0.39.8..)

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 08, 2008 12:40 pm 

2 uur per week is een écht een hoop, denk niet dat je dat gaat redden...

Het onderhoud ligt er helemaal aan wat voor kart je koopt, er is een topic gemaakt over kosten e.d. als ik mij niet vergis, hierin vind je allicht waar je naar zoekt...

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 08, 2008 2:58 pm 

Als je de 30e April (koningginedag) naar de Lansard komt kun je gerust eens met ons komen praten. Zijn nog paar mensen van het forum daar :D

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende