Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo maart 04, 2015 10:18 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm
Berichten: 2385
Mede-karters, ik ben er zojuist achter gekomen dat ik (voor een tweede maal binnen één maand) ben opgelicht via het heerlijke medium Marktplaats.
Het volgende is gebeurt:

Ik heb contact gehad met P. Houtman via Marktplaats. De persoon in kwestie heeft mij een Mychron 4 ‘verkocht’ á €200 euro. Ik heb afgelopen zaterdag het geld geboekt en daarna nog een goed gesprek gehad over de hobby. Persoon is dus vaktechnisch bekend met het materiaal, dus begeeft zich ook in dit wereldje!
Verkoper gaf echter aan dat hij de boel dinsdag (gisteren) pas kon versturen omdat hij dan pas in de werkplaats zou zijn. Dit is allemaal pas besproken nadat ik het geld had overgemaakt. Afijn meneer antwoordde op mijn berichten dus ik rook geen onraad.
Nu heb ik hem gister gebeld, gesmst en proberen the Whatsappen, maar elk spoor ontbreekt van deze kerel.
Laatst online geweest op zondag om 19:00.

Ik heb mij inmiddels (alweer) neergelegd bij het feit dat ik weer 200 euro armer ben maar ik wil jullie vragen om eventuele tips voor deze man. Hij heeft gecommuniceerd via de naam Patrik Houtman, maar ik betwijfel of het echt Patrik is. Zo nodig kan ik de bankgegevens en adres gegevens verstrekken via PB…
Ik heb een cent overgemaakt naar hem met een woedende toon dat hij het geld terug moet gaan storten of ik breng even een bezoekje.

Bedankt voor de oplettendheid.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 04, 2015 10:53 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 05, 2013 5:20 pm
Berichten: 351
Woonplaats: Tiel
Kun je een linkje sturen van zijn advertentie? Of misschien een andere?
Misschien is het dan mogelijk dat iemand van het forum contact met hem
Legt en daar langs gaat.

_________________
~ Birel CRX32 (2006) + Swissauto SA250 (2009).
~ CRG Darkrider (2015) + Rotax evo DD2 (2015).


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 04, 2015 11:48 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Wellicht ook melding maken bij mp zelf; misschien kunnen ze iets ? En tevens bij de politie neerleggen - dit is in verleden ook wel gedaan met wisselend succes. Maar helemaal niet melden is in ieder geval geen kans op gerechtigheid.

Balen en succes ermee.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 04, 2015 12:26 pm 

Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm
Berichten: 890
Woonplaats: Nuland
Dat is echt balen max ik hoop dat je geld terug krijgt


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 04, 2015 2:05 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 17, 2014 11:23 am
Berichten: 473
Woonplaats: Tielt-Winge
Wanneer je geld overschrijft heb je z'n bankrekening, daaraan gekoppeld is een persoon met woonplaats.
Met die gegevens kan je toch aangifte doen bij de politie?

_________________
<< ThePhotoGrid | http://www.thephotogrid.be | https://www.facebook.com/thephotogrid | www.instagram.com/thephotogrid.be >>


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 04, 2015 2:12 pm 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Ik heb de advertentie ook gezien (als ik de juiste voor heb iemand uit de Flevopolder), qua prijs eigenlijk te mooi om waar te zijn. Vlak na plaatsing al op zaterdagmorgen al 2 maal als favoriet bestempeld, was jij vast 1 van Max.
Ik heb de advertentie -net als ik dat andere vergelijkbare zou doen- met speciale interesse bekeken ivm de eigen wens voor zo'n apparaat maar niet in de laatste plaats vanwege de elders op het forum reeds gemelde diefstal van een Mychron 4 tijdens de afsluiting van de minicursus in Strijen.
Weet niet precies de ins en outs van de aankoopafspraken maar zou door een dag onbereikbaarheid nog niet panisch raken en denken dat alles verloren is, zeker niet na een gesprek als dat want als het om de knaken gaat dan is alle traceerbaarheid en extra werk al gauw teveel. Kan altijd sprake zijn van overmacht, als het nu weken zou betreffen.
Kan je anders het geld niet terug laten storten door de bankopdracht in te trekken?
Voor nu emotioneel te gaan waarschuwen van betrokkene, forummers, MP etc, even de kat uit de boom kijken en hoop houden misschien? :roll:
En als het toch zo is dan is het idd balen en zou ook ik het in zo'n geval terug gaan halen. (ooit in een ver Europees land bij een tokkiegezin gedaan, hadden dat nooit verwacht en schrokken zich lam)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 04, 2015 2:23 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 14, 2013 11:40 am
Berichten: 545
Woonplaats: Gent
Geef hem nog even tijd voor je drastische maatregelen gaat nemen. Kan altijd zijn dat er iets gebeurd is?
Ik zou hem nog eens proberen bellen.

_________________
Birel RY31 met Rotax Max SR.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 04, 2015 2:51 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm
Berichten: 1754
Volgende keer zeg je gewoon dat je er eerst om komt en dan heb je zijn adres. Dan bellen dat het niet gaat lukken en dat hij het mag opsturen naar je. Wanneer er dan niks binnenkomt heb je toch zijn adres ;) Ik heb het ook al is gehad en de bank of de politie kan er toch niks aan doen..

_________________
"if you have everything under control you're not moving fast enough"

CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR
CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C


Afbeelding
Facebook.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 04, 2015 3:12 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm
Berichten: 2385
Ik heb zijn adres, maar welke stomme oplichter geeft daadwerkelijk zijn eigen woon adres op? Ik heb aangegeven hem te willen ophalen en dat was oke. Daarna dus toch laten versturen.
Ik heb me er al bij neergelegd en nee ik ga geen aangifte doen bij de politie. De vorige aangifte is persoonlijk toegelicht door een contactpersoon van de Politie en die heeft me letterlijk gezegd dat de 'aanmelding van oplichting' niet direct in behandeling wordt genomen. Mits er 40 (!!!!!) aanmeldingen zijn geweest maken ze er een zaak van.

Zelfs als deze meneer nu zou reageren heb ik er geen spijt van zijn naam te hebben genoemd hier. Dit is alsnog geen manier van 'zaken' doen.

Citaat:
Ik zou hem nog eens proberen bellen.

5 keer per dag lijkt me al genoeg...

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 04, 2015 4:38 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 23, 2015 5:21 pm
Berichten: 157
Stalken die handel! telefoon, mail, facebook.. Als je zijn telefoonnummer intikt op google en je zijn mail adres hebt kom je vaak wel ergens..

_________________
-- Zanardi Rotax DD2 --

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 04, 2015 4:42 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 23, 2015 5:21 pm
Berichten: 157
met andere telefoonnummer bellen!!

_________________
-- Zanardi Rotax DD2 --

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 04, 2015 5:12 pm 

Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm
Berichten: 890
Woonplaats: Nuland
Dat zou kunnen werken heb ik ook eens met een auto meegemaakt
Waar wat aan was 7 keer gebeld maar hij kende dat nummer de
Telefoon van mijn vrouw gepakt en hij nam op probleem als nog
Opgelost.

In ieder geval succes ermee


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 04, 2015 6:31 pm 

Geregistreerd: do sep 13, 2007 7:41 pm
Berichten: 138
Volgens mij kan je je geld ook terug machtigen via je bank
Weet het niet zeker
Was volgens mij wel binnen een maand


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 04, 2015 6:45 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Via de bank kan meestal alleen als het een incasso betreft. Heb je zelf een overboeking gedaan, dan niet helaas.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 04, 2015 6:46 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 30, 2011 7:04 pm
Berichten: 374
Nee je kan niet via de bank geld terug vraagen je hebt vrijwilig over gemaakt heb ik ook mee gemaakt bij was 50 euro op gelicht
Dat was wel baalen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David