Ga naar pagina Vorige  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 87  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1293 berichten ] 

Met welke kart rijd jij op De Woerd??
GX160/200 15%  15%  [ 13 ]
Prokart 11%  11%  [ 10 ]
390 26%  26%  [ 23 ]
TKM K4S 4%  4%  [ 4 ]
Biland 6%  6%  [ 5 ]
RK1 17%  17%  [ 15 ]
B&S WF 3%  3%  [ 3 ]
Swissauto SA250 10%  10%  [ 9 ]
Vampire 8%  8%  [ 7 ]
Totaal aantal stemmen : 89
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do feb 19, 2009 9:00 pm 

Er zijn al wat varianten van de einddemper geweest, eerst zat er een gebogen pijpje aan, toen weer niet, en als ik moet geloven zit het buisje er bij de nieuwe generatie toch weer aan :roll: Hoe word een motor beoordeeld op het aantal db's? Is dit stilstaand met een bepald aantal toeren op een bepaalde afstand? Of is dit tijdens bedrijf op de baan?

Zijn er mensen die enige suggestie hebben om een standaard Swiss250 iets stiller te krijgen zonder een komplete verbouwing aan het uitlaattraject?
Er zit al een gemodificeerde airbox op, een andere demper een optie? Ik ben wat aan het brainstormen (ja mensen zelfs ik kan dat) om een passende oplossing te vinden voor alle Swiss rijders op Driebergen.Dus iedereen met een suggestie........

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do feb 19, 2009 9:18 pm 

@Ed ik zou zeggen neem pannensponsjes :mrgreen:
Maar daar heb ik slechte evaringen mee,He Ed
Verder heb ik de orginele demper nog van mijn fireblade, het probleem daarmee is dat de ingang van de demper een stuk groter is als die van de swiss demper.
Dus moet er een passtuk gemaakt worden.
Verder kan je niet zo veel doen omdat je dan te maken krijgt met vermogens verlies en dat het blok met deze demper is ontworpen.
Je kent het hele verhaal wel wat we toen met de motorfietsen hadden. het gaat dus niet zomaar men moet echt wel met verschillende factoren rekening houden. het beinvloed zowiezo het vermogens karakteristiek.Dus je bent bijna verplicht om bij zulke veranderingen het blok op de testbank te zetten.
Want je hebt dit blok niet voor niets aangeschaft denk ik, het gaat om de power en het verloop er van (zo vlak mogelijk over het heletoeren gebied)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do feb 19, 2009 10:03 pm 

Waarom nemen jullie niet even contact op met de belgen in de VT competitie ????
Zij rijden inmiddels met de pre-homologatie versie in het NK rond.
Ik dacht dat RVF in Merelbeke de aanpassingen voor de homologatie heeft verzonnen / uitgevoerd.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do feb 19, 2009 10:30 pm 

Dat klopt, het blijkt te gaan om een 90 graden eindstukje (gebogen pijpje) aan het einde van de demper

Letterlijk staat er dit op de site van Swiss

Swissauto genuine air box including air filter and aluminium intake flange.
Swissauto genuine race clutch.
Bend(90°) on the end of the muffler.
Control points in the valve cover

De airbox is aanwezig.
De koppeling doet niet ter zake bij het geluid!
De 90 graden bocht (dit zouden we moeten maken)
De "control points" zijn ook aanwezig.

Komt echter wel weer de vraag of we na het doen van die aanpassing wel toegelaten worden op de baan!!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do feb 19, 2009 10:34 pm 

Eigenlijk toch wel krom met dat geluid, Kartbanen waar alleen 4takt mag rijden en dan alsnog worden veel klasses geweigerd ivm geluidoverlast. Denk toch dat een gemiddeld 2taktje toch meer herrie maakt dan een swiss of biland.
En is inderdaad niet lekker als jij al een aparte airbox heb aangeschaft en dan nog niet er mag rijden.
Watbetreft geluidsdemper: Dat is de baan toch, bedoel daar zou je niet zo snel een Swissauto volgas overheen
zien jakkeren hihihi \:D/ Die Tkm wordt er voor me gevoel ook nie echt warm of koud van op dat baantje (Daarintegen heb ik me handevol aan dat ding #-o

Maar ja het is een kwestie van afwachten watbetreft het geluid en laten we van het beste uitgaan.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do feb 19, 2009 10:43 pm 

Gewoon uitvoeren volgens 2009 homologatie, kunnen jullie mooi meedoen in de VT 250 competitie.
Hoemeer zielen, hoemeer vreugd........................toch ????
Lijkt me trouwens heel sterk dat je met een ongehomologeerde motor wel mag rijden op "De Woerd", en na uitvoering van de homologatie opeens niet meer.
Een beetje kromme gedachtengang van de verantwoordelijke op de baan
Begin maart gaan we met de Vampire weer eens trainen op Veldhoven, kom eens lekker met de Swiss onze kant op.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do feb 19, 2009 10:52 pm 

Afgelopen jaar reed er 1 Swiss in Driebergen en viel het allemaal niet zo op, voor 2009 zijn het er (voor zover ik weet) al 5 geworden en word het ze te gortig. Het is echter moeilijk om je materiaal aan te passen als je niet weet wat er precies van je verlangt word.

@Alex laat even weten als je wilt wanneer je gaat trainen , kan ik ff de agenda checken

In ieder geval heb ik mijn blok nog niet, ik ga morgen maar eens bellen :oops:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do feb 19, 2009 10:58 pm 

Moet wel zeggen dat ik blij ben dat de TKM`s nog op Driebergen rijden, Anders wordt het heel lastig om iemand te vinden om tegen te rijden.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2009 12:04 am 

Wat ze in Driebergen willen zien ,is dat er een 2e demper (bv een125cc demper) gemonteerd is achter de huidige. met behulp van zo'n 90 graden bocht. alleen wat ik gezien heb bij de SA is dat de huidige demper geen uitstekende pijp heeft waarbij het lastig word die bocht te monteren. Maar de handige mensen weten het wel op te lossen :wink:

natuurlijk moet de 2e demper absoluut geen kleinere diameter hebben dan de huidige. er moet een goede stroming blijven van de uitlaatgassen.

Ik heb dit zelf ook moeten doen met de biland ,en heeft bij mij geen enkele invloed gehad op de prestaties. al weten de meeste wel dat bij de biland de uitlaat geen probleem is ,maar juist het aanzuig geluid van de carbs. Die moest ook aangepast worden.

De SA heb ik horen rijden met als zowel zonder airbox. het geluids verschil was amper te horen. Wat die rijder wel had ,is dat zijn SA met airbox een stuk beroerder liep. maar dat is een kwestie van afstellen. Lijkt mij vrij lochies dat die iets inhoud met airbox omdat er toch een soort van vernauwing is naar je venturie. weet niet of een SA een vertelbare gasnaald heeft ,dan zou het zo opgelost zijn door iets minder brandstof te geven. anders een iets kleiner sproeier.

Ik zie al die aanpassingen maar zo.... Het is niet leuk om zulke aanpassingen te moeten doen ,maar geeft je wel meer zekerheid dat je op alle 4t banen kunt rijden. mochten andere 4t banen ook strenger gaan worden. dan loop je zelfs voor. en hoef je niet achter de feiten aan te lopen.

En mochten mensen deze aanpassingen gaan doen ,maak alles wel demonteerbaar. zodat wanneer je op berghem bv komt. gewoon alles makkelijk erafhaald ,en kunt genieten van je sound.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2009 10:23 am 

@Allkart,

Wat jij zegt omtrent de hoofd sproeier is precies het tegenovergestelde van wat de leverancier van Swiss zegt: als er met de airbox gereden wordt moet de standaard sproeier 106 vervangen worden door een 112 of 115 sproeier. Misschien heeft die persoon waar jij het over hebt de standaard sproeier laten zitten en loopt zijn blokje daarom minder goed. Volgens zeggen zou de SA beter moeten lopen met airbox dan zonder, dus het zal wel een afstel probleempje cq sproeier probleempje zijn.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2009 3:50 pm 

@wilfred

Oke dat wist ik niet. ik dacht lochiesgewijs dat de airbox een vernauwing was in de lucht aanvoer van de carb. Maar bij SA zullen ze het zeker wel beter weten ,zijn tenslotte de ontwikkelaars van het blok. Ik zit er dus voledig naast :oops:

edit:

Heb even naar de foto gekeken van de airbox.. maar het is inderdaad geen vernauwing.
Als ik de airbox bekijkt is het juist ook een luchthapper. de opening staat in de rijrichting ,waardoor eigelijk de lucht er juist erin geperst word. nu snap ik ook wel waarom er een grotere sproeier in moet. En dat ie juist beter zou moeten lopen begrijp ik nu ook.

gr ,Ronald

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2009 7:36 pm 

[-o< [-o< Yes !!!!!!! hij is er!!!!!!!!! =D) =D)
Voor de liefhebbers wat foto's, let op het pijpje aan de uitlaat, deze is conform de homologatie en is volgens mij de oplossing voor het probleem op Driebergen. In ieder geval kan ik lekker gaan bouwen en hopen op beter weer :lol:

Laat het seizoen nu maar beginnen =P~ =P~

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2009 7:44 pm 

mooie foto's, hopelijk dat het geluid zo genoeg gereduceerd is.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2009 7:50 pm 

Wat is hij mooi he Etienne................
Heel veel plezier ermee, misschien in maart eens tegen de Vampire rijden ?????

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2009 9:55 pm 

@Etienne erg mooie kart, maar dat weet je zelf natuurlijk ook al.
Echter had ik een vraag over de uitlaat, misschien een domme vraag maar wat is het verschil aan die uitlaat en wat voor nut heeft het ?

Ik weet niet hoeveel geluid mijn 390 maakt, maar heb er nog geen problemen mee gehad. Terwijl veel mensen zeggen dat er best wel hard geluid uit komt ( niet kwa decibels volgens mij )

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1293 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 87  Volgende