Auteur |
Bericht |
miniskillz
|
Geplaatst: di nov 12, 2013 9:02 pm |
|
Geregistreerd: do apr 26, 2012 4:04 pm Berichten: 160 Woonplaats: Belgie, Wijnegem
|
Hallo, Ik heb een vraag: Ik ben van plan om binnenkort een rotax max senior te kopen en heb er eentje gevonden maar de blok is van 2003 en de cilinder 2006 het is juist gereviseerd(dat weet ik 100% zeker. blok is van een kennis) met nieuw type koppeling nieuwe luchtfilter alleen de radiator is nog het oude type(zwart). Is het eigenlijk erg dat de blok van 2003 is en de cilinder van 2006 ? mvg
_________________ #81-Tony kart!-Dfk
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: di nov 12, 2013 9:09 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Moet geen probleem zijn hoor.
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: di nov 12, 2013 9:28 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Nee, is zeker geen probleem. Kan verschillende redenen hebben: - cilinder was gescheurd en eigenaar wilde perse terug verzegeling hebben waardoor oude cilinder overbodig werd (met gelaste cilinder krijg je geen verzegeling). - kan zijn dat er dusdanige schade was aan de cilinder dat een nieuwe plaatsen goedkoper was. - kan zijn dat een 'tuner' heeft zitten te schuiven met diverse cilinder/onder blokken om een snellere motor te 'creƫren'.
Hoe dan ook, geen reden om je zorgen te maken.
|
|
Omhoog |
|
|
miniskillz
|
Geplaatst: di nov 12, 2013 9:34 pm |
|
Geregistreerd: do apr 26, 2012 4:04 pm Berichten: 160 Woonplaats: Belgie, Wijnegem
|
en als de blok zo oud is is dat dan niet erg ?
_________________ #81-Tony kart!-Dfk
|
|
Omhoog |
|
|
Joost
|
Geplaatst: di nov 12, 2013 10:09 pm |
|
Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm Berichten: 1071 Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
|
Als je niet in wedstrijd verband rijd is het geen probleem.
_________________ Crg badboy 2009 - Rotax max senior
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: wo nov 13, 2013 9:03 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: Als je niet in wedstrijd verband rijd is het geen probleem. Genoeg wedstrijd blokken zijn ook 'oudere' (onder)blokken.
|
|
Omhoog |
|
|
jeroenslb
|
Geplaatst: wo nov 13, 2013 11:48 am |
|
Geregistreerd: do jul 03, 2008 6:50 am Berichten: 180 Woonplaats: Duiven
|
In het onderblok zitten alleen je lagers. Wanneer deze gewoon netjes en op tijd zijn vervangen moet het geen probleem zijn lijkt mij.
_________________ VRK-Rotax 125 FRmax
Never drive faster than your guardian angle can fly...
|
|
Omhoog |
|
|
Joost
|
Geplaatst: wo nov 13, 2013 12:24 pm |
|
Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm Berichten: 1071 Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
|
Oh dan moeten ze alleen met recente cilinder rijden?
_________________ Crg badboy 2009 - Rotax max senior
|
|
Omhoog |
|
|
Deksel
|
Geplaatst: wo nov 13, 2013 12:47 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm Berichten: 1223 Woonplaats: Terborg
|
Haha dat is wel een erg summiere uitleg Jeroen. Het onderblok is de inlaat voor je mengsel. Zelfs daar zullen de topteams vermogen zoeken. En als oudere carters sneller blijken te zijn dan nieuwere... waarom die dan niet gebruiken.
Maar goed, voor de recreant maakt dat natuurlijk niets uit! Daar heb je gelijk aan.
_________________ ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.
|
|
Omhoog |
|
|
jeroenslb
|
Geplaatst: wo nov 13, 2013 3:07 pm |
|
Geregistreerd: do jul 03, 2008 6:50 am Berichten: 180 Woonplaats: Duiven
|
De cilinder is aan meer slijtage onder heven als het onderblok. Dat probeerde ik ermee te zeggen
_________________ VRK-Rotax 125 FRmax
Never drive faster than your guardian angle can fly...
|
|
Omhoog |
|
|
tonnymontana
|
Geplaatst: wo nov 13, 2013 3:11 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
In je onderblok zit wel wat meer dan alleen je lagers, vooral bij een rotax max.
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
|
jeroenslb
|
Geplaatst: wo nov 13, 2013 3:27 pm |
|
Geregistreerd: do jul 03, 2008 6:50 am Berichten: 180 Woonplaats: Duiven
|
Klopt helemaal! Maargoed eigenlijk alles in je onderblok wordt bij revisie vervangen. Lagers, keerringen, tandwielen...
_________________ VRK-Rotax 125 FRmax
Never drive faster than your guardian angle can fly...
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: wo nov 13, 2013 4:03 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
de zittingen van het lager gaan er op d'n duur wel aan bij te vaak en slecht reviseren
|
|
Omhoog |
|
|
tonnymontana
|
Geplaatst: do nov 14, 2013 11:30 am |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
Citaat: de zittingen van het lager gaan er op d'n duur wel aan bij te vaak en slecht reviseren Dan kan je toch een groter lager pakken met de zelfde doorsnee?
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
|