Auteur |
Bericht |
seliske
|
Geplaatst: ma mei 23, 2016 11:30 am |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:43 am Berichten: 14 Woonplaats: houthalen (BE)
|
Is er hier iemand die de baan reglement kent van karting de lansard in Eindhoven? Lijk de luchtfilters uitlaten achterbumper? Als dit allemaal verplicht is?
|
|
Omhoog |
|
|
petrolhead
|
Geplaatst: di mei 24, 2016 10:49 am |
|
|
Nou, ga er maar vanuit dat alles wat er is op milieu en veiligheidsgebied daar gewoon geldt. Dus afgezien van de juiste technische staat en overloopreservoirs oa brede achterbumper, evt airbox met luchtfilter en voor type goedgekeurde demper. Maximale norm voor geluid. Tweetakt, viertakt, wankel toegestaan binnen de inhoudrestricties. Hangt er dus vanaf waar je zelf mee rijdt. (?!) Niet helemaal hetzelfde en in sommige opzichten een stuk reƫler maar in een hoop dingen redelijk vergelijkbaar met de voorschriften voor Berghem. Vreemd dat het niet op de site van de Landsard beschreven staat, raadpleeg bij twijfel vooraf de baan zelf.
|
|
Omhoog |
|
|
seliske
|
Geplaatst: do mei 26, 2016 9:42 pm |
|
|
Ik heb een tm gekocht maar chasis weet ik niet. Achterbumper is besteld want die staat er nie op luchtfilter en uitlaat zouden de juiste zij' volgens de verkoper. Bedankt voor je reactie!
|
|
Omhoog |
|
|
petrolhead
|
Geplaatst: do mei 26, 2016 11:51 pm |
|
|
Graag gedaan natuurlijk! Het chassis is anders als voor je eigen gevoel voor het reglement niet zo interessant mits technisch veilig en voorzien van kunststof spoiler en bakkenwerk. Stel dat het net als het gros van de tm s een schakel is dan mag je, ondanks dat het niet aan te raden zou zijn, met alleen een achterrem rijden. Als schakel kan het een cross of icc (KZ) zijn, oudere inmiddels zelfzaam en incourant geworden blokken zijn zelfs roterend uitgevoerd. Een TM automaat kan een KF betreffen, die moet vaak weer uitgevoerd zijn met de kleine alu Elto nademper uitvoering met een rond gevormd uiteinde. Als de achterbumper nog van.het oude type was dan hoop ik van harte dat de demper en het luchtfilter van het juiste goedgekeurde type zijn, de einddemper is nl als laatste ingevoerd en verplicht op de meeste banen waaronder de Landsard. Voor een schakel heb je een speciale einddemper nodig, er zijn meer merken en typen goedgekeurd, de Elto alu en de carbon versie met een bocht aan het uiteinde zijn veruit de meest toegepaste en ze moeten voorzien zijn van een speciale goedkeuringssticker ter herkenning. Als luchtfilter wordt bijv vaak het goedkoopste en zeer herkenbare Nox filter gebruikt maar ee zijn.meer gehomologeerde typen. Schiet en plaats anders bij gelegenheid een plaatje van het geheel en de spullen zodat we kunnen meekijken, voorkomt verrassingen ter plekke op de baan.
|
|
Omhoog |
|
|
seliske
|
Geplaatst: vr mei 27, 2016 5:38 pm |
|
|
Hoe kan ik hier een foto uploaden? Ben wel via gsm bezig en ben een newbe op deze forum
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: vr mei 27, 2016 7:20 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Citaat: Hoe kan ik hier een foto uploaden? viewtopic.php?f=13&t=12613
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|