Auteur |
Bericht |
spacedeee
|
Geplaatst: wo jul 08, 2015 1:10 pm |
|
|
Heren,
Wij willen een tripje inplannen en was benieuwd welke banen jullie aanraden. In eerste instatie was het idee Genk,Spa,Magny Cours,Valence en Zuerra en Barcalona naar toe te gaan. Misschien zeggen jullie ga daar of daar naar toe dus ben benieuwd in jullie ervaringen. Genk (en Spa)zal ik zoieso eens bezoeken dit hoeft niet per se deze trip te zijn. Ben benieuwd in jullie bevindingen.
Thx daniel
_________________ Sodi Kart - Rotax DD2
|
|
Omhoog |
|
 |
Wilfred
|
Geplaatst: wo jul 08, 2015 1:41 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Italie : Lonato en La Conca
Is wel een eindje rijden wat je van plan bent !
Nog wat verder : Portugal, Portimao is ook een mooie baan.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
 |
Jomito
|
Geplaatst: wo jul 08, 2015 4:28 pm |
|
Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm Berichten: 890 Woonplaats: Nuland
|
Dat ligt wel bij de deur Wilfred 
|
|
Omhoog |
|
 |
Ron88
|
Geplaatst: do jul 09, 2015 9:43 am |
|
Geregistreerd: ma jan 24, 2005 7:03 pm Berichten: 1303 Woonplaats: Nuland
|
Ik wil zoiets van de zomer in Italië gaan doen: Jesolo - 7 Laghi - Sarno - Lonato - La Conca etc. 
_________________ Koos Kartloos
|
|
Omhoog |
|
 |
spacedeee
|
Geplaatst: do jul 09, 2015 10:51 am |
|
|
Pff jongens de banen in italie zijn wel heel erg mooi ik dacht dat zuerra (zaragossa) mooi was..twijfel nu welke kant op daar het mij niet uitmaakt en de kilometers toch ongeveer gelijk zijn, als ik italie nog binnen mag...heb het een beetje bont gemaakt daar zo'n 15 jaar geleden @Wilfred ik ben gewend om te rijden en het was de bedoeling ergens naar toe te rijden daarna hotelletje en volgende ochtend door naar de volgende baan en bij veel spierpijn misschien een dagje karperen. Portugal word me wel iets te ver wel een mooie baan idd. @Ron wanneer ben jij van plan te gaan wij rond 25 augustus. Vast bedankt en kom maar op met de suggesties ik bekijk ze allemaal
|
|
Omhoog |
|
 |
Ron88
|
Geplaatst: do jul 09, 2015 11:47 am |
|
Geregistreerd: ma jan 24, 2005 7:03 pm Berichten: 1303 Woonplaats: Nuland
|
Ik ga denk ik eerste week van september
_________________ Koos Kartloos
|
|
Omhoog |
|
 |
Backlash
|
Geplaatst: do jul 09, 2015 12:07 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Citaat: Is wel een eindje rijden wat je van plan bent ! Dat valt toch wel mee, Ik ben net terug uit Griekenland/Kalamata met de auto 
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
 |
PH racing
|
Geplaatst: do jul 09, 2015 5:00 pm |
|
Geregistreerd: ma maart 11, 2013 8:09 pm Berichten: 44 Woonplaats: Deurne
|
Vorig jaar Zuid Frankrijk onveilig gemaakt, Kartbanen in Carcassonne en Caussiniojouls (Overigens zitten ze in Frankrijk wel vaak over een licentie te zeiken)
Dit jaar gaan de karts weer me naar Jesolo Italie
_________________ ================================================================== PH racing BRM kart + Suter Vampire & Haase kart + RK1
Zolang we de kart hobby niet kunnen mailen, zullen we het circuit samen moeten delen
|
|
Omhoog |
|
 |
GT racing
|
Geplaatst: do jul 09, 2015 6:28 pm |
|
Geregistreerd: vr okt 25, 2013 8:42 pm Berichten: 266 Woonplaats: Gent
|
Als je naar Italië gaat, is Siena ook best wel leuk. Enfin, ik heb daar eens gereden 2 jaar terug.
_________________ Tony Kart/ VICI MOTORSPORTS Rotax senior: what else...
|
|
Omhoog |
|
 |
BeNeDu-Racing
|
Geplaatst: vr jul 10, 2015 5:45 am |
|
Geregistreerd: di maart 20, 2007 4:17 pm Berichten: 367 Woonplaats: Emlichheim
|
Wij gaan dit jaar ook naar italie met de camper/kart bus! Dus alle circuits die boven Rome liggen zijn interresant voor ons, ben al veel aan het zoeken geweest, maar alle suggesties zijn welkom! Lonato staat al gepland, nu de rest van de 3 weken plannen!
_________________ Met vriendelijke groet, BeNeDu-Racing Stephan Osinga 0031-619822458 0049-59439853003 www.beneduracing.comCheck us on Facebook, Twitter or Instagram and like us!
|
|
Omhoog |
|
 |
spacedeee
|
Geplaatst: za jul 11, 2015 11:00 pm |
|
|
@phracing zijn ze zo lastig dat je niet mag rijden of moet je verkapt wat extra's betalen...
We blijven zoeken
|
|
Omhoog |
|
 |
PH racing
|
Geplaatst: zo jul 12, 2015 9:53 am |
|
Geregistreerd: ma maart 11, 2013 8:09 pm Berichten: 44 Woonplaats: Deurne
|
De meeste banen vragen om een licentie, zie de site van FFSA (fijne is dat deze alleen in het Franstalig is)
Maar voor de baaneigenaar is het een groter probleem, dat ze formulieren niet hebben en als ze deze wel hebben dat ze het bedrag toch niet zelf mogen houden. Waardoor ze er geen zin in hebben. Veel banen in Zuid Frankrijk draaien in de zomer op huurkarts, daarmee hebben ze veel minder werk, waardoor je ook vaak geweigerd wordt.
Wij zijn in de buurt van Cap d'agde bij diversen banen geweest, maar uiteindelijk waren er maar 2 waar er op mogen (Carcassonne, zeer relexte eigenaar en Caussiniojoulds, mooie baan)
Maar waar het uiteindelijk op uitdraaid is dat je in Frankrijk nooit echt zeker bent of je welkom bent. Van te voren mailen reageert men vaak niet of een heel wazig antwoord waar je niks aan hebt.
Ik hou het maar op de natuurlijke onvriendelijkheid van een Fransman
_________________ ================================================================== PH racing BRM kart + Suter Vampire & Haase kart + RK1
Zolang we de kart hobby niet kunnen mailen, zullen we het circuit samen moeten delen
|
|
Omhoog |
|
 |
petrolhead
|
Geplaatst: zo jul 12, 2015 2:17 pm |
|
|
Ik ben hier ook wel benieuwd naar omdat een minikartje makkelijk mee te nemen is, we hebben al eerder gekeken in bladen en op sites waaronder die van de FFSA. Idd werd het niet erg duidelijk of je hier als buitenlander aan kan voldoen zonder het doorlopen van een licentiedag en bijbehorende keuring of dat je mbv je licentie alhier of de voorwaarden daarvoor (onze dochter heeft ondanks haar jonge leeftijd een KNAF erkende cursus met goed gevolg afgerond en mag hier in NL gewoon wedstrijden mee rijden bij 60cc/micromax/cadet) een licentie in Frankrijk kan krijgen/kopen of op z'n minst een daglicentie. Vorig jaar waren we bij een vrij professionele huurkartbaan in Rumilly waar op de grote baan ook met een eigen kart gereden mag worden. Toen was ze net niet lang genoeg om in te stappen. Is er op huurkartbanen in Frankrijk ook een licentie nodig of wordt dit op een andere manier omzeild? Hoe gaat eea bij bijv de Ostricourt-gangers van het forum? Wordt daarbij ook naar een Franse licentie oid gevraagd?
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: zo jul 12, 2015 4:56 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Lonato is prachtige baan. Zeker een aanrader. De sanitaire voorzieningen als je op de baan blijft overnachten zijn iets minder.
|
|
Omhoog |
|
 |
spacedeee
|
Geplaatst: do jul 16, 2015 7:00 pm |
|
|
Daar baal ik wel van, aangezien ik totaal geen woord Frans kan en hun het vaak vertikken of geen Engels kunnen reageren twijfel ik wat we moeten doen. Heb er geen zin in dat rechtsomkeert kan gaan als ik zo ver ga rijden, zal in Frankrijk om lks en magnycours gaan rond dijon. Vanuit een huurhuis daar aan een meer kunnen we dan 2/3kanten op. Dan op de terugweg langs kerphen en s'nachts los in keulen, volgende ochtend terug met een lege portomonee is nu ongeveer de bedoeling maar dit kan uiteraard veranderen ivm Frankrijk verhaal en of weer. Als het Italie word ga ik zekers naar Lonato zeer nice, kom maar op met jullie suggesties
|
|
Omhoog |
|
 |