Auteur |
Bericht |
KurtVdV
|
Geplaatst: vr jan 20, 2017 5:34 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 17, 2014 11:23 am Berichten: 473 Woonplaats: Tielt-Winge
|
Wat zijn jullie doelstellingen op kartgebied in 2017? Heb je net een kart gekocht en ga je de eerste meters maken met (al dan niet ) bevende handen? Ben je overgestapt naar een ander type kartmotor en/of chassis? Heb je (nieuwe) doelstellingen als zijnde hobbyrijder? Ga je voor het eerst deelnemen aan een competitie? Blijf je rijden in een bepaalde competitie en heb je hogere doelen voor ogen dan vorig jaar? enz.... Als kickoff mijn plannen Na 2 seizoenen heel veel geleerd te hebben met m'n Senior Max/Zanardi chassis ga ik dit jaar met meer vertrouwen de baan op. Ik weet waar de limieten van m'n kart zich nu (ongeveer) bevinden. Dit door wat meer risico's te nemen (spinnen en het gras afrijden!), verschillende bandensoorten te testen en natuurlijk de baan goed te kennen na die lange tijd. Op het einde van vorig seizoen had ik de snelheid redelijk goed te pakken, dus daarop bouw ik verder. Naast het rijden blijf ik ook actief als fotograaf tijdens de competities in Genk en op verplaatsing (BNL-BMC-Euromax-CIK FIA). De voorbije jaren heb ik het deelnemersveld in de meeste wedstrijden zien groeien, dus ik ben benieuwd naar het deelnemersveld van het nieuwe seizoen Nu is het aan jullie
|
|
Omhoog |
|
|
JuBlo
|
Geplaatst: vr jan 20, 2017 7:59 pm |
|
|
Ik ga het komende jaar, net als afgelopen jaar niet veel rijden zelf. heb afgelopen jaar mijn kart verkocht, omdat ik er simpelweg veel te weinig mee reed. Ben begin 2016 begonnen met sleutelen bij Keijzer Racing, 2x wsk, 5x dkm en het wk in bahrein gedaan, naast de vele trainingsdagen. Moet zeggen dat is me uitsteken bevallen en ga ik komend jaar weer doen, al dan niet wat minder wedstrijden zodat het wat makkelijker is te combineren met mijn gewone werk. En als ik dan een keer zelf wil rijden bestaat de mogelijkheid er om een kart te huren. wat voor mij uiteindelijk goedkoper is, als zelf een kart in de schuur te hebben staan voor die 3x dat hij gebruikt wordt per jaar.
_________________ Never drive faster than your guardian angel can fly! Facebook
|
|
Omhoog |
|
|
gewoon maarten
|
Geplaatst: vr jan 20, 2017 9:25 pm |
|
|
Dit jaar ga ik voor het derde jaar wedstrijden rijden bij de NAB. In aanloop naar het seizoen, andere motor aangeschaft( sterker), frame gepoedercoat, mychron 5 2t aangeschaft tezamen met een lambdasonde. Met de hoop sterker voor de dag te komen. Verder zal ik tussen de wedstrijden door, en voornamelijk voor het seizoen de data die verzameld wordt met de mychron moeten gaan leren lezen. Dit om er ook daadwerkelijk voordeel mee te behalen.
|
|
Omhoog |
|
|
Ron88
|
Geplaatst: za jan 21, 2017 5:28 pm |
|
Geregistreerd: ma jan 24, 2005 7:03 pm Berichten: 1303 Woonplaats: Nuland
|
Dit jaar ga ik in ieder geval niet meer het NK rijden na ca. 4/5 jaar en stop ik wegens het starten van een nieuw bedrijf (sinds enkele weken geleden) waarschijnlijk helemaal met het karten. De kans bestaat dat ik 1 of 2 'aansprekende' internationale races mee ga doen dit jaar en misschien een kleiner/minder lang kampioenschap dan het NK 2Takt (BNL of BMC).
_________________ Koos Kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
KurtVdV
|
Geplaatst: za jan 21, 2017 8:33 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 17, 2014 11:23 am Berichten: 473 Woonplaats: Tielt-Winge
|
Leuk om te lezen allemaal. Aan de andere forumleden: We wait for your stories!
|
|
Omhoog |
|
|
karlHeinzJR
|
Geplaatst: ma jan 23, 2017 8:56 am |
|
Geregistreerd: di mei 10, 2016 5:42 am Berichten: 51 Woonplaats: Lisse
|
Vorig jaar gestart met karten, Een beetje recreatief op Driebergen rijden een aantal zondagen in het jaar was ik verkocht. Na een 3 uur race en 3 sprint races bij de NAB + beker heb ik besloten om een nieuwe Koene Prokart te kopen en daarmee 2017 het NK van de NAB te gaan rijden, Mijn doel in 2017 is lekker meerijden met de top van ons klassement en zoveel mogelijk plezier te gaan maken. We Shall See.
_________________ KoeneKart PRO-kart Velox SK1 - SGM 125 CC Tag Velox-Sgm-Dealer Netherlands
|
|
Omhoog |
|
|
Kartino
|
Geplaatst: ma jan 23, 2017 11:23 am |
|
|
Heb eind vorig jaar (2016 dus klinkt langer geleden dan het is) mijn eerste kart (390 omdat ik veel op Driebergen wil gaan rijden) gekocht. Inmiddels de kart voorzien van verse (De volgens de verkoper perfecte motor bleek helaas niet zo perfect) 390 motor en helemaal uit elkaar gehaald en nagekeken. Kan niet wachten om nu echt te gaan rijden. Eerst maar is recreatief en dan verder kijken.
|
|
Omhoog |
|
|
spacedeee
|
Geplaatst: ma jan 23, 2017 12:11 pm |
|
|
Meer rijden dan vorig jaar iig, met 2,5 uur niet echt veel geweest afgelopen jaar. Ff afwachten of dit lukt mede door de drukte in me tokootje heb ik heel weinig tijd helaas. Kriebelt wel om wat nieuws aan te schaffen. @Ron dat heb ik vaker gehoord, hoe is het btw met je crg?Evo 2017?
_________________ Sodi Kart - Rotax DD2
|
|
Omhoog |
|
|
Ron88
|
Geplaatst: ma jan 23, 2017 3:35 pm |
|
|
Ik heb die EVO16 halverwege vorig seizoen gekocht en dat wordt zeker geen EVO17. Beste keuze van de afgelopen jaren is om terug te gaan naar een CRG. Wat een genot. Al moet ik nageven; in de basis is de AMV gewoon een goede kart geweest, maar het is een beetje het wiel opnieuw uitvinden als je het vergelijkt met de CRG. In basis en omdat meerdere mensen er mee rijden, is het dus veel makkelijker om met de CRG te rijden. Toch ben ik er van overtuigd dat een goede coureur, die bereid is om een paar weken intensief te testen, de AMV ook aan de top zou krijgen. Helaas behoor ik niet tot de toptalenten en rijd ik veel te weinig om te pionieren.
Ik kan met zekerheid zeggen dat ik dit jaar niet het NK ga rijden. Het wordt zakelijk gewoon veel te druk zoals het er nu naar uitziet (ca. 30 weekenden dit jaar al bezet) en daardoor kan ik het gewoon tijd technisch niet voor elkaar krijgen. Bovendien haal ik gewoon nu heel veel voldoening uit mijn nieuwe bedrijfje, ook al loopt het nu nog maar enkele weken.
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: ma jan 23, 2017 4:18 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
@Daniel, Dan ben ik toch niet degene met de minste uren in 2016 geweest..... Ik ben tot 2.7 uur gekomen ! Dus mijn doelstelling voor 2017 is om circa 6-10 keer op pad te gaan met de kart en er een leuk jaar van te maken.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Jomito
|
Geplaatst: ma jan 23, 2017 5:54 pm |
|
Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm Berichten: 890 Woonplaats: Nuland
|
Dit jaar voor het tweede seizoen,weer de wedstrijden op eefde rijden met de 390(tom dan)wel Hoop ik zelf meer te rijden als afgelopen jaar,maar zeven keer,maar ja de 390 van tom had Voorrang,ook voor de 390 een orgineel alpanostuur aangeschaft met alfano zin in het komende Seizoen @ron als je evt gereedschap over hebt hou ik mijn eigen aanbevolen,de prijs komt wel goed. @kartino ik stuur wel een app als we richting driebergen gaan.
|
|
Omhoog |
|
|
thijmennabuurs
|
Geplaatst: ma jan 23, 2017 8:03 pm |
|
|
Komend jaar volgas proberen vooraan mee te doen bij het NK 2takt en Iame Knaf cup. Voor het eerst op een OTK en het testen gaat erg goed!
Ben benieuwd wat dit jaar gaat brengen!
|
|
Omhoog |
|
|
Ron88
|
Geplaatst: di jan 24, 2017 9:54 am |
|
|
Jomito schreef: @ron als je evt gereedschap over hebt hou ik mijn eigen aanbevolen,de prijs komt wel goed. Ik blijf gewoon zo af en toe rijden hoor, maar doe het NK niet meer omdat ik er de tijd niet voor heb. Veel zal ik dus niet over hebben.
|
|
Omhoog |
|
|
kikiracing
|
Geplaatst: di jan 24, 2017 12:23 pm |
|
|
Ik ga in 2017 beginnen aan mijn eerste seizoen in een 2t kartje, na 7 jaar verschillende klasses in de motorsport te hebben gereden. Doel is vooral lekker rijden en kijken waar het schip strand, wellicht ergens eens een kleine wedstrijd mee doen als het goed gaat.
|
|
Omhoog |
|
|
FloR41
|
Geplaatst: wo jan 25, 2017 12:43 pm |
|
|
Ik kan en ga het kort houden: doel is om meer te rijden in 2017 dan in 2016. Op zich is dit makkelijk haalbaar gezien erg lage aantal rondjes in 2016 Ondertussen is de kleinste toch een jaartje ouder, waardoor er toch wat meer tijd aan het karten zou moeten kunnen besteed worden.
_________________ Work hard, play hard!
|
|
Omhoog |
|
|