Auteur |
Bericht |
Lex
|
Geplaatst: di jan 22, 2013 3:54 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Bron: De Telegraaf di 22 jan 2013, 12:09 Jongens melden zich na mishandeling Eindhoven EINDHOVEN Twee jongens van 15 en 17 jaar uit België hebben zich dinsdagochtend bij de politie in Eindhoven gemeld voor een ernstige mishandeling in Eindhoven die sinds maandagavond veel verontwaardiging veroorzaakt op internet. De jongens zeggen dat ze betrokken zijn geweest. Ze hebben zich gemeld naar aanleiding van de berichtgeving op tv en de berichten op social media. Ze zijn aangehouden en de politie onderzoekt hun rol, vertelt een woordvoerder.
@Erwinms, waar hadden we het ook alweer over ????? o ja, de intolerante heethoofdige noorderburen toch.
Maar dit mondt straks uit in een discussie die niks meer met karten te maken heeft, dus David, voel je vrij om evt. mijn reactie te verwijderen.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
tonnymontana
|
Geplaatst: di jan 22, 2013 4:40 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
Jij bent van de feiten he Lex ?
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
|
gvdbrink
|
Geplaatst: di jan 22, 2013 5:46 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 23, 2011 11:00 am Berichten: 311 Woonplaats: Lunteren
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: di jan 22, 2013 7:32 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Dit gaat inderdaad nergens meer over, zo kunnen we nog even doorgaan. Iemand nog een krantenartikel van een op de waddeneilanden aangespoelde Noor die zich verschrikkelijk misdragen heeft?
Zoals Backlash al schreef, rotte appels heb je overal, hele leuke mensen gelukkig ook! Ik geloof sowieso niet zo in het toedichten van bepaalde karaktertrekken aan mensen enkel op basis van hun nationaliteit, maar goed das een andere discussie. Ik ben het dus ook niet eens met Erwin wat betreft zijn opvattingen over de "noorderlingen", maar ipv hem te adviseren vooral weg te blijven zou ik hem liever uitnodigen om juist langs te komen om zich van het tegendeel te overtuigen.
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: di jan 22, 2013 11:03 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
wat is er mis met noorderlingen! IK BEN EEN ECHTE! maar zonder gekheid.. hoe vaak is deze discussie nu al wel niet gehouden?
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
Ramon
|
Geplaatst: wo jan 23, 2013 4:57 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 20, 2010 6:04 pm Berichten: 129 Woonplaats: Hoofddorp
|
Citaat: Bron: De Telegraaf di 22 jan 2013, 12:09 Jongens melden zich na mishandeling Eindhoven EINDHOVEN Twee jongens van 15 en 17 jaar uit België hebben zich dinsdagochtend bij de politie in Eindhoven gemeld voor een ernstige mishandeling in Eindhoven die sinds maandagavond veel verontwaardiging veroorzaakt op internet. De jongens zeggen dat ze betrokken zijn geweest. Ze hebben zich gemeld naar aanleiding van de berichtgeving op tv en de berichten op social media. Ze zijn aangehouden en de politie onderzoekt hun rol, vertelt een woordvoerder.
@Erwinms, waar hadden we het ook alweer over ????? o ja, de intolerante heethoofdige noorderburen toch. Toch wel ironisch dat dit achteraf toch nederlanders(in Belgie wonend) blijken te zijn. (Trouwens een ernstige zaak waar ik niet om kan lachen voor de rest)
_________________ Kartloos tot er eens een baan in de buurt van Amsterdam komt. paar rondjes Berghem met de kartpaar rondjes Zandvoort met de auto
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: wo jan 23, 2013 8:23 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
@ Ramon, je hebt op alle punten gelijk, ik wilde alleen laten zien hoe makkelijk het is om te generaliseren, en dat lijkt mij redelijk gelukt !
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
red_bull
|
Geplaatst: wo jan 23, 2013 11:45 pm |
|
|
Dit topic is mij niet eerder opgevallen, maar gezien verschillende opmerkingen hier in het topic is er genoeg reden als de twee verkeerde mensen elkaar treffen om genoeg discussie op te leveren/dat word bek vechten.
Inderdaad iedereen heeft leren rijden en niet iedereen is snel. De oplossing daar voor is niet elkaar eraf rossen. Ik heb ook wel eens bij Berghem in de kantine gezeten dat er twee van 15/16 aan de bar zaten met de woorden "ik word gek van die recreanten". "ja ik ook, maaar als het zo door gaat ros ik er vandaag nog eentje af". Nou toen ik dus aan het leren rijden was vond ik dat echt klote!
Inmiddels rijd ik goed me rondjes en heb ik er allemaal wat minder last van.
Een van de dingen die ik wel eerder las was het iemand met een schakel die op rechte stukken in haalt en daarna in de bocht je op houd en irritaties daar over. Ik vind dat als een van de twee zich hier zo erg aan stoort dat je de ander wil gaan duwen, waarom dan niet even door de pitstraat en elkaar ruimte geven. Ik kan het voor val van mijn tijd dat ik aan het leren was nog wel en voor mij was het niet vervelend. Toch om de ander niet heletijd in de weg te zitten nam ik af en toe de pits als die andere dat niet deed. Als ik op zo'n moment al van de baan af gezet zou worden zou ik dat toch ook zeker niet in dank af nemen. Als je sneller bent ga je de ander gewoon voorbij. Of je nu een andere kart hebt die daar voor zorgt of meer snelheid in de bochten. Als je last heb van een ander pak je toch even de pitstraat dan zit je weer lange tijd zonder elkaar, is dat niet het geval kun je er ook zo bij weg rijden.
Ander punt vind ik nog het aanbieden van excuses. Ik heb ook wel eens grove fouten gemaakt (In Berghem in de pits met mijn achterwiel achter iemand zijn voorwiel blijven hangen. Ik heb toen mijn kart stil gezet en ben met die persoon gaan kijken of hij niets stuk had. Gelukkig niet en mijn excuses aan geboden. De keer daar op rijd ik met mijn vader in Eindhoven. Hij was gespint en we wilde hem terug de baan op duwen. Er komt iemand aan die ook spint. Bij het weg rijden rijd hij vol met zijn achterwiel tegen het onze aan en zijn achteras was zo krom dat de band niet eens op alle momenten de grond meer raakte toen hij weg reed. Hij is niet gestopt, hij heeft niets gezegd, geen gebaar, maar spullen gepakt en verdwenen.
Ik vind als je een fout maakt bied even je excuses aan. Kleine moeite groot gebaar en als je je irriteert ga je toch ergens anders rijden. Baan is lang zat om iemand niet iedere ronde tegen te komen.
|
|
Omhoog |
|
|
m3dtm
|
Geplaatst: vr maart 29, 2013 9:39 pm |
|
|
Misschien hoort mijn post hier wel meer thuis. Helaas vandaag zelf mogen ervaren hoe open en vriendelijk sommige kart rijders zijn. Volgens mij moet je jong enthousiasme voor de sport alleen maar aanmoedigen...
Vandaag even wezen kijken op Pottendijk met Nick (en Mason van 2,5). Was één meneer met een schakelkart die kennelijk niet echt zat te wachten op publiek. Aan het eind van de dag toen hij klaar was met racen en de kart op de bok stond kwamen we dichter bij om de kart even te bekijken. In alle onschuld voelde ik toen even aan het rempedaal of deze ook stroef was (zag er heel anders uit dan ik gewend was, geribbeld en niet glad) en nog voordat ik een gesprek kon starten kreeg ik al te horen of ik altijd aan andermans spullen zat. Dit was immers een mooie gelegenheid om even een praatje te maken en wat dingen te vragen.
Natuurlijk ook heel dom van mij om niet eerst even te vragen, moest gelijk denken aan het topic over elkaar van de baan drukken. Ik dacht dat met name bij het voetbal de sfeer steeds grimmiger wordt, maar als je dit dan zo meemaakt schrik je toch even. Sommige mensen hebben kennelijk hele korte lontjes. Erg jammer, want zo'n houding getuigt niet van enthousiasme en openheid voor geïnteresseerden. Erg jammer en niet wat ik gewend ben uit de autosport. Als je jonge bewonderende blikken ziet reageer je normaal gesproken een beetje anders. Nu was Nick redelijk onder de indruk van zo'n vijandige reactie. Hoop niet dat dit een typisch voorbeeld is van de houding die tegenwoordig in de kartwereld hangt, want dan krijg je zoals ik in een ander topic las dat een kind na een tijdje wil stoppen, eigenlijk verpest door zo iemand.
John
|
|
Omhoog |
|
|
bjornschuddings
|
Geplaatst: vr maart 29, 2013 9:51 pm |
|
|
Als ik ga rijden zonder mijn zus staat er altijd 1 kart op de aanhanger. Als ik er zou aankomen en ik zou iemand zien prutsen aan mijn kart en als ze zien dat ik eraan kom en ze rennen weg. Dan zou ik ook wel een beetje boos zijn. Maar als die persoon gewoon vragen heeft over de kart dan zou het iets anders zijn. Ik snap natuurlijk dat mensen kort zouden reageren dat je van hun spullen moet blijven. En ik denk dat het ook wel aan de sfeer van de baan ligt. Normaal als ik in eindhoven rijd zonder dat er aan het trainen zijn voor een wedstrijd vind ik de sfeer veel leuker. Vorige keer waren ze aan het trainen en dan wil je van het midden van de pit naar het einde rijden voor op de baan te kunnen maar dan staan ze in de weg en kijken ze je heel raar aan alsof jij in de fout bent.
Ps Dit is niet voor alle wedstrijd rijders !
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9CFacebook.
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: vr maart 29, 2013 10:02 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Er zijn altijd mensen die minder sociaal reageren, maar meestal is dat een uitzondering (gelukkig maar). Dus laat je niet ontmoedigen en blijf genieten van de fun die karting je kan geven.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: vr maart 29, 2013 10:43 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
@m3dtm
John, vervelend dat die persoon zo reageert. Ik was laatst aan het filmen / fotograferen bij de DRMC op Landsard, beetje langs de tenten en van alles wat vastleggen. Ging allemaal prima totdat ik bij een tent kwam waar me meteen werd toegeschreeuwd WEG MET DIE CAMERA! wat een mafkees dacht ik... en ben lekker verder gelopen.
Heb verder toch een leuke dag gehad hoor. Sommige zijn gewoon wat minder sociaal, gelukkig zijn dat er maar weinig.
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
|
Deksel
|
Geplaatst: za maart 30, 2013 1:09 am |
|
Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm Berichten: 1223 Woonplaats: Terborg
|
@ John... geef jij als papa je kids dan niet ook et verkeerde voorbeeld door zomaar aan andermans spullen te zitten....? Wel of niet met de beste bedoelingen enzovoort allemaal prima maar je staat ook raar te kijken als ik even aan de deurklink van jou auto voel omdat die anders is dan de mijne... dan zeg je ook wat moet dat daar!? Kijken doen we met de ogen Uiteraard had de beste man wat minder fel kunnen reageren.
_________________ ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: za maart 30, 2013 1:40 am |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
@Tim, ben benieuwd welk team haha!
|
|
Omhoog |
|
|
m3dtm
|
Geplaatst: za maart 30, 2013 5:42 pm |
|
|
Deksel schreef: @ John... geef jij als papa je kids dan niet ook et verkeerde voorbeeld door zomaar aan andermans spullen te zitten....?
Wel of niet met de beste bedoelingen enzovoort allemaal prima maar je staat ook raar te kijken als ik even aan de deurklink van jou auto voel omdat die anders is dan de mijne... dan zeg je ook wat moet dat daar!?
Kijken doen we met de ogen
Uiteraard had de beste man wat minder fel kunnen reageren.
Hahaha, je zegt het precies goed. Ik had dat niet moeten doen. Voor de duidelijkheid ik heb de rem niet bewogen, enkel met een vinger even gevoeld of het oppervlak ruw of glad voelde. Als ik in de paddock loop tijdens een autorace en Nick is mee vragen rijders/eigenaren juist vaak of hij even van dichtbij wil kijken of er in wil zitten. Zo maak je jongentjes enthousiast. Hij had moeten zien dat er een kleine jongen met pretoogjes stond en ik een kleine man op de arm had en iets wilde gaan zeggen. Maar nog voordat... nou ja, ik denk dat hij een groter 'probleem' heeft dan ik. Ik zoek gewoon karters op die je wel kunt benaderen en snappen dat je de jeugd nodig hebt voor de toekomst van de sport. Het is al een behoorlijk stuk achteruit gegaan vergeleken bij vroeger. Gelukkig wil Nick wel racen. John
|
|
Omhoog |
|
|