Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Hulp gevraagd
BerichtGeplaatst: vr jun 03, 2016 8:22 pm 

Beste forumleden.

Ik zit met een probleem, afgelopen week heb ik een zitje besteld voor mijn kart.
Ik heb het geprobeerd met mijn vader om de kartstoel op de goede positie te krijgen, maar we kregen het niet voor elkaar. Ik betwijfel of ik het nu goed doe.
Mijn vraag is er iemand in de buurt van Enkhuizen die mij kan helpen.

Tevens zit er een kleine scheur in de hoek van de stoelsteun.(kleine las)

Groet,
Joffre

Offline Profiel  

Berichttitel: Re: Hulp gevraagd
BerichtGeplaatst: za jun 04, 2016 8:42 am 

Misschien heb je hier een klein beetje iets aan, volgens mij gaat het bij jou om een Eglem rk1.
Wij rijden met dezelfde kart....kijk even goed naar het eerste stukje van het filmpje naar de stoel..misschien kun je er iets mee.
Mocht je foto's willen kan ik ze altijd mailen.
https://www.youtube.com/watch?v=1TUgdnem2g0

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za jun 04, 2016 4:12 pm 

Bedankt voor de reactie

In het filmpje is het me niet duidelijk geworden.
Ik zit met de vraag, de voorste onderste bevestiging punten moeten deze redelijk in het middel van de stoel worden bevestigd of maakt dit niet uit als de maten voor de rest kloppen

Na het lezen van het kartboek heb ik eerst banden op de juiste spanning gebracht daarna een plank van 18 mm onder de stoel gelegd.
Daarna heb ik de stoel en aan de hand van de tabel de aangeven punten op gemeten om te bepalen hoe ik mijn stoel moet plaatsen.
Bovenkant stoel tot achteras 22 cm. Rechterkant 63.5 voetsteun tot aan midden dijbeensteun stoel en links meet 63 cm.

Dit is mij nu gelukt, klopt het nu dat de gaten niet in het midden van de voorkant stoel komen te zitten?
Ze lijken mij nu wel erg veel uit het lood te zitten of maakt dit niet echt uit?
(zie foto)
Afbeelding
in de kartstoel zijn twee plakkertjes aangebracht waar ongeveer de gaten zouden komen aan de voorkant.

Ik meet 192 lang en weeg 87 kilo ligt.
Stoel is een IMAF Silver D4 5 graden Model F6s.

Met vriendelijke groeten,
Joffre

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2016 10:01 am 

Hallo Kartfanaten,

Het moet toch even van me hart dat dit 80keer bekeken is en maar 1 reactie heb gehad.
Ik had verwacht dat ik wat meer hulp/reactie zou krijgen.

Want ik wil met het mooie weer ook lekker gaan karten.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2016 12:11 pm 

Tsja, het is vrijblijvend om te reageren en ik denk dat veel meer mensen hiermee tobben en die vallen af om te helpen.
Bovendien is eea afhankelijk van nog meer dingen, nl de gewichtsverdeling die samen met de rijpositie erg belangrijk is.
Sommigen die zich niet zeker voelen over de uitkomst late eea uitvoeren door een kundige verkoper of handelaar en ja, dat kost soms meer maar je hebt eerder kans op succes en je stoel ziet er achteraf niet uit als een gatenkaas.
In het boek van Dennis kan je idd de basics zien en beginnen met een plank is idd handig maar die matvoering tov bijv de achteras is mij te eel afhankelijk van het soort stoeltje, de andere maatvoering van de verhoudingen van je lichaam en postuur, eea beïnvloed op zn beurt de gewichtsverdeling. Het is idd de bedoeling dat de middenlijn vanuit de stoelsteunen aan de zijkant richting midden tussen de pedalen gaat, maw de stoel komt dus meestal idd iets scheef te staan waardoor ie centraler aansluit op de onderste steunen dan nu het geval is. Wat je eigenlijk nodig hebt als je er zelf niet uitkomt is een stel kundige handen aan je kart. Roep die in, al dan niet via het forum..

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2016 7:42 pm 

Ik heb mijn eerste stoel in de werkplaats van kartshop met werkplaats gedaan onder supervisie.
Wellicht zit er een shop/werkplaats in de buurt die dit ook wil doen tegen kleine vergoeding.
Succes!

CRG Road Rebel Gold & ……...

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2016 8:49 pm 

Laat die scheur in ieder geval maken; er komt aardig wat druk op en beter nu repareren dan straks...

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2016 9:11 pm 

Citaat:
Het moet toch even van me hart dat dit 80keer bekeken is en maar 1 reactie heb gehad.
Ik had verwacht dat ik wat meer hulp/reactie zou krijgen.

Had het topic ook gezien en niet gereageerd, sorry :( :D
Het is gewoon lastig om hierbij te helpen via het forum en ik vind het zelf een rot klusje om zo'n stoel er een beetje netjes in te krijgen.
Ik neem aan dat het stoeltje niet meer naar rechts kan? Dan zal je de stoel idd. wat scheef moeten zetten zoals al gezegd is.
Ik leg meestal een plank onder de kart en zet het stoeltje daar op. Dan laat ik de rijder in de stoel zitten en bepaal zo de beste zitpositie.
Aftekenen boren en vast zetten. De theorie uit het boek is leuk maar werkt in praktijk vaak niet.
Je kan beter zorgen dat je prettig zit en dat je stoel dan niet helemaal volgens de regels zit is dan jammer.
Zoals hij er nu op zit heb je binnen twee ronden pijn in je donder denk ik.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2016 9:57 pm 

Subtiel verwoord :^o , maar er zit zeker een kern van waarheid in.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di jun 07, 2016 6:31 am 

Op de baan kijken hoe andere ( met rk1 )het hebben gedaan is ook een mogelijkheid

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di jun 07, 2016 9:40 am 

Dat is ook een beetje het punt, Rk1 is een vrij breed blok met de koppeling/tandwielen aan de binnenkant.
Hoe groter de stoel hoe meer je uit het midden komt.
Ik kwam op marktplaats nog een duidelijke foto tegen (foto8) en daar zie je ook dat de stoel niet helemaal uitkomt.
http://link.marktplaats.nl/m1035613227
Als je naar de bovenste bevestigingspunten kijkt zie je dat ze hier de stoel iets scheef hebben gezet.
Laat in ieder geval de scheur in de steun lassen anders breekt de boel op den duur af.
Voor een kartshop kom je denk ik bij Koene in de Velserbroek of vd Spoel in Hoofddorp terecht als dichtstbijzijnde.
http://koene.com/ of http://www.kartservice.nl/

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di jun 07, 2016 12:37 pm 

Hey Joffre,

Leuke reactie die nu wel reacties gaat krijgen.
Alleen krijgen we deze vragen vrij vaak en kan je ook zeker terug vinden in de "zoekfunctie", vaak krijg je niet eens een bedankje of om topic af te sluiten een bevestigend antwoord.(ook weer belangrijk voor de nieuwe starters)

Maar goed zoals ik het heb geleerd van vd spoel, wel even iemand ter begeleiding er bij om de stoel op zijn plek te zetten.
(Even van uit gaande dat je een volwassen maat hebt)
Net zoals SVV aangeeft zet de kart op de grond leg er een plank onder, haal bij de gamma oid verfroerstokjes.
Met deze stokjes kun je nu op 0,5 cm bepalen of je hem boven/onder of gelijk met chassis laat lopen.
Te hoog heeft een nadelig effect op de kart, voor de veiligheid gaan de meeste "gelijk" aan het chassis, wedstrijdrijders gaan ver onder, zelf heb ik hem 1 stokje er onder.
Nu kun je de stoel zo verzetten hoe jij lekker vind en vraag hulp om de stoel op zijn plek te zetten.
Probeer eerst onder je benen te monteren(meestal tussen de 60 en 62cm), zo kun je de rug nog stellen.
Ook hier weer iemand vragen die hem tegenhoud en via je steun een marker zet, niet gelijk te groot boren.
Om de steun te verstellen kan je een spanband gebruiken, altijd de linkerkant aanpassen al gaat het moeilijk om de motorkant te buigen daar die meestal harder/stijver zijn.
Je moet lekker zitten met enigszins gebogen ellebogen.
Ik hoop dat je er iets aan hebt
succes daniel

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 08, 2016 7:51 pm 

Wij rijden met dezelfde kart....ik weet niet waar je woont maar mocht je in de buurt van de Haarlemmermeer komen dan ben je welkom om te kijken en kletsen over de Eglem...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jun 12, 2016 12:34 pm 

Kijk hierom willen er veel dus niet meer helpen....
Maar als je al problemen hebt met een stoeltje is een andere hobby misschien een betere optie.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jun 12, 2016 1:21 pm 

Nah, denk dat meer dan de helft van de rijders als ze de spullen daarvoor al hadden niet in staat is om zelf fatsoenlijk een stoeltje te plaatsen en ik ken er een aantal die toch heel verdienstelijk kunnen karten.
Een stukje technische kennis en vaardigheden is meegenomen maar je kan ook budget incalculeren voor passende hulp.
Is een hindernisje extra maar laat je daar op voorhand zeker niet weerhouden.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende