Auteur |
Bericht |
Bakkertjedeeg
|
Geplaatst: zo sep 17, 2006 7:45 pm |
|
Geregistreerd: za aug 26, 2006 1:57 pm Berichten: 116 Woonplaats: Midden-Limburg
|
Vandaag ben ik in Genk geweest. Ze hadden een dag georgansiseerd om mensen kennis te laten maken met Rotax MAx rijden. Kosten bedroegen voor 10 minuten rijden 20 euro. Uitgelezen kans om eens kennis te maken met een snelle kart, om alvorens tot aanschaf over te gaan. Damn... wat was dat gaaf. Ik moest erg wennen aan het aanremmen van de bocht. Doe je dit te hard, dan heeft hij de neiging om achter uit te breken. Ook het uitaccelaren van de bocht moest je echt gedoseerd doen. Ik ben dus echt om. Volgend jaar heb ik dus een kart. Mijn beste tijd was 1,01.19
Verder heb ik een vraag mbt de remmen. Waarom hebben schakelkarts voor remmen en de rotax max niet?
|
|
Omhoog |
|
|
Jeroen Eggink
|
Geplaatst: zo sep 17, 2006 7:47 pm |
|
Geregistreerd: za maart 19, 2005 11:09 pm Berichten: 374 Woonplaats: Dedemsvaart
|
een schakelkart loopt harder, en komt dus met hogere snelheden op de bocht af. Daarom moet je dus meer remvertraging hebben en hebben ze voorremmen. In Genk bijvoorbeeld lopen Rotaxen ongeveer 118, de schakels (ICC) 140 km/u
_________________ Neem eens een kijkje op: http://www.heidemulder.nl
|
|
Omhoog |
|
|
Bakkertjedeeg
|
Geplaatst: zo sep 17, 2006 8:04 pm |
|
Geregistreerd: za aug 26, 2006 1:57 pm Berichten: 116 Woonplaats: Midden-Limburg
|
Citaat: een schakelkart loopt harder, en komt dus met hogere snelheden op de bocht af. Daarom moet je dus meer remvertraging hebben en hebben ze voorremmen. In Genk bijvoorbeeld lopen Rotaxen ongeveer 118, de schakels (ICC) 140 km/u
Mij lijkt dat je veel beter kan aanremmen met een kart met de remmen voor. Of zit ik nu er naast?
|
|
Omhoog |
|
|
Max
|
Geplaatst: zo sep 17, 2006 8:18 pm |
|
Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm Berichten: 2385
|
Neej, want dan wil je achterkant je voorkant inhalen lol
En idd ik haalde 132 km per uur op Genk
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
tony kart racer
|
Geplaatst: zo sep 17, 2006 11:17 pm |
|
Geregistreerd: do sep 14, 2006 11:41 am Berichten: 1727
|
ja ik rijd dus ook een schakel kart.
en vind de rempower wel goed met die voor remmen.
zou ze dus ook niet meer willen missen.
hahahaha.
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
Pavesi_Racing
|
Geplaatst: ma sep 18, 2006 7:08 am |
|
Geregistreerd: vr apr 28, 2006 5:26 pm Berichten: 47 Woonplaats: Limburg
|
haha ik ook niet
_________________ Pavesi Racing The Best !!
|
|
Omhoog |
|
|
tony kart racer
|
Geplaatst: ma sep 18, 2006 2:38 pm |
|
Geregistreerd: do sep 14, 2006 11:41 am Berichten: 1727
|
op de baan blijven is veel mooier dan de scene naast de baan te mogen aanschouwen.
hoewel sommige vrouwen zeker het bekijken waard zijn he.
hahahahaha.
|
|
Omhoog |
|
|
Pavesi_Racing
|
Geplaatst: ma sep 18, 2006 3:05 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 28, 2006 5:26 pm Berichten: 47 Woonplaats: Limburg
|
helemaal mee eens
_________________ Pavesi Racing The Best !!
|
|
Omhoog |
|
|
Bakkertjedeeg
|
Geplaatst: ma sep 18, 2006 3:23 pm |
|
Geregistreerd: za aug 26, 2006 1:57 pm Berichten: 116 Woonplaats: Midden-Limburg
|
Please on topic. Mijn vraag is nog niet afdoende beantwoord!!!
|
|
Omhoog |
|
|
Wesley
|
Geplaatst: ma sep 18, 2006 3:34 pm |
|
Geregistreerd: wo maart 23, 2005 2:43 pm Berichten: 134 Woonplaats: Enschede
|
Hallo Bakkertjedeeg!
Ik geloof dat het is omdat schakelkarts een versnellingsbak hebben. Bij een max zou je het blokje snel dood kunnen remmen, (dat de remkracht gewoon te groot is voor het blok) terwijl je met een schakel telkens een versnelling terug kunt bij het aanremmen om het blokje in leven te houden.
Groeten!
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: ma sep 18, 2006 4:00 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Een schakelkart heeft voorremmen vanwege het hogere gewicht, en de hogere snelheid (zoals eerder al genoemd was).
Het is overigens niet verboden om op een Max met voorremmen te rijden (zoveel ik weet), en sommige kartfabrikanten hebben ook niet-schakel chassis met remmen voor (bv. Sodikart).
Bij Sodikart rem je aan de voorkant met een handrem, je kan dus zelf bepalen wanneer je met welke wielen remt.
|
|
Omhoog |
|
|
Rv
|
Geplaatst: ma sep 18, 2006 4:08 pm |
|
Geregistreerd: za aug 13, 2005 11:30 am Berichten: 769 Woonplaats: Utrecht
|
Citaat: terwijl je met een schakel telkens een versnelling terug kunt bij het aanremmen om het blokje in leven te houden.
dat maakt niet uit, ik heb vaak genoeg bij het aanremmen voor bochten dat ik achter blokeer & voor net niet dat het blokje dood valt, maar tijdens dat kan je gewoon terug schakelen, want zodra je de rem los laat Knalt die weer '' aan '' (Hij was tenslotte niet uit gevallen)
_________________
ICC Kartracing*
|
|
Omhoog |
|
|
Jeroen Eggink
|
Geplaatst: ma sep 18, 2006 4:22 pm |
|
Geregistreerd: za maart 19, 2005 11:09 pm Berichten: 374 Woonplaats: Dedemsvaart
|
|
Omhoog |
|
|
tony kart racer
|
Geplaatst: ma sep 18, 2006 4:28 pm |
|
Geregistreerd: do sep 14, 2006 11:41 am Berichten: 1727
|
vind dat david het het beste omschrijft.
hopenlijk heb je er wat aan bakkertjedaag
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
Bakkertjedeeg
|
Geplaatst: ma sep 18, 2006 4:30 pm |
|
Geregistreerd: za aug 26, 2006 1:57 pm Berichten: 116 Woonplaats: Midden-Limburg
|
Citaat: wat wil je nog meer weten Bakkertjedeeg?
Er van uitgaande dat dit ironisch is bedoelt kan ik je melden dat jou inbreng wel erg zinvol was. Waarvoor mijn dank.
Mijn vragen zijn inmiddels ruimschoots beantwoord, dankzij de meer zinvolle posts van diverse personen.
|
|
Omhoog |
|
|