Kartforum
https://megakart.nl/phpBB2/

Informatie Rotax MAX DD2
https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=15&t=12612
Pagina 1 van 2

Auteur:  Backlash [ zo dec 27, 2015 12:12 pm ]
Berichttitel:  Informatie Rotax MAX DD2

Hallo,

Ik zit te twijfelen om een CRG of Zanardi met Rotax DD2 aan te schaffen en ben zo'n beetje alle informatie aan het verzamelen.
Als ik echter naar de 'betaalbare' competities kijk (nab, gk4, pottendijk, kart4fun) zie ik DD2 nergens voorbij komen. Iemand enig idee waarom?

Weet ook iemand mij te vertellen wat een grote revisie kost van een DD2 en om de hoeveel uur dit moet gebeuren?

Tim

Auteur:  spacedeee [ zo dec 27, 2015 1:28 pm ]
Berichttitel:  Re: Informatie Rotax MAX DD2

Hey Tim heb je alles verkocht?
De dd2 competitie is (van horen zeggen) flink afgeslankt vergeleken een paar jaar terug, ze zijn er wel mee bezig dit weer wat op te vijzelen, wel de chrono.
De kosten voor grote revisie (40/45uur) zijn zo'n 6/700, komt door de dure bigend die er dan vervangen word.
Ik weet niet of je al eens dd2 gereden hebt maar voel je vrij om de mijne een x te "misbruiken"
Momenteel heeft schepers een mooie staan compleet 2014 model crg en zanardi.
Grt Daniel

Auteur:  Backlash [ zo dec 27, 2015 2:35 pm ]
Berichttitel:  Re: Informatie Rotax MAX DD2

Hoi Daniel

Ja alles op de Haase / Max Senior na is de deur uit.

Da's zeker een dure revisie aangezien een KZ motor rond de 500 euro kost bij vd spoel, maar afijn een KZ doet geen 45 uur tussen de grote revisie beurten neem in aan :)
De DD2's bij Scheepers is wat ik bedoelde met de CRG of Zanardi. Hoorde zojuist dat de NAB dit jaar ook een DD2 klasse heeft, maar het startveld echter niet zo groot zou zijn.
Heb vorig jaar met de senior competitie gereden, was leuk maar ik wil iets meer pit dan de senior motor en iets minder dan een kz :)

10 Januari eerst naar de beurs, hier en daar nog wat informeren en dan de knoop door hakken :)

Auteur:  spacedeee [ zo dec 27, 2015 4:08 pm ]
Berichttitel:  Re: Informatie Rotax MAX DD2

Hey Tim,

Dan moet je snel zijn heb ook een oogje op de crg..
Klopt idd de bigend is zo'n 300/350 geloof ik dat maakt het duur, maar als je per seizoen 15/20 uur rijd ben je zo'n 3/400 per seizoen kwijt voor revisie wat ik wel mee vind vallen een kz zal een uur of 10 gaan denk ik.
Maar 1 ding is heerlijk geen kettingen meer.
Wat betreft de wedstrijden schijnt de chrono een vrij klein maar leuke groep wat rondrijd en hier kun je ook per wedstrijd meedoen wat mij ook een x leuk lijkt.
Jij als kampioen zal gaan voor het uiterste maar ik vind het mooi om mee te doen.
Naar de kartbeurs ga ik ook 10 januari en die week er op ook misschien naar offenbach kartbeurs.
Ben benieuwd naar de 2016 evo max dd2.

Auteur:  Backlash [ zo dec 27, 2015 4:39 pm ]
Berichttitel:  Re: Informatie Rotax MAX DD2

Ook een oogje op de CRG DD2... is die van jou niet goed meer dan? Er staan overigens twee CRG DD2 karts te koop bij Schepers.
Maar je mag hem/ze gerust kopen hoor, ik ga pas iets aanschaffen tegen de tijd het seizoen weer begint want anders staat het toch maar in de garage.
Leuk dat je ook op 10 Januari op de beurs ben, dan zie ik je daar wel.

Auteur:  Ron88 [ zo dec 27, 2015 9:26 pm ]
Berichttitel:  Re: Informatie Rotax MAX DD2

Ik vind 5000 euro voor een gebruikte DD2 (geen eens met de nieuwe EVO motor) eigenlijk nogal prijzig. Beter bel je dan gewoon een keer naar CRG Holland en dan kan Denis (van CRG Holland) vast ook wel iets voor je betekenen.

DD2 bij de Chrono is inderdaad niet meer wat het ooit geweest is, maar an sich wel een gezellig clubje.. en ik kan het weten! :lol:

Auteur:  Backlash [ ma dec 28, 2015 7:24 am ]
Berichttitel:  Re: Informatie Rotax MAX DD2

Ligt dat niet een beetje aan de leeftijd van de motor en chassis?.
Er staat een CRG van 2014 bij Schepers voor 4200 euro en een Zanardi uit 2015 voor 4300 euro.

Beide karts gaan met een volledige revisie de deur uit. Maar ik wacht sowieso de beurs af.
D'r zal vast nog wel een aanbieding komen.

Auteur:  spacedeee [ ma dec 28, 2015 10:09 am ]
Berichttitel:  Re: Informatie Rotax MAX DD2

Ik heb ook zeker geen haast Tim was een geintje.
Ik wil idd zoals Ron aangaf het liefst iets met de 2016 evo er bij en die moet nog komen.
Eerst de beurs eens bekijken of hij verbeterde drijfstangen en electronica heeft wat bij de 2015 evo niet ok was, zie je wel op de beurs de 10e.
Tzt maak ik een afweging ben nog zeer content met met kartje, aangezien ik hem bij mijn ouders in de garage heb staan wacht ik nog ff voordat ze helemaal geen ruimte meer hebben :lol:
@Ron las ergens iets over een raceauto?Mocht je contact hebben met Elijan hoor ik dat graag, krijg geen contact met hem...

Auteur:  Ron88 [ ma dec 28, 2015 2:04 pm ]
Berichttitel:  Re: Informatie Rotax MAX DD2

Klopt, had een BMW E36 gekocht om mee te racen maar die is weer verkocht. We blijven karten! Of dat DD2 is, dat is nog even afwachten. Anders gaan al die spullen alsnog de deur uit: motoren - chassis etc.

Ik ben morgen bij Elijan, mijn helm ophalen. Dus zal het dan even navragen wat het juiste e-mailadres is.

Auteur:  spacedeee [ ma dec 28, 2015 2:27 pm ]
Berichttitel:  Re: Informatie Rotax MAX DD2

Hey Ron zo dat is snel gebeurt sinds aankoop en verkoop toch niks die Bmw?
Wat wil je anders dan de dd2 gaan rijden?
Graag heb een skynet email van hem maar reageert niet, zou je echt dankbaar zijn =D)

Auteur:  Ron88 [ ma dec 28, 2015 3:30 pm ]
Berichttitel:  Re: Informatie Rotax MAX DD2

Ligt aan de reglementen.. als ik met een DD2 Evo moet gaan rijden dan stop ik met DD2. Dit door de investering die dat gaat vergen en de prima motoren die ik nog heb. Mocht het geen DD2 worden, dan heb ik nog iets in de hoge hoed wat eigenlijk voor 99% zeker toch al gaat gebeuren. Maar dat weet ik ook pas eind januari definitief als ik een weekje naar Italiƫ ben geweest.

BMW bleek qua snelheidsbeleving en mogelijkheden om te racen (kom je toch al snel op Zolder of Zandvoort ofzo) toch niet het meest geweldige idee te zijn en ik kon er wat geld aan verdienen, dus dan maar weg ermee!

Auteur:  foby [ wo dec 30, 2015 12:13 am ]
Berichttitel:  Re: Informatie Rotax MAX DD2

Waar is die beurs ergens :?:

Auteur:  petrolhead [ wo dec 30, 2015 7:42 am ]
Berichttitel:  Re: Informatie Rotax MAX DD2

Ik begrijp Ron best, het moet wel leuk en betaalbaar blijven. Ook waar wij rijden moeten wij voor onze dochter -nota bene voor de beginnende mini s- volstrekt onnodige investeringen doen voor het vervangen van zgan prima voldoend veilig en niet prestatievermogen materaal, men doet er soms van alles aan om de weer pril ontluikende markt de nek om te draaien, het slechte regeringsbeleid blind volgend. Alsof het geld nooit op zou kunnen, nou veel mensen in de kartsport liggen er echt niet krom voor uit luxe, het zou best wat minder als elitesport gebracht mogen worden met ruimte voor meer plezier en ontluikende talent moeten banen maar weer zien dat er voldoende dradmv eigenlak blijft bestaan voor genoeg mensen die blijven trainen voor wedstrijden.
Het Rotax Max concept is eigenlijk hopeloos verouderd en daarom moest men wat omdat men keihard voorbijgestreefd werd door de concurrentie. Natuurlijk is het doel zoveel mogelijk geld uit een nw concept te genereren waar eigenlijkal te weinig geld en draagvlak zit. De evo s zijn eigenlijk niet meer dan een veel te dure facelift van een oud concept, waarbij het oude nog steeds prima voldoet maar niet meer state of the art is maar dat zijn de evo s met de redelijk beperktecwinsten, ruime toleranties en veel aanloop en kwaliteitsproblemen ook niet. Om toch geld te verdienen wordt er natuurlijk gelobbied (de baan waar wij trainen zegt hier niet aan mee te doen maar dmv handhaving en regeltjes doet men dit toch en da s luxe die men zich niet kan veroorloven, daar lopen mensen op weg als je je daaraan moet conformeren. Karten is natuurlijk een een leuk spelletje maar dat mensen als Ron om zich aan het kijken en shoppen zijn is natuurlijk een teken aan de wand. Nu is de gewone Max al een ding maar de dd2 is natuurlijkeen heel vreemde niche eend in de bijt met slechts een kleine krimpende schare aanhangers, je moet er van houden . Door hierbij mee te moeten met het evo concept wordt het het hele dd2 gebeuren de nek omgedraaid en misschien de rest van de maxen ook. Heb je niet het nieuwste van het nieuwste, hou je spullen liever en probeer het te zoeken in recreatieve lol, deed ik vroeger ook al.

De alweer 3e kartbeurs is volgend weekend in Lelystad, als je iets met karten hebt zou ik zeker gaan!

Auteur:  spacedeee [ wo dec 30, 2015 10:00 am ]
Berichttitel:  Re: Informatie Rotax MAX DD2

Vind ik persoonlijk wel meevallen, misschien een paar pk tjes hier of daar en accu bij/opladen maar het blijft een motor.
Dat de evo een dure update is valt ook wel mee daar de motor zo'n 100 duurder is dan oudere types, dat ze dit verplichten door de welke kartbond dan ook valt wel te betwisten..

De kartbeurs in lelystad gaan we uiteraard wel weer even naar toe ondanks dat ik het vond tegenvallen afgelopen jaar, maar eens een keer offenbach doen die is erg groot en uitgebreid.

Auteur:  Wilfred [ wo dec 30, 2015 10:47 am ]
Berichttitel:  Re: Informatie Rotax MAX DD2

Waar Petrolhead - naar mijn mening terecht - denk ik op doelt, is dat de update niet heel veel toevoegt aan het bestaande concept. Ja er is vermogenswinst (gering) en ja het geheel ziet er iets gelikter uit. Echter waren de kinderziektes een smet op het bewezen concept van de vorige serie RM. Volgens het aloude gezegde "waarom veranderen wat goed is" krijgt men niet echt toegevoegde waarde, en al helemaal niet als de wedstrijden niet meer met het vorige type zouden mogen gereden worden ( staat gelukkig nog ter discussie ). Ik heb wel begrepen dat er voor 2016 een update komt/is voor o.a. de kabelboom en nog een paar zaken. Daarmee moet de betrouwbaarheid weer op het oude niveau komen.

Aan de andere kant; als je niet vernieuwd, loop je het risico dat het concept ingehaald wordt (is) en dat de concurrentie een beter produkt kan leveren. Dus heeft Rotax waarschijnlijk gekozen voor de quick-fix en voor een update gekozen i.p.v. een geheel nieuwe motor te ontwikkelen. Als ze dat wel (gaan) doen, dan is het uiteraard de vraag hoe deze gaat uitpakken en of het succes van de huidige RM geƫvenaard kan worden. Ik denk dat het ontwikkelen van een compleet nieuwe motor wel eens te duur kan zijn, gezien de niet meer groeiende markt ( of zelfs dalende ). Maar zolang de FIA het concept blijft steunen, zal er niet te veel te vrezen zijn voor Rotax...

Overigens vind ik een DD2 wel een leuke motor, ondanks wat vele zeggen is het best leuk om "maar" 2 versnellingen te hebben. Dus jammer dat de startvelden niet al te groot zijn op dit moment ( in NL in ieder geval ).

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/