Auteur |
Bericht |
Menno van Es
|
Geplaatst: wo apr 01, 2015 5:25 pm |
|
Geregistreerd: zo mei 05, 2013 5:20 pm Berichten: 351 Woonplaats: Tiel
|
Kan ik begrijpen Ron, ieder zo zijn eigen mening Maar mijn mening is dat het overbodig gevaar is. Dat laatste wat je zegt is ook wel zo, maar waarom onnodig onveilig maken? Ze leggen toch ook geen boomstammen op de baan die je moet ontwijken? ..
_________________ ~ Birel CRX32 (2006) + Swissauto SA250 (2009). ~ CRG Darkrider (2015) + Rotax evo DD2 (2015).
|
|
Omhoog |
|
|
petrolhead
|
Geplaatst: wo apr 01, 2015 8:18 pm |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Zo te lezen zal dat ingenieuze plan in ieder geval niet van jouw hand komen, Ron.
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: do apr 02, 2015 8:18 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Als er een oplossing moet komen voor het probleem dat menno aankaart zal het een moeten zijn waarbij ook de banen voordeel hebben en wat ze niet te veel inspanning/financiele middelen moet kosten.
|
|
Omhoog |
|
|
Tibi33
|
Geplaatst: do apr 02, 2015 8:59 am |
|
Geregistreerd: zo mei 20, 2012 9:35 pm Berichten: 135
|
Bij droog weer die banden verslepen naar 1.80m uit de rand binnenbocht. Wanneer het regent banden terug leggen waar ze nu liggen. Desnoods doe je dit alleen op kritieke punten, mijn inziens zijn de banden in de binnenbocht niet overal gevaarlijk.
De rijders die trainen tijdens de regen én extreem de binnenbocht pakken zullen niet binnen 2 rondes een meter diepe kuil veroorzaken.
Resulteert in af en toe wat banden verslepen en/of een schep ter handen nemen. Welke baanbeheerder gaat dit doen?
Laat CPB al hun centen bewaren voor nieuw asfalt. Einde rechte stuk inhalen resulteert soms ook in een kleine lancering waardoor je net iets te ver doorschiet om de bocht op tijd in te sturen.
_________________ Formula K chassis (2012) TM K9C (2010)
|
|
Omhoog |
|
|
Max
|
Geplaatst: do apr 02, 2015 9:09 am |
|
Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm Berichten: 2385
|
Citaat: Einde rechte stuk inhalen resulteert soms ook in een kleine lancering waardoor je net iets te ver doorschiet om de bocht op tijd in te sturen. En ook het stuk voor de pit langs, als je niet op de ideale lijn rijd. Oh en ook het stuk langs de parkeerplaats, zelfde euvel . Wie zegt petitie starten?
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: do apr 02, 2015 9:26 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Ik ben voor ! Nieuw asfalt op Berghem en Veldhoven graag; wordt tijd.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Tibi33
|
Geplaatst: do apr 02, 2015 9:46 am |
|
Geregistreerd: zo mei 20, 2012 9:35 pm Berichten: 135
|
Ja er zijn voldoende plekken in het circuit om je chassis af te schrapen. Wat de toekomst van het CPB is weet ik niet precies, maar in het geval van een positief vooruitzicht zou een investering in nieuw asfalt niet misstaan. Maar we dwalen af van het topic.
_________________ Formula K chassis (2012) TM K9C (2010)
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: do apr 02, 2015 11:08 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: Laat CPB al hun centen bewaren voor nieuw asfalt. Naar mijn mening wordt er niet aan preventief onderhoud gedaan, maar enkel aan corectief onderhoud. Wellicht vindt dit zijn oorzaak in de de zekerheid van het bestaandsrecht van de banen (Eindhoven en Berghem). Of de banen zijn gewoon een melkkoe?
|
|
Omhoog |
|
|
Tibi33
|
Geplaatst: do apr 02, 2015 11:46 am |
|
Geregistreerd: zo mei 20, 2012 9:35 pm Berichten: 135
|
het verhaal preventief/ correctief onderhoud in het geval van het asfalt lijkt me lastig te onderscheiden.
Delen van de baan opnieuw asfalteren is volgens mij een optie (Genk heeft dit recent gedaan dacht ik), maar of dit nu preventief correctief is.
Feit blijft; nieuw asfalt is een must.
_________________ Formula K chassis (2012) TM K9C (2010)
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: do apr 02, 2015 12:05 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: het verhaal preventief/ correctief onderhoud in het geval van het asfalt lijkt me lastig te onderscheiden. Heeft voornamelijk ook betrekking op de gebouwen, terrein, etc. Citaat: Feit blijft; nieuw asfalt is een must. Hoe lang is dat al een feit en hoeveel nieuwe klanten zal ze dat opleveren? Persoonlijk ben ik van mening dat het asfalt al jaren in mindere staat is en de kosten niet zullen baten ten aanzien van de mogelijke extra opbrengsten.
Laatst bijgewerkt door Basjuh op do apr 02, 2015 12:36 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: do apr 02, 2015 12:31 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Kosten baten nooit ten aanzien van de kosten.... maar dat terzijde Hoeveel klanten het ze kost; moeilijk in te schatten, maar persoonlijk kom ik er niet graag en ben er al weer een hele tijd niet meer geweest.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
willie
|
Geplaatst: do apr 02, 2015 9:54 pm |
|
Geregistreerd: za jan 14, 2006 8:58 pm Berichten: 471 Woonplaats: Emmercompascuum DR
|
Als nieuw asfalt de investering waard was hadden ze het al lang gedaan denk ik
_________________ MS Blue Falcon EVO 2015 met Modena KK1 `R`
|
|
Omhoog |
|
|
petrolhead
|
Geplaatst: vr apr 03, 2015 6:20 am |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
edit
Laatst bijgewerkt door petrolhead op vr apr 03, 2015 6:32 am, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
petrolhead
|
Geplaatst: vr apr 03, 2015 6:31 am |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Even voor de duidelijkheid, niet Wij als rijders hoven ook maar met welk plan te komen en kijken of iets wel of niet haalbaar is. CPB is geheel verantwoordelijk voor het feit dat zij de kartbaan zo goed mogelijk uitbaten, ook op het gebied van veiligheid. Ze kunnen niet zomaar gegronde klachten over bijvoorbeeld veiligheid naast zich neer leggen, dan zijn ze als er wat gebeurt verwijtbaar en aansprakelijk, ook als ze dat op voorhand zouden uitsluiten of achteraf verwerpen. Of iets als investering wel of niet zinvol is is de afweging van een ondernemer. In dat licht moet je eea ook zien, de huidige staat is zoals reeds opgemerkt al langdurig zeker geen visitekaartje meer en zal zeker klanten kosten. Vervelender is dat het voor een deel de uitstraling van de totale Nederlandse kartsport bepaalt. Zaken worden vaak met het oog op kosten ed zo lang mogelijk uitgesteld. Feit is wel dat de faciliteit an sich bij een goed beleid al vele jaren tot op het bot afgeschreven is en dat weet de ondernemer CPB natuurlijk ook. Dat geld voor nw asfalt én opwaardering en aanpassing van de totale faciliteit is er gewoon moet je maar rekenen, het is alleen de vraag wanneer de eerste schep in de grond kan en dat is gewoon een kwestie van verschillende belanghebbenden en vergunningen, iets waar meer kartbanen etc in NL mee zitten. Hier ligt het waarschijnlijk vooral vast op de gewenste ontsluitingsmogelijkheid op de naastliggende grote doorgaande infrastructuur. Deze situatie duurt al jaren voort en natuurlijk wil men geen geld steken in een mogelijk zeer tijdelijke situatie, een investering die bij verandering van het geheel meteen volledig ongedaan gemaakt wordt. Toch zijn er teveel geluiden dat het zo niet in orde is. CPB zal zich erop moeten beraden of ze nu eindelijk wat gaan doen of verder aan blijven rommelen. Persoonlijk denk ik dat er met een relatief kleine investering aan geld en dagelijkse tijd een betere situatie kan ontstaan, cachet zal het niet geven maar in ieder geval wordt de neerwaartse spiraal dan gestopt wordt en er dan weer gewerkt aan het visitekaartje. Veranderingen kosten tijd. Voorlopig denk ik dat ze met een conservatief beleid het momentum en de slag om het Verstappeneffect gaan missen, jammer want dergelijke omstandigheden doen zich maar zelden voor. Onderwijl zullen er mensen bij continuering dit beleid blijven rijden (al dan niet tevreden), wegblijven/verplaatsen naar elders. stoppen of niet beginnen. CPB is nog steeds redelijk bezocht maar mi had dit zeker veel beter kunnen zijn. Ik weet nog dat de Landsard en Berghem medio tot eind jaren 90 afgeladen waren van de rijders, die tijd is lang passé. Hopelijk is het niet net als in vele situaties als bijv het beleid van VW met de kever destijds, behoudend beleid werd het totale VW imperium toen bijna fataal enVW stond aan het randje van de afgrond, is er ternauwernood weer bovenop gekomen. Een andere mening hebben, niet direct communiceren en door blijven rijden is natuurlijk geen oplossing, dan conformeert men zich ook aan zaken en zouden er mensen materiele en persoonlijke schade kunnen leiden. CPB kent in basis een Nederland mooie en zeer wenselijke baan, hopelijk stelt men er daar alles in het werk om die te behouden. Laat ze zelf beginnen met die banden en de grond achter de curbs. Maak de KNAF vast opmerkzaam op deze topic en relevante zaken als CIK regelgeving, meningen, beeldmateriaal etc en vraag of ze er bij het op korte termijn uitblijven van relevante maatregelen als autosportorgaan mee aan de slag willen gaan. Denk dat je de ondernemer zo in de waarde laat en zoiets het meeste hout kan snijden.
|
|
Omhoog |
|
|
Ron88
|
Geplaatst: vr apr 10, 2015 2:11 pm |
|
Geregistreerd: ma jan 24, 2005 7:03 pm Berichten: 1303 Woonplaats: Nuland
|
Zowel Berghem als Eindhoven wacht men denk ik met nieuw asfalt tot uitsluitsel van de gemeente etc. Waarom? Kunnen ze meteen lay-out etc. veranderen (want op Berghem gaat die geluidswal wellicht weg en op Eindhoven kunnen ze eventueel een stuk de bossen in, als alles wordt goedgekeurd)..
_________________ Koos Kartloos
|
|
Omhoog |
|
|