Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 112 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di aug 21, 2012 11:55 am 

@ lex , was niet richting jou bedoeld, maar vincent. Ik hebt helemaal niks tegen wedstrijdrijders of mini's, ook niet tegen de huurkarts. Waar ik wel een verschrikkelijke hekel aan heb zijn mensen die constant op je bumper liggen te drukken , terwijl ze er makkelijk op het rechte stuk langs kunnen. Dit was dus ook het geval met mijn zoon. Hij is inmiddels gestopt met karten, een duidelijke rede heeft hij niet gegeven, maar ik kan het wel raden.. "geen zin meer" zei hij. Ik heb respect voor iedere rijder, en ben zelf ook niet snel. Maar voor mij geld: funfactor moet goed zijn. Dus laat iedereen op zijn manier rijden, en blijf van andermans spullen af.

MS met TM cross

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 21, 2012 12:00 pm 

Citaat:
Mocht ik ooit Simone betrappen op het opzettelijk uitdelen van een duw, om daarmee een ander schade te berokkenen, kan ze gelijk van de baan afkomen

Precies, en daar zit precies mijn punt. Iedereen heeft iemand wel eens een duw gegeven omdat jezelf te laat remde, de situatie niet helemaal goed inschatte of omdat de andere een onverwachte actie deed. Meestal gaat de opgeduwde een metertje te wijd en de opduwer steekt even een 'sorry-handje' op. Er zitten ook eikels tussen die niet eens sorry zeggen als ze je per ongeluk van de baan duwen. Maar ik heb NOG NOOIT meegemaakt dat iemand mij opzettelijk duwde met het doel mij schade te berokkenen. Vaak ervaar je het zelf anders dan de ander, dus dreigen met fysiek geweld op of naast de baan vind ik inderdaad zielig ja.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 21, 2012 3:56 pm 

Zielig of niet zielig, maakt niet uit.
Ik heb wel voor minder dan bumpertje duwen voor de rechter gestaan.
Je kan het best gewoon de kaas van je brood laten eten...

MS met TM cross

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 21, 2012 5:29 pm 

meestal zal iemand niet opzettelijk duwen. vaak remt iemand gewoon een stuk vroeger zoals al is gezegd.

en schakels die je om je oren vliegen op het rechte stuk en dan in de bochten weinig klaar maken zijn heel irritant die verdienen in mijn ogen een klein duwtje zodat ze weten dat jij gewoon wat sneller bent in de bochten.
meestal als dit meerdere rondjes achter elkaar is doe ik gewoon een rondje pits. want niks is vervelender voor een wedstrijdrijder dan iemand die je eigenlijk ophoudt om snelle tijden te rijden. en ik snap ook wel dat een recreant gewoon voor zn lol rijdt, dus dan doe ik eventjes een rondje door de pits

als je wel expres wordt geduwd , lekker pech laat die gene gewoon stikken (als hij je toch geen schade heeft bezorgt). of vraag op een normale manier waarom hij dat deed ... karten is en blijft toch een eigen risico sport
maar begin niet met fysiek geweld dat is gewoon laf, vecht het dan eerlijk uit op de baan (als je ongeveer even snel bent, en dan zonder de persoon van de baan af te rijden ....)
en nee niet eerlijk knokken, voor de mensen die daar aan gaan dachten :P

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 21, 2012 5:32 pm 

Gelukkig lopen dit soort topics altijd meer uit de hand op het forum dan op de kartbaan :)
De concluderende samenvatting is bijna altijd: iets meer geduld zou sommige wedstrijdrijders niet misstaan, iets beter opletten sommige recreanten.
Fysiek geweld naast de baan volledig overbodig, op de baan mensen er dan maar afbeuken omdat je heetgebakerd bent is gewoon heel erg stom.

Voor zowel wedstrijdrijders als recreanten die stomme akties uithalen op de baan geldt eigenlijk dat ze waarschijnlijk niet vaak genoeg aangesproken worden op hun gedrag. Als ik dit soort topics lees snap ik ook waarom, we vinden het namelijk allemaal teveel gevraagd om naar de betreffende persoon te stappen om even je verhaal te doen, wordt door sommigen nieteens als optie gezien.
Ik heb zelf ook weleens iets stoms gedaan op de baan, en was toch blij daar mijn excuses voor aan te kunnen bieden en niet meteen in elkaar geslagen te worden.

Vergeet niet dat karten gewoon een gevaarlijke sport is, we zijn met zijn allen verantwoordelijk voor elkaars veiligheid.
Mensen die crashes gezien hebben waarbij rijders letsel hebben opgelopen, of wellicht een dergelijke situatie zelf hebben meegemaakt zullen dat vast ook heel goed beseffen.
We willen allemaal aan het eind van de dag met een voldaan gevoel gezond weer terug naar huis. Een paar keer tot 10 tellen is maar een kleine prijs die je daarvoor moet betalen toch.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 21, 2012 5:40 pm 

Goede reactie David!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 21, 2012 6:29 pm 

Om misverstanden te voorkomen, IK 'en neem aan ook de wat heethoofdiger dan mij' zal echt niet ontploffen wanneer er per ongeluk een tikje word uitgedeeld doordat de ander zich vergist in een bocht of iets dergelijks. Zeker als deze zich hiervoor nog verontschuldigd zeg ik even goede vrienden, ongelukjes kunnen gebeuren. Maar ik doel dan ook op de personen die geïrriteerd raken omdat ze er niet voorbij kunnen en je de baan afduwen als oplossing zien.
Citaat:
Maar ik heb NOG NOOIT meegemaakt dat iemand mij opzettelijk duwde

@Matthijs: Ik wel, 2x zelfs.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 21, 2012 7:07 pm 

Hoho, niet selectief quoten. Ik ben ook wel eens opgeduwd, maar daar gaat het niet om. Ik schrijf dat ik nooit heb meegemaakt dat iemand mij een duw geeft om mij expres schade toe te brengen. Dus dan vind ik het onnodig om heel boos te worden.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 21, 2012 7:21 pm 

Wat is er mis met selectief quoten? Ik selecteer juist dit stukje om te antwoorden dat ik WEL expres van de baan ben geramd.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 21, 2012 8:17 pm 

ik vind een beschaafd tikje op je bumper nier meer als een keer toeteren iemand van de baan zetten is natuurlijk iets anders

ook vind ik "als die sneller is dan ik ben moet die me maar inhalen" een beetje kort zichtig soms kan dit niet vaak als snelle automaat rijder een langzamere schakel moet inhalen

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 21, 2012 8:43 pm 

het gaat toch om de uitdaging. en ja die vindt je zeker in de andere rijders. ik zelf rij erg snel al zeg ik het zelf. maar vindt de andere rijders alleen maar leuk om te oefenen in het inhalen. En ja als ik er niet voorbij kan komen ben ik niet snel genoeg en soms laat ik me dan even terug zakken.

leven de lol.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 22, 2012 7:26 am 

vind het altijd zenuwslopend als ik als vader met mijn zoon die wedstrijden rijd bij de juniors op een baan als de landsard diverse rijders inhaal op het bochtige gedeelte en deze dan dankzij vermogen op het lange rechte stuk weer er voorbij gaat
is dan voor de rijder langs de ene kant wel een uitdaging om deze weer voorbij te gaan
maar als je alleen snel kunt zijn op het rechte stuk is het dan niet verstandiger de snellere rijder gewoon voor je uit te laten rijden ook al is dit een kind waar je nog heel veel van kunt leren
voor mijn zoon is dit soms zo frusterd dat deze soms wel eens een gemene tik kan uitdelen
let wel op ik zeg een tik niet iemand er af buiken
mag hij van mij ook niet maar als er dan iemand hem er afduwd is van mij alees toegestaan

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 22, 2012 7:35 am 

Citaat:
let wel op ik zeg een tik niet iemand er af buiken
mag hij van mij ook niet maar als er dan iemand hem er afduwd is van mij alees toegestaan

Je begon zo goed en dan deze zin. Je hebt het over een kind for god's sake. Hebben Alex, David en ik dan zo'n afwijkende mening dat wij vinden dat je geen wraak moet nemen?

Laatst bijgewerkt door Matthijs op wo aug 22, 2012 8:33 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 22, 2012 7:59 am 

Ik rijd ook netjes, afgezien van de tikjes die komen door een 'misverstand'... ik zit aan de binnenkant en iemand stuurt toch per ongeluk in of ik zie een gaatje wat er 1 seconde later toch niet blijkt te zijn! :oops:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 22, 2012 8:07 am 

eerlijk gezegd, ik ben niet voor dat tikken, dat wordt al snel verkeerd geïnterpreteerd met alle gevolgen (en mss kosten) van dien en dat vind ik die seconde in rondetijd niet waard...
als ik zie dat ik er op het rechte stuk niet vlot voorbij raak, maak ik gewoon een toer door de pit,
dan is iedereen tevreden 8)

Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35
Gillard T-rex - nr: 35

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 112 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende