Auteur |
Bericht |
Philipper
|
Geplaatst: wo aug 22, 2012 8:15 am |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Volgens mij moet er even een onderscheid gemaakt worden tussen tikken en tikken. Als ik slecht uit een bocht kom en iemand hangt vlak op mijn bumper en die komt wel mooi door die bocht en tikt me aan is er toch weinig aan de hand denk ik. Dat vind ik eerder een zetje dan een duw.
Je merkt wel meteen wanneer iemand je er echt af wil rijden maar dan moet er volgens mij toch wel an veel gebeuren eer iemand je er opzettelijk afzet. Ik ken meer als genoeg wedstrijdpiloten en het is echt zever dat het enkel wedstrijd piloten zijn die iemand eraf zetten. De ene heeft misschien meer geduld dan de andere, dat is nu eenmaal zo.
En dan als laatste. Ik heb nog nooit maar dan ook nog nooit een volwassenen, of een wedstrijd piloot een Mini eraf zien zetten. Dat verschil is gewoon zo groot dat het niet nodig is om dat te doen, als ze al samen rijden tenminste. En als je zegt dat je de rijder die je zoon een tik heeft gegeven na de stint op zijn gezicht gaat slaan, moet ik zeggen dat je echt een voorbeeld bent voor je zoon of dochter, een welgemende proficiat.
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011![Afbeelding](http://i139.photobucket.com/albums/q293/gogo188/Sig-3.jpg)
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Wilfred
|
Geplaatst: wo aug 22, 2012 9:28 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
@Matthijs : +1 Ik begrijp al die zogenaamde "heethoofden" niet; we hebben het hier over vrij rijden, dus geen wedstrijdsituatie/kwalificatie ! Zoals eerder geschrevn door David, Lex etc. (en niet alleen in dit topic, zoek maar eens terug...) kan ik en vele anderen geen begrip hebben voor mensen die geen respect tonen voor andermans spullen ! Velen van ons rijden voor de lol en moeten gewoon hard werken om deze mooie hobby te bekostigen. Op rijders die je moetwillig een duw geven om er voorbij te komen zit ik niet te wachten - en de meesten met mij als ik het zo lees. Doe gewoon relaxed en laat iedereen in zijn waarde op de baan; en als je er even niet langs komt, laat je gewoon even terugzakken en ga dan weer volluit... of blijf het gewoon netjes proberen; daar leer je alleen maar van en is de uitdaging des te groter als het wel lukt na een paar ronden ![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Basjuh
|
Geplaatst: do aug 23, 2012 9:28 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Duwen/eraf zetten vind ik not done. Echter een tikje geven of getikt worden lig ik niet wakker van. Zoals Joris al zegt, een soort van toeteren.
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Rutger
|
Geplaatst: vr dec 07, 2012 1:25 pm |
|
Geregistreerd: vr nov 02, 2012 12:00 pm Berichten: 6 Woonplaats: Wormer
|
Ik als hobbyrijder vind het uit eigen ervaring wel meevallen met de manier van rijden van de wedstrijdrijders, velen knallen mij op het rechte stuk of bij het aanremmen voorbij zonder dat ik daar hinder van ondervind. Een tikje vind ik opzich niet zo erg als je daar maar niet door het risico loopt de banden in te gaan of dergelijke. Ik snap best dat een ander misschien veel sneller de bocht in gaat en je vervolgens zacht op je bumper tikt, voor mij een teken om achterom te kijken en de rijder duidelijk te maken waar hij er langs kan. Mocht je een tikje verkeerd begrijpen of het niet eens zijn met hoe iemand rijdt dan moet je dat gewoon op een volwassen manier kunnen uitpraten in de pits zonder dat tanden door de lucht vliegen, ik zou het zelf ook wel fijn vinden als een andere rijder het mij zegt als ik een rare lijn rijd of een domme actie uithaal zodat ik daar beter op kan letten.
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
erwinms
|
Geplaatst: ma jan 21, 2013 1:44 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 1:51 pm Berichten: 112 Woonplaats: EDEGEM BELGIE
|
Ziehier mijn ervaringen. Ik ben een zuiderbuur maar kwam ook al eens rijden in Eindhoven. Andere circuits waar ik doorgaan rij en reed zijn Genk, Amay, Marche En Famenne en Mariembourg. Ik ben al iets ouder, begon een zes jaar terug met automaat en rij nu twee jaar met TM crossblok (17 j oud). Ik heb een tijd gereden samen met mijn zoon maar die is dan thuis vertrokken en sedert dan ga ik ofwel alleen ofwel met iemand anders ( gelijk wie) karten. Ik heb wel moeten wennen aan de versnellingen maar momenteel kan ik toch goed mee. Vorig jaar ging een collega mee van mijn werk (eerste keer) en op het einde van de dag (na 16:00) liet ik hem ook rijden. Hij reed wel erg traag. Op een bepaald moment vond een "betere" rijder dat hij in de weg reed en begon te botsen achterop. Niet één keer maar echt vele malen. Ik zag het dus gebeuren en kon ook zelf niets doen op dat moment. Na het stoppen stelde ik vast dat de (plastiek)bumper ingedeukt was en dat de steunen waaraan deze wordt vastgemaakt echt verwrongen waren (meer dan één uur werk om terug recht te krijgen). Zolang iemand betaald heeft en geen zotte dingen doet mag van mij iedereen rijden. Goede rijders kunnen ook altijd wel inhalen al kan het misschien niet altijd direkt. Ik maakte ook al mee dat ik achter iemand bleef hangen maar dat was dan mijn eigen fout. Zielig toch dat sommigen denken dat de baan alleen voor hen is en dat het aan andere ligt als ze wat worden opgehouden. 't Is al een dure hobby (voor de meesten toch) en heb dus wat respekt voor anderen hun materiaal MAAR ook een beetje geduld => iedereen is van nul begonnen en er zijn er ook die gewoon wat rondjes komen rijden en niets meer dan dat, zij betalen ook om te rijden. Voor die die dan toch zo goed kunnen rijden start dan met competitie maar zelfs daar zijn er dan ook die misschien soms hinderen ( dat gebeurd zelfs in de Formule 1 en dat zijn dan echt professionelen, daar zie je ook geen rijders die tegen de anderen botsen om duidelijk te maken dat anderen opzij moeten gaan) Zodus: gebruik allemaal uw verstand en als je dat niet hebt dan zou het beter zijn dat ze je van de baan halen; gebeurd echter nooit voor zover mijn ervaringen (wel bij te veel lawaai ....) Helaas zijn mijn noorderburen dikwijls heethoofden en weerhoud me dat om meer de grens over te steken ondanks het feit dat dat in veel gevallen minder ver rijden is. In Wallonie ( Mariembourg etc) maak je nooit zulke dingen mee en de sfeer is daar ook steeds beter.
_________________ MS26 + TM K9
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: ma jan 21, 2013 6:24 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Pfff, lekker daar blijven dan!
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
petrolhead
|
Geplaatst: ma jan 21, 2013 8:31 pm |
|
|
Fijne reactie ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif) op een heel begrijpelijk verhaal Martijn! Plek zat op een baan (desnoods een recht stuk of bocht verderop) en een blöde actie hoeft niet vergoeilijkt te worden. Ik hoop dat de eigenaar van de kart de persoon in kwestie heeft durven aanspreken of dit heeft laten doen door de exploitant. Ik ben een Noorderling die niet onder de heethoofden valt, mensen die baanhuur betalen hebben allen evenveel rechten op de baan, of je nu recreant of wedstrijdrijder bent, je kan niet allemaal de snelste zijn of het nieuwste materiaal bekostigen. Zo'n man, hoe bleu ook met z'n eerste rondjes in een geleende kart maar wellicht een karter of recreant in de dop kan je echt wel afschrijven voor het karten, zijn lol is er voor altijd af. Zonder recreanten kan een baanexploitant niet overleven en dan heeft niemand iets. Geef elkaar dus ruimte en respect!
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
tuurtje
|
Geplaatst: ma jan 21, 2013 9:31 pm |
|
|
@ petrolhead, jammer dat er geen "Bedankt voor je bericht" knop aan dit forum hangt...
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: ma jan 21, 2013 10:04 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Ik kan me namelijk het verhaal niet helemaal inbeelden. Betere rijders blijven nu eenmaal niet drukken, kost ze alleen maar goeie rondjes en tijd... Dus die beuker zal vast iets heel anders ervaren hebben. En ik zou respect voor z'n verhaal gehad hebben, maar als je dan zo nodig moet gaan discrimineren, ja dan vraag je om zulke reacties en niet om serieus genomen te worden. ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Backlash
|
Geplaatst: ma jan 21, 2013 10:49 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
@erwinms vervelend dat je dit heb moeten meemaken. Ik heb zelf ook een hekel aan het geduw. Echter de keren dat ik dit heb meegemaakt waren op Genk en Antwerpen. Ondanks dit vind ik mijn zuiderburen een fijn volk.
Kom gerust naar Eindhoven, rotte appels zijn er overal.
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
David
|
Geplaatst: di jan 22, 2013 12:07 am |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Beetje overbodige reactie inderdaad, als iemand al een vooroordeel heeft kan je dat beter weerleggen dan bevestigen lijkt mij.
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
tonnymontana
|
Geplaatst: di jan 22, 2013 8:57 am |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
Best rare reactie van jou Martijn! Hij mag toch zijn mening/bevinding geven? Tevens vind ik meneer niet discrimineren hoor. Kan de link wel leggen....
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
joris
|
Geplaatst: di jan 22, 2013 12:32 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
het is ieders goed recht om te rijden dat staat voorop het is soms voor wedstrijd rijders wat frustrerend als zo om de 2 rondjes dezelfde rijder tegen komen als zij net met nieuw de baan opgegaan zijn je moet vergeten dat een setje banden 190 euro kost en dan zijn er maar 3 rondjes die voor de quali tellen en die zijn dus belangrijk om te testen dus snap ik soms de frustratie wat niet goed praat om iemand de baan af te beuken aan de andere kant kan het sneheids verschil soms hoog zijn en heeft een kart geen remlicht waar door de achter volger snel zich vergist in het rempunt als degene voor hem vroeg remt ik bedoel maar het is niet altijd opzet (soms helaas wel ![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif) )
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
erwinms
|
Geplaatst: di jan 22, 2013 12:57 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 1:51 pm Berichten: 112 Woonplaats: EDEGEM BELGIE
|
Beste heren, ik heb absoluut niets tegen Nederlanders; mijn zoon is zelfs getrouwt met een meisje van Bodegraven. Wat betreft winkelen; voor kartingmateriaal (en niet alleen dat) ben je in Nederland ook absoluut beter. Nederlanders zijn wel mondiger dan Vlamingen en dat is ook niet erg maar wanneer sommigen van bij jullie de grens oversteken zijn ook gelijk alle grenzen van gezond fatsoen verdwenen. Deze ervaringen heb ik niet alleen van op kartingbanen, je moet 's zondags maar eens de Vogeltjesmarkt bezoeken te Antwerpen. Dat daar nog nooit een marktkramen een Nederlander heeft gekeeld mag een wonder heten.
_________________ MS26 + TM K9
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Philipper
|
Geplaatst: di jan 22, 2013 1:13 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
En wat heeft dat er mee te maken? ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif) Britten hebben volgens mij nog minder fatsoen ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011![Afbeelding](http://i139.photobucket.com/albums/q293/gogo188/Sig-3.jpg)
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |