Auteur |
Bericht |
IncineratorX2
|
Geplaatst: zo apr 26, 2009 8:54 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Beste Forummers,
ik ben aan het kijken naar een ICC, nu heb ik keuze uit 2 motoren:
Pavesi uit 2003 - 2 uur gedraaid naar zijn (kleine) revisie. groter membraam meer trekkracht onderin. (van een forum lid svr6-turbo).
TM K9(b/c) uit 2003 - vorig jaar gereviseerd, "volledige revisie" door monteurs vd V6 huurauto's in Venray. (rene uit bergen)
Mijn twijfel stukken : 1- Als ik club wedstrijden wil gaan rijden, valt de TM wel onder de ICC klassen. 2- Ik ben toch cker 98kg, ik heb dus een machine nodig met wat koppel/lage trekkracht. 3- Pro's en con's Pavesi vs TM. 4 - TM blok is mishandelt
Pro's Pavesi - Natte koppeling, - hogere eind pk's - formaat zuiger 53.95, nog 3 overmaten te gaan??
TM - Nikasyl wand, - schakelt makkelijker - Kinderziektes zijn weggewerkt in de K9's
Con's Pavesi - zwaarder,
TM - huidige verkoper is erg lomp in het gebruik vd machine, frame ziet er "ral" uit.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
Laatst bijgewerkt door IncineratorX2 op di apr 28, 2009 7:46 am, in totaal 9 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
waldo_s
|
Geplaatst: zo apr 26, 2009 9:09 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 20, 2008 6:38 pm Berichten: 321 Woonplaats: genk
|
in de icc klasse rijden ze toch ook wel met tm motoren naar mijn weten! en met een icc heb je bij lage toeren niet echt veel trekkracht , een icc motor moet je echt op toeren houden om er echt snel mee te gaan wat dat club wedstrijden betreft ik denk niet dat je met je membraan e.d. mag spelen zodat je meer trekkracht krijgt(correct me if i'm wrong)!
hoop dat je hier iets aan hebt
Grts waldo
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: zo apr 26, 2009 9:19 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
dank waldo! Club wedstrijden is wel ver gegrepen met dat ouwe blokje. Maar het gaat mij om het id of ik dan wel in de juiste klasse mee kan doen.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: zo apr 26, 2009 10:22 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
Citaat: valt de TM wel onder de ICC klassen. licht eraan welke tm de k8 k9 k9b k9c zijn allemaal icc kv95 niet (roterende inlaat)
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: ma apr 27, 2009 7:03 am |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
TM bouwt ook cross blokken, dit zijn logischerwijs ook geen ICC blokken. Of het een icc is kun je meestal wel herkennen aan de carburateur die aan de voorkant zit en de uitlaat aan de achterkant, bij een cross is dit precies andersom...
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: ma apr 27, 2009 7:37 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Srry, te kort omschreven. TM heeft netjes inlaat aan de voorkant, uitlaat aan de achterkant. (Roterende uitlaat is zijaanzuiging als ik mij niet vergis?)
Maar wat is onderhouds gemakkelijker/degelijker TM of Pavesi? Vanavond weet ik exact welke TM het betreft en morgen avond welke pavesi.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: ma apr 27, 2009 7:41 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
@bas of andere kartshop Ik weet niet of jullie dit puur alleen aan de leeftijd van de machine kunnen achterhalen. MAAR! Wat zijn de overmaten van de TM ICC '03 en de Pavesi ICC '03. Als het goed is hebben beide eigenaren de bonnen nog, dan kan ik achterhalen hoeveel rij uren plezier er MAX uit de cilinders te halen is.
Ik ga ervanuit dat jullie type nummers benodigt zijn, deze zal ik tzt dus ook ff vragen...
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
bas
|
Geplaatst: ma apr 27, 2009 8:01 am |
|
Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm Berichten: 1624 Woonplaats: cuijk
|
bouwjaren kunnen we achterhalen daarvoor hebben we idd nummers nodig. als ik de keuze moets maken tussen de 2 en ze zijn beide in goede staat nam ik de tm. er zijn geen overmaten bij deze blokken ze zijn voorzien van een nicasil cilinder deze is [bijna] altijd 54,00mm de zuigers zijn tussen de 53,94 en de 53,97 ik vind de staat van t blok belangrijker als hetbouwjaar.
_________________ www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: ma apr 27, 2009 8:10 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Tjah de TM is zelf gereviseerd (volledig zegt men, ik moet de bon nog even bekijken). Nicasyl (dat mag niet kapot gaan ) De Pavesi is door Paauwer Kart gedaan. Maar TM waarom? Nicasyl wand, meer onderdelen beschikbaar? Hoe zit het met de gevoeligheid qua afstelling sproeier en naald? Aangezien ik verwacht dat ik geen boekje erbij krijg met alle settings, welke is het minst gevoelig hiervoor. Oftwel waar hoef ik het minst vaak de sproeier te verwisselen? Of is dit tamelijk gelijk..
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: ma apr 27, 2009 4:30 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
alle icc's hebben volgens mij een nikasil (die kunne overigens net zo makkelijk kapot)
tm zie je velemalen meer dan pavesie ik ken bij de niet goed omdat ik zelf altijd seven heb gereden
|
|
Omhoog |
|
|
Roel
|
Geplaatst: ma apr 27, 2009 4:45 pm |
|
Geregistreerd: di aug 07, 2007 12:00 pm Berichten: 153 Woonplaats: Helden
|
Citaat: Nicasyl (dat mag niet kapot gaan ) Haha, was het maar waar. Maar volgens mij hebben idd alle icc's een nikasil wand (of vergelijkbaar als er een nieuw wandje is in gezet, hoeft niet perse nikasil te zijn). Heb geen ervaring met pavesi, maar wat ik zo over het algemeen meekrijg is dat pavesi ietsje groter en zwaarder is, iets meer vermogen bovenin en minder onderin, niet zo fijn schakelt als de TM. Onderdelen lijkt me voor de pavesi, net zoals voor de TM, geen probleem. Wat betreft de TM: met een cross en een k9 moest ik een beetje experimenteren met sproeier en naalden. Met m'n huidige k9b verander ik er nooit meer iets aan en loopt perfect (afkloppen), hoogstens ietsje rijker (naald omhoog) voor het inrijden van de zuiger. Ligt niet zozeer aan de typen motoren maar hoe die van de handelaar afkomt.
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: ma apr 27, 2009 7:45 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Voor info van Pavesi bel even naar Paauwer in Roosendaal zal je alles haarfijn uitleggen hij is de rotste niet.
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: ma apr 27, 2009 9:09 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
het probleem is alleen dat alle dealers je een gekleurd verhaaltje vertellen
|
|
Omhoog |
|
|
Henri
|
Geplaatst: ma apr 27, 2009 9:28 pm |
|
Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am Berichten: 431 Woonplaats: Ter Apel
|
Ik rij al jaren pavesi.
Ik heb nagenoeg geen problemen met de pavesi. Vooral de natte koppeling is een voordeel in onderhoud tegenover de droge koppeling van een TM K9.
Hoeveel onderhoud een motor nodig heeft en hoeveel narigheid je ermee kan beleven ligt vaak aan de persoon zelf. Hoe ga je met je materiaal om en hoe technisch ben je. Over het algemeen kan je na een komplete revisie met een icc motor 10 tot 15 uur rijden. Men zegt dat het met een cross blok langer is.
Een cross is wel makkelijker te rijden omdat je van onderuit meer vermogen beschikbaar hebt. Een ICC moet je boven de 9000 rpm houden. Daarom is de eind vergearing ook heel belangrijk bij een icc motor.
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: di apr 28, 2009 7:40 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Gisteren proef gereden met de TM K9, tering wat gaan die dingen hard Ik had alleen dat de bak 1x mispakte bij het terug schakelen, bij het omdraaien. Bak verder viel netjes in de versnelling, er zat niet veel speling op de bak (draaien met de wielen totdat je de koppelings groep ziet draaien). Dat TM blok voelde wel erg ruw aan.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|