Auteur |
Bericht |
spacedeee
|
Geplaatst: do sep 03, 2015 10:42 am |
|
|
Dag mannen,
Ik wil een nieuwe pitkar aanschaffen maar twijfel nog, heb gezocht in oude topics maar misschien weten jullie iets nieuws of beters, de pitkar die ik nu heb is gammel en beschadigd mijn chassis enorm. Wil wel de kart eventueel in mijn eentje kunnen laden/lossen.
De elektrische van Dalmi/Said zijn mooi maar erg lomp en zwaar, tevens hangt de kart aan beugels waar ik niet zo'n voorstander van ben.(driv up ook) Ook de lier begeeft het wel eens en wil ik liever niet afhankelijk zijn van een accu(handmatige lier), dan blijven de stone kart trolley en driv up imo over. Hebben jullie hier ervaringen mee? Voor en nadelen zou ik graag vernemen. De driv up kan ik voor een leuk bedrag overnemen maar de stone zou mijn eerste keus zijn..
Thx daniel
_________________ Sodi Kart - Rotax DD2
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: do sep 03, 2015 10:52 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Zelf maak ik gebruik van een 'vaste' pitskar die demontabel is. Gelukkig heb ik nog nooit meegemaakt dat er geen hulp aanwezig was op het circuit om me een handje te helpen met tillen. Ik heb destijds voor een 'vaste' pitskar gekozen omdat ik vooral veel stabiliteit en opbergplek wilde. Ik heb ietwat aanpassingen doorgevoerd aan de pitskar - rubberen mat voor op de bodemplaat - de standaard lucht rubber banden vervangen door volrubber - de twee U-profielen waar het frame invalt aangepast tot twee L profielen. - opbergkist voor klein gereedschap, bandenspanningsmeters, rol tape, etc. vast gezet De beste foto die ik in de gauwigheid kan vinden: 
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: do sep 03, 2015 10:56 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Nog een foto gevonden. Ter toelichting. Inmiddels staat de opbergkist op de zwarte verhoging zodat ik wat meer plek heb op de bodemplaat. 
|
|
Omhoog |
|
 |
Jomito
|
Geplaatst: do sep 03, 2015 5:08 pm |
|
Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm Berichten: 890 Woonplaats: Nuland
|
Die van Said bevalt ons goed,maar idd aan de zware kant Maar hij staat bij ons onder in de aanhanger onder de karts, Ik trek hem er aan de rubberbanden uit,en dan doet hij al Zelf het werk,maar de aanhanger staat ook maar 40 cm Van de grond,de laatste twee die je opnoemt heb ik geen Ervaring mee.
Succes met het maken van je keuze,en post eens wat Foto,s als je een andere hebt.
|
|
Omhoog |
|
 |
PH racing
|
Geplaatst: do sep 03, 2015 7:16 pm |
|
Geregistreerd: ma maart 11, 2013 8:09 pm Berichten: 44 Woonplaats: Deurne
|
Wij hebben deze in gebruik, bevallen goed, alleen de originele banden waren naatje pet  
_________________ ================================================================== PH racing BRM kart + Suter Vampire & Haase kart + RK1
Zolang we de kart hobby niet kunnen mailen, zullen we het circuit samen moeten delen
|
|
Omhoog |
|
 |
karter
|
Geplaatst: vr sep 04, 2015 11:12 am |
|
|
ik heb ooit een pitskar gekocht bij resytech engineering, en die heb ik nu nog steeds in gebruik. Ik vind het een hele fijne pitskar, kan je in je eentje bedienen. http://www.resytech.nl/kartlift&go.html 
|
|
Omhoog |
|
 |
spacedeee
|
Geplaatst: zo sep 06, 2015 11:22 am |
|
|
Bedankt heren, Basjuh, grappig ik heb precies dezelfde pitkar maar is helemaal gammel geworden, de wielen kunnen niet helemaal ronddraaien waardoor je continu aan het kloten bent. Heb er al eens kleinere wielen op gezet maar dat ging niet lekker, wil ook graag hem er in mijn eentje af kunnen halen. Jammer dat ik je vorige week gemist had op Genk. Jomito/Phracing het is idd een handige kar maar aangezien hij 24/7 op de pitkar staat wil ik hem niet laten hangen aan de achterbumper, om deze reden valt de driv up ook af. Karter, deze vind ik wel interessant aangezien hij op de stabi steunt. Waarschijnlijk word het of de stone kart trolley (1e keus) of een resytech. Vast bedankt  en ik houd me aanbevolen voor iedere suggestie
_________________ Sodi Kart - Rotax DD2
|
|
Omhoog |
|
 |
Jomito
|
Geplaatst: zo sep 06, 2015 11:47 am |
|
Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm Berichten: 890 Woonplaats: Nuland
|
@ spacedee
Als de kart dag en nacht op de Pitkar staat is dit idd Een wijs besluit,bij je oude Pitkar rust de kart op de Op de Pitkar,bij die van ons hangt hij in de beugels, En daar staat idd nogal wat druk op,ik heb de stone Eens opgezocht,lijkt me ook niets mis mee.
|
|
Omhoog |
|
 |
Backlash
|
Geplaatst: zo sep 06, 2015 6:26 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Citaat: ik heb ooit een pitskar gekocht bij resytech engineering, en die heb ik nu nog steeds in gebruik. Ik vind het een hele fijne pitskar, kan je in je eentje bedienen. Inderdaad een mooie kar, en ik kan me niet meer herinneren hoe vaak ik dit bedrijf een e-mail had gestuurd met de vraag wat deze kar moest kosten. Kreeg er helaas nooit geen antwoord op.
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
 |