Auteur |
Bericht |
Ramon
|
Geplaatst: ma okt 04, 2010 6:09 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 20, 2010 6:04 pm Berichten: 129 Woonplaats: Hoofddorp
|
|
Omhoog |
|
 |
Pro-kart monster
|
Geplaatst: ma okt 04, 2010 6:17 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
Alsjeblieft niet , dan moeten we straks een CD met race geluiden opzetten 
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
 |
Beire
|
Geplaatst: ma okt 04, 2010 9:09 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
De 2-takt een dinosaurus? Als het morgen gedaan is met 2-takt en ik wil blijven karten zal het desnoods met een 4-takter zijn. Ik heb geen problemen met een 4-takt. Heb er zelf ook een tijdje mee gereden maar door meerdere factoren ben ik er op terug gekomen en rij dus terug 2-takt. Maar zeggen dat je niet meer zou rijden als de 2-takt afgeschaft wordt is te gek. Je kart graag of je kart niet graag. Is dat nu in- of outdoor, 2-, 4-takt of electrisch. Waar ik problemen mee heb is als er dingen verteld wordt over types motoren die niet geheel kloppen. Er wordt hier vergeleken tussen hetgeen er in de motorsport gebeurd en de karting. Als je het eens allemaal goed bekijkt moet je wel toegeven dat je daar totaal geen vergelijking over kunt doen en dit omdat er een totaal andere wereld achter zit. Wat de echte waarheid is achter het in de motorsport overschakelen naar 4-takt? Véél simpeler dan er soms beweerd wordt; Toen er een hele tijd geleden geopperd werd dat er naar 4-takt zou overgeschakeld worden kwam dat niet alleen van de FIA uit. Ook de meeste motormerken waren er wel voor te vinden. De reden? Niet zo moelijk uit te maken denk ik. Er werd ontzettend veel geld gepompt in de ontwikkeling van 2-takt blokjes terwijl de meeste merken eigenlijk amper 2-takters in hun gamma hadden. De bromfietsjes niet meegerekend dan. Dus waarom nog zoveel geld, tijd en andere middelen in het 2-takt geweld steken terwijl de dingen die daaruit geleerd werden niet of amper konden toegepast worden in de dagdagelijkse motorfiets die ten slotte meestal een 4-takt was. Dus toen er moest overgeschakeld worden op 4-takt was dat niet wegens te vervuilend, achterhaald enz. Alhoewel dat wel mooi overkomt natuurlijk. De karting is een ander verhaal; Er was ergens begin de jaren 2000 een nieuwe wind aan het waaien bij het CIK. Er was daar een fransman aan het hoofd gekomen (even zijn naam kwijt) die ook vond dat de 2-takt karting te vervuilend was en dus er maar uit moest ten voordele van de 4-takt. Onder andere Rolf Biland zag de toekomst veranderen en begon aan zijn gekende SA250. Hoe dat verhaal afgelopen is kennen de meesten wel vermoed ik. Uiteindelijk kwam het er op neer dat die franse kerel het moest opgeven want de grote 2-takt merken zagen dat natuurlijk helemaal niet zitten. Weer is daar een simpele reden voor; waarom zouden ze veranderen van motortype? Dat brengt hen niks op want er zit geen grote auto of motorfiets industrie achter die ermee gebaat was om naar 4-takt over te schakelen. Als de FIA/CIK persé 4-takt wilden deden ze maar, dan gingen de 2-takt bonzen gewoon verder met een eigen federatie en dat zagen ze bij de FIA niet graag gebeuren. Gevolg? Fransoos buiten en verder met 2-takt. Ondertussen zijn we al een hele tijd verder en komt de 4-takt kartmotor industrie op gang. Ze worden wel deels door het CIK opgevolgd en ik zie mettertijd nog wel een 2- en 4-takt competitie naast elkaar doorgang vinden maar ik denk dat de omslag naar 4-takt er pas zal komen als de EU geen uitzonderingen meer maakt voor races die met 2-takt gebeuren. En dat zal dan ook over meerdere jaren gebeuren, dus de 2-takt moet nog lang niet in de schuur. Ik denk dat wij eerder dino's zullen zijn voor de 2-takt karting gestopt is dan dat wij meemaken dat de 2-takt racerij een dino wordt.
|
|
Omhoog |
|
 |
Lex
|
Geplaatst: ma okt 04, 2010 9:26 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Goede uitleg  , we zijn het niet helemaal eens over de toekomst, maar dat mag, vrijheid van meningsuiting heet dat.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
 |
vicio34
|
Geplaatst: zo okt 10, 2010 5:37 pm |
|
Geregistreerd: di sep 07, 2010 3:43 pm Berichten: 8 Woonplaats: gildehaus
|
2 takt overweeg naar 4 takt (ik vind die 100 cc s maar niks)
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: zo okt 10, 2010 8:06 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Je hebt meer 2-takts dan alleen 100 cc 
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
sierradrivr
|
Geplaatst: ma feb 28, 2011 8:55 pm |
|
|
ik heb nu een vier-tackt omdat 2 tackt verboden is op het circuit van antwerp karting anders had ik denk ik wel een 2t gekocht om de simpele reden dat die 2dehands een stuk goedkoper zijn en sneller maar ik ben ook wel blij met mijn 4t is wat onderhoudsvriendelijker en vergevingsgezinder om te rijden eigenlijk zijn ze alle 2 leuk maar alle 2 een totaal ander karakter voor het vermogen hoef je eigelijk geen 2t meer te kopen met de vt250's het geluid vind ik ook beter maar das persoonlijk en 2t word ook altijd moeilijker door allemaal milieu normen k denk dat je naar je eisen moet kijken en je niet domweg blindstaren op dat 2t of 4t het heeft allebei zijn voor en nadelen ik moest wel 4t pakken volgens mijn eisen omdat mijn dichtstbijzijnde alleen 4t toelaat of 80 cc 2t (geef me dan maar 4t) maar 4t is ook reuze fun... het is echt enkel wat je eisen zijn ... eigenlijk wat je wil dus ik zou zeggen follow your choises en geniet gwn :p
_________________ gas geven : direkt vooruit gaan sturen :direkt draaien remmen: direkt vertragen afstappen :een smile tot achter je oren DAT IS KARTEN !!!
ayrton senna god of karting !
|
|
Omhoog |
|
 |
Backlash
|
Geplaatst: ma feb 28, 2011 9:06 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
2 takt, al is het alleen al om het geluid! Citaat: 2 takt overweeg naar 4 takt (ik vind die 100 cc s maar niks) dan zal die van jou wel niet lekker lopen, want ik vind die oude 2T 100cc hezemans leuker rijden dan m'n 125cc shifter. hmmm zal ook wel komen door het lawaai (toeren) dat de motor maakt... kick daar een beetje op.
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
Laatst bijgewerkt door Backlash op ma feb 28, 2011 9:09 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
 |
Pro-kart monster
|
Geplaatst: ma feb 28, 2011 9:08 pm |
|
|
Tja ik ben al 3 keer naar verschillende kanten overgelopen Maar 4 takt blijft net even mooier.
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
 |
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: ma feb 28, 2011 9:09 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Niks kan tegen een snelle ICC op, die met tussengas terugschakelt! 
|
|
Omhoog |
|
 |
Pro-kart monster
|
Geplaatst: ma feb 28, 2011 9:29 pm |
|
|
Dat is briljant. Maar ga eerst eens in een VT zitten dan praten we verder 
|
|
Omhoog |
|
 |
sierradrivr
|
Geplaatst: ma feb 28, 2011 10:22 pm |
|
|
prokartmonster wow eens in een vt zitten is echt een droom kun je eens proberen beschrijven
_________________ gas geven : direkt vooruit gaan sturen :direkt draaien remmen: direkt vertragen afstappen :een smile tot achter je oren DAT IS KARTEN !!!
|
|
Omhoog |
|
 |
Pro-kart monster
|
Geplaatst: ma feb 28, 2011 10:27 pm |
|
|
Dat gaat kneiterhard 
|
|
Omhoog |
|
 |
sierradrivr
|
Geplaatst: ma feb 28, 2011 10:55 pm |
|
|
 diepgaande beschrijving heb jij zelf een vt 250 of gewoon is bij toeval gereden?
|
|
Omhoog |
|
 |
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: di maart 01, 2011 7:15 am |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|