Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: kartbanden
BerichtGeplaatst: do feb 27, 2014 9:04 pm 

hoi hoi, nu het stilletjes aan wat beter weer begint te worden kunnen we weer met zen allen naar de kartbaan trekken. nu begin ik binnekort ook terug te karten met de nieuwe kart die ik heb gekocht maar ik vroeg mij af welke banden jullie aanraden... ik rij met een 125cc 2takt schakelkart en ik heb er momenteel maxxis opliggen. vermits er zoveel soorten en merken zijn sla ik een beetje tilt :oops:

Offline Profiel  

Berichttitel: Re: kartbanden
BerichtGeplaatst: do feb 27, 2014 9:30 pm 

Afhankelijk van je budget, een hardere band gaat langer mee, maar geeft ook minder grip.
Zachtere banden kunnen met een halve dag al op zijn, en zijn vaak ook duurder.

Het is ook maar net wat je wil, wil je gewoon recreatief je rondes maken, of wil je vooraan meedoen?
Om te beginnen zou ik een medium band nemen, te hard is veel glijden, zeker als het nog frisjes is. Te zachte band slijt snel, en is vaak minder constant.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 28, 2014 7:20 am 

Een medium band was ook mijn idee maar nu vroeg ik mij af welke merken en types hiervoor in aanspraak komen... vermits er zoveel soorten zijn raak ik het noorden een beetje kwijt.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 28, 2014 8:06 am 

Op Marktplaats valt mij op dat er veel gebruikte sets Mojo D2 voorbij voor een leuk prijsje, ik denk dat dit een prima instap is. Gewoon een paar setjes, merken en types uitproberen! :wink:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 28, 2014 9:04 am 

vega blauw, top band!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 28, 2014 10:29 am 

Je kan kennelijk heel goedkoop langdurig gummen op een nwe zachtste Duro. (zie ook topic van cup op Pottendijk)
Heb zelf geen ervaring met een Mojo op een KZ (op de babykart doen ze het voortreffelijk maar da's een zachte micromax band), als ik banden in de container breng valt me op dat de Mojo's echt heel andere banden zijn qua vorm, looks en oppervlak (ongelijk en vreemd ruw) dan wat ik gewend ben van slicks, ook dat ze vaak niet eens opgereden worden, alsof ze er niet meer op willen rijden.
Als het om de medium banden (verdraagzamer om te oefenen en constanter) gaat dan had ik best goede ervaringen met de Vega groen.
Het best kon en kan ik uit de voeten met een vaak voor Kz's gebruikte band, de Bridgestone YLB, misschien niet goedkoop maar wel goed voor vele constante rondjes. Wil je een goedkoop alternatief dan heb je met ik meen de Bridgestone YLM exaxt dezelfde band alleen zonder BSK keur, hetgeen voor hobbymatig rijden toch niet uitmaakt.
Oa bij van der Spoel kan je ook losse banden kopen, een voordeel als je achterbanden bijv al op zijn terwijl je voorbanden nog best netjes zijn.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 28, 2014 11:00 am 

Ik heb nog wel wat setjes Mojo D3 slicks (officieel voor Rotax DD2) maar mogen voor mooie prijs weg.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 28, 2014 12:30 pm 

ik rijd altijd maxxis slr met mijn schakel en dat gaat gewoon super.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 28, 2014 12:44 pm 

Bedankt allemaal voor de nuttige tips, ik ga zeker en vast een paar setjes uitzoeken en zien welke mij het best bevallen. Maar nu heb ik in ieder geval een idee met welkz setjes ik moet proberen.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ]