Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za maart 08, 2008 5:32 pm 

Geregistreerd: wo feb 06, 2008 4:16 pm
Berichten: 115
Hallo, na 2 maanden geleden mijn eerste 2 takt te hebben gekocht een 100 cc Birel/iame, is het kartvirus flink toegeslagen.
Dus vandaag een 2e kart erbij gekocht, een 2005 vankart tomahawk schakelframe met een getunde 2003 yamaha cross. Nou heb ik wel een paar vragen die mij de vorige eigenaar van deze kart niet kon beantwoorden.
Dus hoop ik dat er hier iemand is die mij kan helpen.

wij hebben nu enkele malen gereden op pottendijk, wat is ongeveer het verschil in rondetijd tussen een icc en een getuned crossblok. ( cilinder poorten aangepast, hqs uitlaat , 38 mm dellorto.

volgens de vorige eigenaar hoorde de motor niet stationair te blijven lopen, is dit waar ? lijkt mij een beetje vreemd.
op onze oude 100 cc zit een aan/uitschakelaar deze heeft dat niet.

VanKart wordt door CRG gemaakt, is dit chassis nou minder van kwaliteit dan een originele CRG ? als ik hem vergelijk met een crg chassis zijn de enigste verschillen die ik kan ontdekken de kleur en de logo,s.







alvast bedankt.,

Reinier


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 08, 2008 6:44 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Wat betreft het verschil in snelheid heb ik geen idee.

Volgens mij moeten die blokjes wel stationair kunnen lopen, al is dat nou niet superbelangrijk bij een kart. Er zit inderdaad meestal geen aan uit schakelaar op, als ie niet vanzelf uitgaat laten veel mensen em afslaan door op de rem te gaan staan en em in de versnelling te zetten (lijkt mij nogsteeds niet de beste manier).

Alle Vankarts die ik tot nogtoe gezien heb waren even netjes afgewerkt als een CRG.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 08, 2008 6:46 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Hij kan in principe wel stationair lopen...

Dat er geen aan/uit schakelaar op zit is normaal... Je kan hem af laten slaan met de koppeling of door je hand voor de luchtinlaat te houden...

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 08, 2008 7:38 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
een icc zal in de regel een seconde of 2 3 sneller zijn maar om dat snelheids verschil te halen moet je wel wat ervaring hebben als je net begint zal je met een cros sneller hard gaan dan met een icc


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 10, 2008 10:34 pm 

Geregistreerd: wo feb 06, 2008 4:16 pm
Berichten: 115
Nog even een vraag,
misschien een hele domme vraag, maar ik stel hem toch. :)

als ik het linker achterwiel iets optil blijft de rest staan. Dat wil zeggen, ik kan hem zeker 3 centimeter liften voor het chassis het andere wiel ook meeneemt. Het chassis tordeert op dat moment. Doe ik dit aan de andere zijde (de motorzijde) dan gaat de linkerkant wel gelijk mee omhoog.

Nu lijkt me dit logisch omdat als je hem aan de linkerkant lift het gewicht van de motor ook mee moet tillen.

Maar moet ik me nu zorgen gaan maken dat de stijfheid van mijn chassis minder is ?. Optisch is er niks te zien aan het chassis er zitten zelfs nog geen krassen op en het is de originele lak nog.

en als ik de maten opmeet volgens de ( CRG ) website kloppen deze ook allemaal nog op de milimeter.

Ik stel deze vraag omdat dit bijna niet gebeurd bij mijn 100cc met birel
chassis. nu weegt deze motor ook bijna niks. dus dat zou een verklaring kunnen zijn. Maar ik heb hier totaal geen ervaring mee.

Groet,

Reinier


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 10, 2008 10:44 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Of je je zorgen moet maken over de stijfheid van het chassis weet ik niet precies. Wel is het zo dat een 100cc blokje natuurlijk niet vergelijkbaar is met een crossblok, en een Birel ook heel anders kan zijn wat stijfheid betreft dan een Vankart.
Je zou de vergelijking dus moeten maken met een andere Vankart (of vergelijkbaar frame) met crossblok.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 10, 2008 10:46 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Vankart en CRG zijn zeker niet gelijk aan elkaar. Daar ze wel uit dezelfde fabriek komen wil dat niet zeggen dat ze alleen anders van kleur en stickers zijn.

zie het als Volkswagen en Skoda.... zelfde fabriek en toch zeer verschillend.

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 10, 2008 10:49 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
het verschil tussen links en rechts kan kloppen als je zelf in de kart zit zal het hele zooitje weer wat meer in balans zijn omdat je stoeltje waarschijnlijk niet in het midden van de kart zit

ik zou mijn eigen geen zorgen maken als de orginele lak nog bijna geen krassen heeft dan heeft die waarschijnlijk weinig kilometers

het wel zo dat de stijfheid van een frame optichs niet te zien is


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 10, 2008 11:17 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Paulo27 schreef:
Vankart en CRG zijn zeker niet gelijk aan elkaar. Daar ze wel uit dezelfde fabriek komen wil dat niet zeggen dat ze alleen anders van kleur en stickers zijn.

zie het als Volkswagen en Skoda.... zelfde fabriek en toch zeer verschillend.


Ontdek de verschillen:
CRG
Maranello
Vankart
Zanardi
Vanspeed
GP

De typeplaatjes tellen niet mee :P

Backontopic: meestal wordt een frame niet echt veel slapper van het niksdoen, dus zoals Joris al aangaf zal ie niet zoveel aan stijfheid verloren hebben als ie niet de typische overige slijtageverschijnselen vertoont.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 11, 2008 10:12 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am
Berichten: 2239
Woonplaats: Wijchen City
Een goed afgesteld crossbolk loopt meestal NIET stationair, dus dat klopt wat die man zei, tevens zit het blok aan de rechterzijde (weegt behoorlijk wat) waarschijnlijk komt de rechterzijde dan wat later omhoog, als er een achterstabi in zit zal dit minder moeten zijn.

_________________
Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David