Auteur |
Bericht |
Fart
|
Geplaatst: ma maart 19, 2007 10:04 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
....Ben ik niet met je eens, als je amateur bent (geen wedstrijdrijder dus) hoeft het nog niet te betekenen dat het niet spannend hoeft te zijn. Over goed of slecht daargelaten, er zit wel degelijk verschil in de verschillende merken chassis. qua stijfheid, remmen en opbouw. Overigens is het algemeen bekent dat Crg en Birel de topmerken zijn. Ik ben het wel met je eens dat het makkelijk is als de dealer van je kartmerk in de buurt zit. Ik ken trouwens 'amateurs' waar menig wedstrijdrijder een hele zware dobber aan zouden hebben, alleen deze ontbeert het aan tijd en geld om aan wedstrijden mee te doen.
_________________ Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!
Laatst bijgewerkt door Fart op ma maart 19, 2007 10:08 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
Bakkertjedeeg
|
Geplaatst: ma maart 19, 2007 10:06 pm |
|
Geregistreerd: za aug 26, 2006 1:57 pm Berichten: 116 Woonplaats: Midden-Limburg
|
Ik vind de prijzen van onderdelen (welk merk dan ook) een beetje innerent aan de sport die we beoefenen. Ik wil niet zeggen dat ik geld genoeg heb, maar das voor mij geen reden om niet voor een bepaald merk te kiezen. (binnen proporties dan)
Laatst bijgewerkt door Bakkertjedeeg op ma maart 19, 2007 10:10 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
Bakkertjedeeg
|
Geplaatst: ma maart 19, 2007 10:09 pm |
|
Geregistreerd: za aug 26, 2006 1:57 pm Berichten: 116 Woonplaats: Midden-Limburg
|
Citaat: ....Ben ik niet met je eens, als je amateur bent (geen wedstrijdrijder dus) hoeft het nog niet te betekenen dat het niet spannend hoeft te zijn. Over goed of slecht daargelaten, er zit wel degelijk verschil in de verschillende merken chassis. qua stijfheid, remmen en opbouw. Overigens is het algemeen bekent dat Crg en Birel de topmerken zijn. Ik ben het wel met je eens dat het makkelijk is als de dealer van je kartmerk in de buurt zit. Ik ken trouwens 'amateurs' waar menig wedstijdrijder een hele zware dobber aan zouden hebben, alleen deze ontbeert het aan tijd en geld om aan wedstrijden mee te doen.
Ik bedoel hier mee te zeggen dat 95% van de amateur rijders eerst hun eigen reserves moeten aanbreken, voordat ze het daadwerkelijk gaan zoeken in het materiaal.
En nu weer on topic
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: ma maart 19, 2007 10:26 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Beide eens....
we gaan weer wachten op leden die hun Merk en motor willen posten zodat het opgenomen kan worden in de lijst der lijsten...
Thx
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
jvd
|
Geplaatst: ma maart 19, 2007 10:28 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
dan komt er nog een maranello kart erbij
naast m'n road rebel heb ik een poosje terug een ander frame aangeschaft
echt een maranello kun je niet spreken, maar meer info kun je op mijn site vinden daarover
_________________ je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: ma maart 19, 2007 10:29 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
We zetten het er bij...... is het dan een Maranello -...???
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: ma maart 19, 2007 10:30 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
ik denk dat je als amatuer een chassis moet hebben die makkelijk af te stellen is en dat is niet bij elke chassis zo er zijn er enkelen die zeer snel zijn maar moelijk af te stellen en daar door iegenlijk ongeschikt voor de zondag dagjes rijder
|
|
Omhoog |
|
|
jvd
|
Geplaatst: ma maart 19, 2007 10:43 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
ja zet maar maranello er neer
motorblok --> TBA
waarschijnlijk een rotax-max of een maxter ica
maar die komt er pas van zomer
_________________ je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen
|
|
Omhoog |
|
|
Bakkertjedeeg
|
Geplaatst: di maart 20, 2007 6:50 am |
|
|
Citaat: ik denk dat je als amatuer een chassis moet hebben die makkelijk af te stellen is en dat is niet bij elke chassis zo er zijn er enkelen die zeer snel zijn maar moelijk af te stellen en daar door iegenlijk ongeschikt voor de zondag dagjes rijder
Blijkbaar toch een gevoelig onderwerp.. Misschien moeten we hier een apart topic over maken.
Wat is snel? Wat vind jij als amateur acceptabele rondetijden? Als ik 2 a 3 seconden van de snelste wedstrijdrijders af zit, ben ik tevreden. Ik weet niet of ik een makkelijk chassis heb, maar zonder enige vorm van afstellen rijden wij (maat en ik) al op vrij korte termijn hele acceptabele rondetijden.
|
|
Omhoog |
|
|
lammie
|
Geplaatst: di maart 20, 2007 10:21 am |
|
Geregistreerd: ma jun 06, 2005 9:21 am Berichten: 252 Woonplaats: Uden
|
Bakkertjedeeg schreef: Citaat: ik denk dat je als amatuer een chassis moet hebben die makkelijk af te stellen is en dat is niet bij elke chassis zo er zijn er enkelen die zeer snel zijn maar moelijk af te stellen en daar door iegenlijk ongeschikt voor de zondag dagjes rijder Blijkbaar toch een gevoelig onderwerp.. Misschien moeten we hier een apart topic over maken. Wat is snel? Wat vind jij als amateur acceptabele rondetijden? Als ik 2 a 3 seconden van de snelste wedstrijdrijders af zit, ben ik tevreden. Ik weet niet of ik een makkelijk chassis heb, maar zonder enige vorm van afstellen rijden wij (maat en ik) al op vrij korte termijn hele acceptabele rondetijden.
Knappe jongen als je 2/3 sec langzamer bent dan de toppers ...
BTW.. wat is er mis met zondagjes rijders??
2 FART>> MS kart
|
|
Omhoog |
|
|
fastshadow
|
Geplaatst: di maart 20, 2007 12:53 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 22, 2006 2:48 pm Berichten: 582 Woonplaats: Eindhoven
|
daar is niets mis mee dat zegt hij ook niet
en idd 2-3 sec van de top wedstrijd rijders is wel een beetje te hoog gegrepen denk ik
_________________ burn rubber not your soul
|
|
Omhoog |
|
|
Wesley
|
Geplaatst: di maart 20, 2007 1:05 pm |
|
Geregistreerd: wo maart 23, 2005 2:43 pm Berichten: 134 Woonplaats: Enschede
|
Een Wildkart met een Vampire! (Vt250)
|
|
Omhoog |
|
|
Bakkertjedeeg
|
Geplaatst: di maart 20, 2007 4:33 pm |
|
|
Citaat: Knappe jongen als je 2/3 sec langzamer bent dan de toppers ...
2 FART>> MS kart
Ik heb het over de rondetijden van de nationale kampioenschappen (bijv Chrono). Misschien vindt jij dat 2 a 3 seconden weinig is, maar ik vind het erg veel. Ga maar eens een seconde zoeken als je denkt dat je over de baan vliegt. Neem nou de Landsard. Ik heb daar een tijd geklokt van 50,4. Op wedstrijd niveau rijden ze daar hoge 47ers als ik me niet vergis. En ik heb niks tegen zondagrijders, want ik ben er zelf ook eentje....
|
|
Omhoog |
|
|
-Shifter-
|
Geplaatst: di maart 20, 2007 4:54 pm |
|
Geregistreerd: di maart 13, 2007 9:24 pm Berichten: 221 Woonplaats: Maastricht Rijd in: 125cc ICC
|
Ik rijd in een Birel met Tm cross..
_________________ Lifegoesonnn.hyves.nl
|
|
Omhoog |
|
|
Bo
|
Geplaatst: di maart 20, 2007 4:58 pm |
|
Geregistreerd: zo feb 04, 2007 9:41 pm Berichten: 260 Woonplaats: Vught
|
Bakkertjedeeg schreef: Citaat: Knappe jongen als je 2/3 sec langzamer bent dan de toppers ...
2 FART>> MS kart Ik heb het over de rondetijden van de nationale kampioenschappen (bijv Chrono). Misschien vindt jij dat 2 a 3 seconden weinig is, maar ik vind het erg veel. Ga maar eens een seconde zoeken als je denkt dat je over de baan vliegt. Neem nou de Landsard. Ik heb daar een tijd geklokt van 50,4. Op wedstrijd niveau rijden ze daar hoge 47ers als ik me niet vergis. En ik heb niks tegen zondagrijders, want ik ben er zelf ook eentje....
Idd ik vind het ook heel erg veel 2/3 seconden. Dat haal je nooit uit je kart of afstelling. Het enige waar het aan ligt is diegene die in het stoeltje zit
|
|
Omhoog |
|
|