Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: misselijk na karting
BerichtGeplaatst: wo nov 24, 2010 4:32 pm 

dit is men 2e bericht. Ik weet veel van karten en van 2takt af.
Je kunt dus bij mij terecht om te horen waarom je zo misselijk wordt (en nog ergere dingen) als je die vieze dampen inademt.
zo te merken ben ik tot nu toe hier de enige die hiervoor waarschuwt. Ben daarom blij dat ik dit mag doen.
Misschien zijn er toch nog wel wat sluimerende medestanders die met mij de gevaren (vooral voor jonge mensen) inzien

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo nov 24, 2010 4:42 pm 

Al ga je er dood van, nou en!? Dan heb je iig wel lekker kunnen karten. Als we alles moeten laten want ongezond is kunnen we net zo goed niks meer doen.
Alleen nog maar water drinken, stoppen met werken( kan je stress van krijgen), niet meer bellen krijg je tumors van en weet ik wat nog allemaal...
Carpe Diem, weet je wel.;)

2013 DRMC met Vici Motorsports!

Webshop Vici Motorsports! Voor uw kartonderdelen en uitstekende service!

Rondje Strijen
Rondje Genk

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo nov 24, 2010 4:51 pm 

Citaat:

ik vraag mij af, welke ervaring? met rijden of alleen de "negatieve" kanten? en hoe dit terug komt op de misselijkheid die hij krijgt bij het rijden..
in 2 en 4 takt machines..

http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo nov 24, 2010 4:54 pm 

Afbeelding
weet zeker dat de dampen van een goed doorgewinterde bierscheet meer schade aanricht dan een rondje karten.
en die 3 min dat Skartje achter zijn computer zit om dit berichtje te typen, heeft er 3 min een pc/laptop/ commdore64bit aangestaan.
in die 3 min heeft een rokende monteur de generator voor zijn stroom aangezet. Nu gaat hij zeggen ik heb groene stroom. De dakmonteur op zijn dak heeft eerst een lekkre dikke groene Joint gedraaid en daarna nog een sigaret of 20 gerookt. en natuurlijk gooide hij ook zijn plastic zakje en flesje gewoon de natuur in. Nu denk je dit heeft niks met karten te maken, tuurlijk wel.. Meneer de monteur had een hele mooie foto van een kart in zijn mobieltje. :mrgreen:
in 3 min zweetje, ga je miss wel keer pissen, was jeje kleren, dit kost allemaal energie. enz enz.
conclusie: wees gezond ga toch karten fris in de natuur.( zowieso een opsteigend vliegtuig voordat dat ding uberhoud vooruit komt heeft hij al meer uigestoten als 1000 karts in een jaar).
einde..

on to the topic:

ik zou gewoon eens langs een huisarts gaan. miss evenwichts stoornis ofzo?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo nov 24, 2010 5:06 pm 

Citaat:
Je kunt dus bij mij terecht om te horen waarom je zo misselijk wordt (en nog ergere dingen) als je die vieze dampen inademt.
zo te merken ben ik tot nu toe hier de enige die hiervoor waarschuwt. Ben daarom blij dat ik dit mag doen.
Misschien zijn er toch nog wel wat sluimerende medestanders die met mij de gevaren (vooral voor jonge mensen) inzien

Voordat je zo hoog van de toren gaat blazen kun je misschien beter eerst uitleggen wie je bent en hoe het komt dat je veel van karten en 2-takt afweet.
Misschien heb je wel gelijk maar dit roept een zeer zinloze discussie op die nergens toe leid. Ik denk dat een ieder wel weet wat goed of slecht is voor hem of haar. Leven en laten leven.

Ik krijg ook een beetje het idee dat je hier alleen maar komt om te "rellen".

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo nov 24, 2010 5:20 pm 

Nou nou jongens toch.
Skartje is ook maar een mens, en dat ie er een andere mening op na houdt dan de meesten van ons hoeft niet te betekenen dat we hem meteen onvriendelijk hoeven te behandelen.

@Skartje, mocht je het idee hebben hier mensen ervan te kunnen overtuigen het karten om wat voor reden dan ook te laten, dan vrees ik dat je je tijd en moeite hier tevergeefs gaat besteden. Deze zinloze discussie gaan we dan ook niet voeren.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo nov 24, 2010 5:27 pm 

Citaat:

Daar zou je op z'n hoogst van kunnen hoesten!, ik ben er voor gaan roken, dan kan ik het lekker daar op steken :)
Nee, van die dampen (die erg nihil zijn) word je niet misselijk. Je kan van het karten echter wel misselijk worden, maar dat heeft (in mijn geval) meer te maken gehad met teveel voor me concentreren en niet dieper (lees) verder weg kijken zoals iemand voormij al heeft beschreven. Ik speelde wel eens een F1 spel op de playstation.. daarbij was ik zo geconcentreerd aan het staren dan ik daar ook misselijk van werd.. en let op! er kwam echt geen rook uit die playstation.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo nov 24, 2010 5:36 pm 

3e bericht:
Citaat:
@Skartje, mocht je het idee hebben hier mensen ervan te kunnen overtuigen het karten om wat voor reden dan ook te laten, dan vrees ik dat je je tijd en moeite hier tevergeefs gaat besteden.

ben daar ook bang voor gezien de vreemde reacties.
Ik ben niet tegen karten maar wel tegen vervuilende en gezondheidsschadelijke 2-takt motoren. Dit draadje laat duidelijk zien hoe sommige rijders last hebben van de verstikkende atmosfeer die er op sommige kartbanen hangt. voornamelijk indoor maar ook outdoor: de frisse buitenlucht verdwijnt en ook de mensen die er in de buurt wonen of er langslopen of fietsen mogen mee'genieten'.
Gebruik katalysatoren (die zitten toch ook in je auto?) en liever nog elektrische karts.
Laat vooral kinderen niet karten

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo nov 24, 2010 5:45 pm 

Goed, jouw mening is nu bij een ieder bekend, wat mij betreft kunnen we het daarbij laten.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo nov 24, 2010 5:47 pm 

Onzin. Wat zou je op een buiten baan als je langs de baan fiets de uitlaat gassen rieken.
Trouwens er mag niet eens met 2 takt binnen gereden worden. Zoveel ken je er toch niet van precies :x
Moet je ook niet met de auto rijden. Zijn ook schadelijk
En vergeet je kind niet, die geniet mee als je in de auto aan het rijden bent.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo nov 24, 2010 5:48 pm 

Citaat:
Goed, jouw mening is nu bij een ieder bekend, wat mij betreft kunnen we het daarbij laten.

Was nog aan het typen toen je het postte, maar ik ga er ook geen woorden meer aan vuil maken.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do nov 25, 2010 2:26 pm 

er bestaan pilletjes tegen wagenziekte... is dat geen optie? Gewoon bij de drogist. Het is altijd te proberen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo nov 28, 2010 12:49 am 

ik heb al een tijdje niet meer gereageerd de optie van nieuwe berichten waarschuwing in mailbox was uitgeschakeled zonder dat ik het wist zoals ik al had laten weten is het probleem opgelost , outdoor niks last van , op mijn vaste indoor wel maar het beterd ik wil echt niet stoppen met karting het mag dan nog zo ongezond zijn (outdoor lijkt me dat sterk ) ik leef voor de rest gezond ik rook niet drink niet sport ,...en ik heb niets tegen skartje maar 2tackt is op geen van mijn 2 banen toegelaten zowel indoor als outdoor ;-) verder kom ik dagelijks met nogal wat uitlaatgassen van wagens in contact dus zal dat uurtje per week het verschil niet maken he ;-) ik heb ook een balaclava gekocht met een speciaal membraam en ik ben nu op zoek naar mn eige helm (niet te duur lieft ;-) ) trouwens effe off topic vandaag outdoor gereden met aan de grond rond het vriespunt , my god dat was lastig met ijskoude banden , daarna ging het , ik vind outdoor trouwens stukken gemakkelijker dan indoor en veel leuker ook

afstappen :een smile tot achter je oren
DAT IS KARTEN !!!

ayrton senna god of karting !

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo nov 28, 2010 11:18 am 

Citaat:
ik vind outdoor trouwens stukken gemakkelijker dan indoor en veel leuker ook

Wat vind jij makkelijker aan outdoor?, ik vond juist indoor rijden makkelijker. Als je met de snelheid van Indoor op een outdoor baan rijd, ja dan vind ik outdoor ook makkelijker :)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo nov 28, 2010 12:18 pm 

wel indoor is gewoon veel te druk vanaf er wat volk is je hbet ook minder ruimte voor foute en outdoor is op asfalt ipv op beton zoals indoor ,

afstappen :een smile tot achter je oren
DAT IS KARTEN !!!

ayrton senna god of karting !

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende