Auteur |
Bericht |
Bask
|
Geplaatst: ma apr 01, 2013 10:40 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 23, 2005 2:59 pm Berichten: 709 Woonplaats: Bad Bentheim
|
we hebben de karts feitelijk klaar, komend weekend maar ff op emsburen bekijken of alles doet zoals het hoort (een kart heeft nog nooit een circuit gezien), en daarna op richting De Landsard
_________________ MS Kart 08 ft. TM K9bspecial
BoBaArt Kartracing
Ik vertrouw iedereen, het is alleen de duivel in hen die ik niet vertrouw...
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: do apr 04, 2013 10:09 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
Miss bij bas van kart-parts
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
m3dtm
|
Geplaatst: za apr 06, 2013 10:27 pm |
|
|
m3dtm schreef: Is hier (Veldhoven 28 april) ook gelegenheid voor 9-jarigen om te komen rijden? Hoe werkt zo'n dag, rijdt iedereen door elkaar heen of zijn er sessies?
John paulo27 schreef: m3dtm...
Als het druk is rijden de kleine mannen de eerste 20 min van elk uur en soms dan ook samen met de huurkarts. Is het niet druk... dan kan hij gewoon met ons meerijden en er wordt echt wel op hem gelet... dus no worries... Vandaag met Nick naar Lelystad geweest om bij Alnone een kart te huren en een eerste kartles te nemen en echt een topdag gehad. In het begin zat de snelheid er niet in, maar gelukkig was lokale held Tigo er ook met zijn eigen kart en heeft hij Nick geholpen om wat meer snelheid te pakken. Overigens niets ten nadele van Chris, want die heeft het als instructeur ook goed gedaan. Het was mooi om te zien hoe Tigo en Nick elkaar op een gegeven moment gingen pushen en we waren getuige van een mooie, eerlijke strijd. Dat daarbij af en toe de kart achterste voren stond mocht de pret niet drukken. De eerste meters van Nick op de kartbaan... Nick en Tigo samen aan de start... Volle vaart op het rechte stuk. Na anderhalf uur was wel duidelijk dat Nick het wel ziet zitten, zijn lichaamshouding op de baan zei genoeg. Op de terugweg vertelde hij dat hij in bepaalde bochten al ging proberen of het nog iets harder kon en dat hij daarom ook 3 spins had gemaakt. Lijkt me de juiste instelling, wat nog eens bevestigd werd toen Chris de sessie afvlagte. Veel te vroeg natuurlijk, Nick wilde nog veel langer door. Die smile zegt genoeg, hij is verkocht! De volgende trainingssessie in Lelystad kan ik zelf helaas niet en al snel kwamen we dus op 28 april uit op De Landsard. Nu alleen nog een huurkart regelen in omgeving Eindhoven en dan op naar zijn tweede kartervaring. Hij kan in elk geval niet wachten. John
|
|
Omhoog |
|
|
tonnymontana
|
Geplaatst: zo apr 07, 2013 8:54 am |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
Leuk zoiets, lekker enthousiast john! Nu jij nog rijden de 28ste.
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: wo apr 10, 2013 10:47 am |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
Geweldig . Een nieuwe vettel
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
m3dtm
|
Geplaatst: wo apr 10, 2013 10:31 pm |
|
|
Ik heb inmiddels contact gehad met Hugo Motorsports, maar helaas verhuren zij geen kart voor Nick. Wel hebben zij me doorverwezen naar De Landsard zelf voor huurkarts. Op zich prima, echter kinderen vanaf 1,40 meter. Nick is met schoenen aan 1,375 meter.
Het liefst zou ik natuurlijk nog even een paar keer huren om te kijken of hij het echt leuk vindt of na een paar keer weer met z'n vriendjes wil voetballen. Maar goed, hij geeft zelf aan het helemaal geweldig te vinden, dus toch de zoektocht naar een eigen kart geïntensiveerd. Boonstra in Waskemeer is heel behulpzaam en lijkt een kartje binnen te krijgen, echter we zijn nu een paar weken verder en de huidige eigenaar van de kart pakt niet door. Ook rondbellen naar het buitenland heeft nog niet iets opgeleverd, dus vanavond naar de kartshop op Pottendijk (Emmen) geweest waar zo waar een mooi kartje stond. Een paar gepast, maar toch wat klein. Klopt ook wel, want het is een 91 cm chassis. De stoel kan echter nog wat naar achteren en de extra voetsteuntjes kunnen weggehaald worden, dus in principe een afspraak gemaakt om binnenkort een proefrit te maken. De maat (91 cm) zat me echter niet lekker en al op de terugweg word ik gebeld door iemand van dit forum die een kartje binnenkrijgt, als het goed is 95 cm. Biedt toch iets meer ruimte voor de toekomst als die groeispurt er aan komt.
Het ziet er dus naar uit dat Nick kan rijden op 28 april, die jongen kan bijna niet meer wachten. Als het goed is zal ik zelf ook kunnen testen, dus met een beetje geluk staan hier eind van de maand twee 'nieuwe' karts in de garage.
Handig zo'n forum en iedereen bedankt voor de input. Tot 28 april!
John
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: wo apr 10, 2013 10:52 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
we gaan je zien John! Zal Nick z'n eerste meters filmen op landsard, komt hij ook in het kartforum meeting video verslag voor Tim
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
|
bjornschuddings
|
Geplaatst: do apr 11, 2013 9:39 am |
|
|
Wie gaat er nog filmen of fotos maken op de meeting ?
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9CFacebook.
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: do apr 11, 2013 10:20 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Zie post hierboven
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
bjornschuddings
|
Geplaatst: do apr 11, 2013 10:49 am |
|
|
Ik weet dat tim gaat filmen. Maar zijn er nog mensen die gaan filmen dat bedoel ik
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9CFacebook.
|
|
Omhoog |
|
|
Joost
|
Geplaatst: do apr 11, 2013 10:50 am |
|
Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm Berichten: 1071 Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
|
John
Leuk om te horen dat he al aan het kijken bent naar een kartje voor je zoon! Op marktplaats staan nog een paar karts.
_________________ Crg badboy 2009 - Rotax max senior
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: do apr 11, 2013 11:06 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Misschien neem ik mijn camera ook wel ff mee, maar dan wordt het filmen vanaf de kant (niet uit de kart).
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
m3dtm
|
Geplaatst: do apr 11, 2013 11:57 am |
|
|
joost schreef: John
Leuk om te horen dat he al aan het kijken bent naar een kartje voor je zoon! Op marktplaats staan nog een paar karts. Het lijkt helemaal goed te komen dank zij hulp van 'tonnymontana' (nog even de foto's afwachten, maar het klinkt allemaal goed). Iedereen bedankt voor het meespeuren en reacties via PB, wordt zeer gewaardeerd. Wij hopen nog veel van jullie te mogen leren, te beginnen op 28 april. Nick is wel gretig en lijkt de juiste instelling te hebben als het aankomt op knokken, maar er valt nog een hoop te leren wat betreft rijden en techniek. Hoop stiekem dat het ook nog even regent... John
|
|
Omhoog |
|
|
xracer
|
Geplaatst: do apr 11, 2013 1:31 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 24, 2011 8:34 pm Berichten: 284 Woonplaats: boechout
|
Liever niet den 28 april ze
_________________ Haase edox dd2
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: do apr 11, 2013 4:37 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Citaat: Hoop stiekem dat het ook nog even regent... Hoop het niet, dan blijf ik thuis
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
|