Auteur |
Bericht |
Karthelm
|
Geplaatst: za jul 12, 2014 7:25 pm |
|
Geregistreerd: do jun 26, 2014 10:23 am Berichten: 8
|
Vraagje Zou jij overstappen op electro karten als de prestaties goed genoeg zijn. (vergelijkbaar met 125cc) Wat zou dan een complete kart mogen kosten. Is er al een electro kart die hieraan voldoet.
|
|
Omhoog |
|
|
SRT
|
Geplaatst: zo jul 13, 2014 8:37 am |
|
Geregistreerd: zo apr 13, 2014 7:02 am Berichten: 6 Woonplaats: poppel
|
kijk hier even http://www.sodikart.com/en/karts-sodi-prototype.htmldeze zijn reeds ver in de test fase en hebben reeds enkele wedstrijden er op zitten de snelheden zouden even snel moeten zijn dan de rotax senior enkel met veel meer trekkracht onderin het vermogen is verdeelt over heel de lijn prijzen zijn er echter noch niet bekend en je zal met het oplaadprobleem zitten op de kartbaan, denk niet dat we er een laadpaal bijkrijgen zoals bij de elektrische auto!!!!!
|
|
Omhoog |
|
|
gewoon maarten
|
Geplaatst: zo jul 13, 2014 8:47 am |
|
Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm Berichten: 657
|
|
Omhoog |
|
|
Jomito
|
Geplaatst: zo jul 13, 2014 10:06 am |
|
Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm Berichten: 890 Woonplaats: Nuland
|
Mis wel het geluid
|
|
Omhoog |
|
|
vincenzo
|
Geplaatst: zo jul 13, 2014 10:52 am |
|
Geregistreerd: di apr 08, 2008 5:21 pm Berichten: 869 Woonplaats: Almere-Buiten
|
mijn school roc amsterdam heeft 2 electro karts gebouwt zien er uit als superkarts zou er best wel rondje in willen rijden maar ik blijf tot nu toe toch nog bij benzine
_________________ Een ongeluk zit in een klein hoekje, het geluk zit in de rest
Birel 2014 met Rotax Max Senior
|
|
Omhoog |
|
|
Karthelm
|
Geplaatst: zo jul 13, 2014 4:54 pm |
|
Geregistreerd: do jun 26, 2014 10:23 am Berichten: 8
|
Jomito. Als het doorgaat in dit tempo zijn we straks alle banen kwijt. Oplaad problemen zijn praktische problemen en daar zijn oplossingen voor. Ben wel benieuwd hoe deze het in de regen doet.
|
|
Omhoog |
|
|
Karthelm
|
Geplaatst: zo jul 13, 2014 4:55 pm |
|
Geregistreerd: do jun 26, 2014 10:23 am Berichten: 8
|
|
Omhoog |
|
|
Jomito
|
Geplaatst: zo jul 13, 2014 5:29 pm |
|
Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm Berichten: 890 Woonplaats: Nuland
|
In de regen weet ik niet,zal wel hetzelfde zijn als de elektronica niet Nat wordt,maar door zullen ook wel oplossingen voor zijn,heb vroeger Zelf 100 cc gereden,alleen het geluid al,onze zoon kart vanaf zijn Zevende,alle banen ongeveer gehad,maar het wordt er overal minder op, Dempertje zus,dempertje zo,tegenwoordig staan ze al te meten op de Baan,maar kijk maar eens een tenniswedstrijd zonder geluid,is niets Aan,bekijk dezelfde wedstrijd maar nu met geluid en zonder beeld, Ik bedoel inspanning brengt geluid voort,en dat is met motoren Net hetzelfde.
|
|
Omhoog |
|
|
gewoon maarten
|
Geplaatst: zo jul 13, 2014 6:27 pm |
|
Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm Berichten: 657
|
@jomito, daar ben ik het niet geheel mee eens. Als een elektrisch alternatief, sneller / beter is ( al zal dat vanwege het gewicht van de batterijen lastig worden) , dan veranderd de beleving ook, waardoor geluid van ondergeschikt belang kan worden. En helemaal stil zal het nooit worden. Maar als ik met een elektrische kart altijd kan rijden, omdat ik geen geluidsoverlast veroorzaak, tegenover de huidige situatie. Zal de afweging om een elektrische kart te rijden ipv benzine wel makkelijker worden.
|
|
Omhoog |
|
|
Jomito
|
Geplaatst: zo jul 13, 2014 7:14 pm |
|
Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm Berichten: 890 Woonplaats: Nuland
|
@maarten
Daar ben ik het wel mee eens,wij blijven ook karten ook Als het naar electrisch gaat,maar zoals vroeger komt nooit Meer terug,al die oude(wat is oud) 100 cc motoren worden Steeds meer verbannen,alles voor het milieu,en dan electrisch Wat is leuker als jochie van vijf mee naar de baan te gaan En te leren sleutelen en afstellen,benzine te mengen, Zelf rijden,met een 60 cc blok,ik heb 25 jaar in de twee Taks gezeten,maar toch overgestapt naar viertakt,omdat Als je om de week gaat rijden het kostenplaatje toch Iets lager uitvalt,en zeker met twee karts.
Maar Maarten je hebt gelijk,al wordt het electrisch wij Blijven ook karten.
|
|
Omhoog |
|
|
petrolhead
|
Geplaatst: zo jul 13, 2014 9:58 pm |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Nee, ooit indoor al eens met een elektrokart gereden en ik vind het echt helemaal ###! Het voordeel zit hem erin dat je in een hal veel minder hoeft te ventileren voor een gezond leefmilieu en dus minder hoeft te stoken. Voor outdoor, ach... In Nederland wil men kennelijk overal op vooruit lopen maar als je een MER erop los laat dan valt het echt wel mee met die uiteindelijke emissie/ecologische voetafdruk. Je kent de uitkomst van het onderzoek van de Prius en de Hummer en welke van de 2 er groener is? Verbazingwekkend hé? Ook het -dmv stimuleringspremies- versneld vervangen van een wagenpark is enorm milieubelastend, dat geldt ook voor karts. Weet iedereen ook dat er juist voor het materiaalgebruik van dergelijke -milieuonvriendelijke!- aandrijfaccu's (en bijv zonnepanelen!) veel te weinig hoogwaardige op deze planeet aanwezig zijn om een grote toepassing mogelijk te maken Groen is een kleur die mensen zich aan laten praten maar associaties met natuurlijk groen zijn heel ver te zoeken. Die palen zijn idd een praktisch probleem van ondergeschikt belang maar het is een drempel. Van de week in het nieuws nog gezien hoe gebrekkig het autosnellaadpalennetwerk is NL werkt voor de hou je vast maar liefst 5000 stuks -nog geen promille!- elektrische auto's in den lande. Weet je ook hoe het gegaan is het aardgas,waterstofgas en E85 netwerk in NL? Komt niet van de grond! En dan is karting een niche hobby in een weinig echt autosportminded land in economisch zwaar weer waarin een onzekere toekomst geïnvesteerd zou moeten worden door kartbanen en rijders? Sorry hoor Karthelm maar dat van die banen is toch echt niet waar en stemmingmakerij; ondanks al die veelal echt twijfelachtige regeltjes en beslissingen is er na jaren van inkrimpen juist weer een opbloei te zien in de aanwas/herstart of verregaande upgrade van de diverse kartbanen in NL. Denk maar aan Assen, Venray, Lelystad en welke plannen er nog meer in het vat zitten. En ik denk dat het nog lang niet zover is. Natuurlijk zijn er experimenten maar die zijn er al zo lang (Swiss in meen ik 1986 al, bijna 30 jaar terug alweer!). De technologie is er nog lang niet klaar voor en dat blijkt ook gewoon uit de site van Sodi, de eigen cijfertjes over output (aanloopkoppel idd hoger maar equivalent toppower bij volle accu's in kW duidelijk minder dan een Max), gebruiks en laadduur en massa zeggen al genoeg. Vergt dan ook weer meer van chassis en verslijtdelen, zo groen. De rijeigenschappen zullen verminderen dus de beleving is minder, het geluid zal daar alleen maar aan bijdragen. Kijk naar de F1 waar we nu staan, voor de puristen nu al surrogaat maar eigenlijk nog maar een soort tussenvorm als een soort hybride; met kleine geblazen motoren met weinig koppel en veel minder topend, wel op fossiele brandstof in de vorm van gelimiteerde benzine met een elektrisch vorm van terugwinning en boost. Was je begin jaren 90 ook veel op of rond de F1 circuits te vinden dan zie je het verschil tussen toen en nu maar al te goed, al was het alleen maar dat ze nu met minder dan de helft van het vermogen rijden. Ook op Le Mans was er dit jaar weer iets meer van dat elektrisch, betrouwbaar...NOT!. Dat is voor de grotere voertuigen, voor de karts denk ik dat het nog heel ver weg is, wellicht wel 2 decennia voordat er praktische betrouwbare oplossingen zijn voor de uitdagingen/problemen waar men nu nog volop mee kampt. Dan nog zal men veel mensen moeten overtuigen dat deze elektrokarts dezelfde of betere racy/sexy uitstraling hebben van de viertakts, laat staan de tweetakts en moeten dealen met een nw en ander kostenplaatje. Hoop dat er voor de nwe kart meer aandacht komt voor de kleinere maar belangrijke innovatie zoals nu de injectie op de SA, ook voor de tweetakt liggen dergelijke plannen op de plank. Hier houden we het voorlopig bij verbrandingsmotoren, tweetakten zelfs en hoop dat veel mensen niet soft worden en het daar ook bij houden. Tegen die tijd dat die niet meer mogen dan resten alleen nog de herinneringen, karten is er dan niet meer bij. Als er veel zo over denken dan gaat de kartsport zeker ten onder, iets om over na te denken alvorens iets onzekers te promoten.
Laatst bijgewerkt door petrolhead op zo jul 13, 2014 10:00 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: zo jul 13, 2014 10:00 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Alles voor het milieu Groene stroom zeker? wat doen we met accu's die op zijn? Ik vind het helemaal niks! Ik zie een elektro kart ook nog geen 300 rondjes draaien op een dag. En ik moet er niet aan denken dat er mensen zelf aan de elektra van zo'n kart gaan knutselen. Je moet dan heel goed weten waar je mee bezig bent. Maar goed, dat is mijn mening
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
Karthelm
|
Geplaatst: ma jul 14, 2014 5:45 pm |
|
Geregistreerd: do jun 26, 2014 10:23 am Berichten: 8
|
Aardig betoog petrolhead. Ik ben absoluut niet van plan om stemmingmakerij of iets van die aard de wereld in te helpen. Karten / autosport is een combi van geluid snelheid en pure emotie. Ik probeer te polsen wat de voor en tegenstanders er van vinden. Doe toekomst kan ik niet voorspellen. Maar sta er wel voor open.
Ik hoop ook dat iedereen hier een echt antwoord op wil geven. Dus niet alleen ja of nee. Probeer met argumenten te komen. Maar laten we het vooral leuk en sportief houden.....
|
|
Omhoog |
|
|
petrolhead
|
Geplaatst: ma jul 14, 2014 7:02 pm |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Stemmingmakerij is misschien wat baud uitgedrukt, excuus daarvoor! Wel is het zo dat het bezoek va de site open is en dat er dus ook meegekeken kan worden door net iets te ver doorgeslagen natuurliefhebbers, de waarheid rondom de imkrimping van banen anders, ik zou niet willen dat ze het idee hebben dat er verdeeldheid aan het ontstaan is. Die experimentele Sodi ziet er optisch iig niet verkeerd uit maar er is nog lang geen sprake van een productierijp product, laat staan dat het qua eigenschappen al in de schaduw kan staan. Je vraag lijkt op dit moment iig prematuur. Ik neem aan dat het gewone interesse betreft of heb je er -gezien je vraag wat men er voor bedrag voor zou over hebben- misschien marketing strategische bedoelingen mee? Aan argumenten geen gebrek lijkt me. De booming years van de nineties zijn voorgoed (?) over, ik denk dat er voordat er ideeën gelanceerd worden over vernieuwing dat er eerst weer een stabiel evenwicht moet ontstaan. Er zijn clubs en banen die daar binnen de mogelijkheden in investeren. 2e helft 90-er jaren bleek de kartwereld zelfs op die enorme golf van succes ook niet klaar voor de veel kleinere stap naar de 4 takt verbrandingsmotor zoals de speciale kart Ecomoto met ruim 30 pk, het heeft wel 10 jaar geduurd voordat opvolgers ervan een stukje draagvlak hebben veroverd, dat is ze ook gegund, kan vaak prima naast elkaar bestaan. Natuurlijk sta ik open voor de toekomst al is het zo dat de elektrokart daar met de bestaande wetenschap wat mij betreft helemaal niet in past.
|
|
Omhoog |
|
|
Jomito
|
Geplaatst: ma jul 14, 2014 7:27 pm |
|
Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm Berichten: 890 Woonplaats: Nuland
|
Over honderd jaar is electrisch,heel normaalkijk maar naar de pc,de jeugd is er mee opgegroeid, En wij speelden vroeger pacman in de snackbar,wat ik bedoel,wat petrolhead goed Verwoordt,wij leven nu,Liever een beetje sleutelen en afstellen,als een accupac verwisselen, Zo gaat de charme van het echte karten er wel aan,en ik heb gemerkt als je je zoon of dochter Meeneemt,zij veel handiger worden,en na verloop van tijd ook steeds zelf meer gaan kunnen.
|
|
Omhoog |
|
|