Auteur |
Bericht |
red_bull
|
Geplaatst: vr apr 26, 2013 11:31 pm |
|
|
Ik verwacht hier wel wat mensen te treffen die ervaringen hebben met gekneusde ribben.
Zondag 14 april gereden in Eindhoven met onze KZ. Zoals jullie in mijn topic en filmpje hebben kunnen zien sprong onze kart redelijk veel. Op aantal momenten toch flinke smak in de stoel gemaakt. Na een tijdje besloten om te stoppen omdat het redelijk wat pijn deed. Later op de dag voelde ik het nog veel erger en de dag erop was het helemaal feest. Eerste dagen paracetamol gepakt en de dagen redelijk door gekomen. Daarna voelde ik de pijn langzaam afnemen. Komt wel goed dacht ik. Het ging allemaal vrij goed. Tot een dag of 3 terug. Wat zwaarder en meer til werk gehad op het werk en nu over de laatste 3-4 dagen een toenemende pijn.
Ik denk dat ik te veel til werk heb gedaan. Is het een bekend verschijnsel? Kan pijn meer worden als je te vroeg denkt er vanaf te zijn of klinkt dit meer als een gebroken rib?
Ik verwacht dit bijna niet aangezien ik geen bizarre pijn heb gehad op 1 specifiek punt. Heb kart met me vader ook zelf nog op de bok gezet.
Inmiddels heb ik me ribprotector in huis. Had er nog nooit last van gehad, maar de pijn die ik nu heb gehad is de prijs van een rib protector niet waard. Heb je er geen doe jezelf een lol en koop er een!
|
|
Omhoog |
|
|
red_bull
|
Geplaatst: vr apr 26, 2013 11:33 pm |
|
|
Huisarts heb ik overigens telefonisch contact gehad op dinsdag na het karten. Op het moment tot maandag in het buitenland, dus kan wat lastiger naar de dokter nu
|
|
Omhoog |
|
|
Dobbert
|
Geplaatst: za apr 27, 2013 8:35 am |
|
Geregistreerd: wo nov 18, 2009 8:39 pm Berichten: 219 Woonplaats: Vlaardingen
|
Blijf je voorlopig nog wel last van hebben helaas, neem ook gerust wat extra pauze nog voordat je denkt het gaat wel weer. Liep er zelf een maand of 2,3 mee. Heb nu een ribprotector en wat schuim ter hoogte van me ribben wat toch wat dempt.
_________________ Je bent maar zo snel als het engeltje op je schouder.
Maddox 2011 TM K9C Special
|
|
Omhoog |
|
|
Sanderrr
|
Geplaatst: za apr 27, 2013 8:41 am |
|
|
Vorig jaar in mei rib gebroken en een andere gekneusd, en in juli toen ik dacht dat het weer kon na 10 rondjes meteen weer gekneusd, was schijnbaar dus nog niet goed genezen! Uiteindelijk heb ik er tot februari dit jaar (dus meer dan een half jaar) nog last van gehad...
Ik had minder last van de gebroken rib (wat jij zegt: kart nog gewoon op bok en de aanhanger in getild) terwijl ik bij het kneuzen meteen bijna niets meer kon. Ga naar de dokter of het ziekenhuis zodat ze foto's kunnen maken, behandelmethode is echter altijd hetzelfde: rust rust rust
Helemaal eens met je afsluiter: Bespaar je de pijn en het gedoe en investeer in een ribbeschermer! Heb zelf de nieuwe van Alpinestars - top ding!
_________________ CRG LH2 / Rotax Max Sr
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: za apr 27, 2013 10:48 am |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
Heb me volledige linker kant ernstig gekneusd gehad en 3 ribben een scheurtje. Wat doen ze eraan niks.
Alleen kun je vragen naar pijnstillers. Veel liggen. Niet hoesten of niezen dan ga je kapot. Veel rust houden. En dat het pijn doet kan ik je garanderen
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
bjornschuddings
|
Geplaatst: za apr 27, 2013 11:22 am |
|
|
Ik had in het begin ook last van gekneusde ribben. En toen reed ik met een rib beschermer. Maar in mijn schakel zit mijn stoeltje zo strak dat de ribbeschermer er niet meer bij past. Vorig jaar had ik geen last meer. Maar zondag had ik er wel last van. Ik denk dat dat komt omdat je al eventjes niet gereden hebt en dat je rustig moet beginnen. Helaas had ik dat niet gedaan
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9CFacebook.
|
|
Omhoog |
|
|
red_bull
|
Geplaatst: za apr 27, 2013 8:05 pm |
|
|
Ik had al 3x gereden dit seizoen en zit ook zeker strak in de stoel, maar dat wil niet alles zeggen. Vanaf nu met protector en indien nodig nieuwe stoel. Eerst maar weer ff goed voor het lichaam zorgen!
|
|
Omhoog |
|
|
Joost
|
Geplaatst: za apr 27, 2013 8:26 pm |
|
Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm Berichten: 1071 Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
|
Volgens mij is het enigste is voorkomen door goede pasvorm stoel met de protector.
_________________ Crg badboy 2009 - Rotax max senior
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: za apr 27, 2013 9:44 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
ik hen 5 maanden pijn gehad met karten toen ik 2 gekneusde ribben heb gehad.... gewoon rustig aan doen, goede protector en niet lang rijden...
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
andre
|
Geplaatst: wo mei 01, 2013 10:45 am |
|
|
heb ook altijd last van ribben gehad ook met protector toen de stoel op maat laten schuimen met protector aan sindsdien echt geen pijntje meer gehad
|
|
Omhoog |
|
|
red_bull
|
Geplaatst: wo mei 01, 2013 10:00 pm |
|
|
Hoop dat met protector me geen pijn meer doet!
|
|
Omhoog |
|
|
Danny-RDR-racing
|
Geplaatst: vr mei 03, 2013 4:45 pm |
|
|
Je kan ook voordat je in de bocht gaat je adem inhouden en je buikspieren aanspannen. Ik doe dit automatisch en had vroeger nooit last van mijn ribben en ik reed zonder protector. Je moet het eigenlijk een beetje vergelijken als iemand je in buik slaat. Als je van te voren aanspant dan doet het weinig tot geen pijn maar als je niet aanspant en je ademt ook nog eens uit dan doet het veel pijn. Deze klappen krijg je ook als je aan het rijden bent. Ik heb nu wel een protector gekocht omdat mijn rug heel snel schaaft als ik rij.
_________________ Tibi kart - Rotax max senior
|
|
Omhoog |
|
|
aerotica
|
Geplaatst: zo mei 05, 2013 9:02 am |
|
Geregistreerd: zo okt 10, 2010 11:25 am Berichten: 6 Woonplaats: Dreumel
|
Of gewoon de bocht niet nemen net als ik vorigjaar 6mei op Lansard.... ribben heel zonder protector....maar knie en enkels waren er wat minder aan toe !!!!!
maar inmiddels weer een klein beetje de oude ...en toch maar weer een nieuwe kart gekocht.... nu nog even moed verzamelen om weer de baan op te gaan.... Greetz Peter
|
|
Omhoog |
|
|
Joost
|
Geplaatst: zo mei 05, 2013 9:22 am |
|
Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm Berichten: 1071 Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
|
Mooi dat het weer wat beter met je gaat Peter!
_________________ Crg badboy 2009 - Rotax max senior
|
|
Omhoog |
|
|
Danny-RDR-racing
|
Geplaatst: zo mei 05, 2013 9:50 am |
|
|
@aerotica jah dat kan ook alleen dat wordt een duur grapje hehe. Hoe is dat gebeurd?
_________________ Tibi kart - Rotax max senior
|
|
Omhoog |
|
|