Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 118 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jun 29, 2010 11:38 am 

Afgelopen donderdag netjes gebelt en gevraagd om op zaterdag te mogen komen rijden in Eefde. Helaas gaf de baanbeheerder aan dat hij nogal vol zat met huurkart arrangementen.
Tevens vertelde hij me daarbij dat "wij" nog even gedult moesten hebben omdat er nog geen db-meter geplaatst is. Zodra deze geplaatst zou zijn was er groen licht en konden we komen rijden.
Vreemd om dan te lezen dat er al verschillende twee-takts gereden hebben. Echter begrijp ik het ook wel weer erg goed. Ze hebben nu eindelijk de vergunning, laten we er dan ook zorgvuldig mee om gaan.
Ik kan in ieder geval niet wachten om eens een hoop rondes te gaan maken daar op Eefde! Is en blijft toch een leuk en gezellig baantje waar ik me met de huurkart races altijd meer dan vermaakt heb.
We gaan snel nog een keer bellen om te horen hoe het er mee staat!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di jun 29, 2010 12:05 pm 

@Etienne

Ik heb voor 13 en had achter 75 maar daar kwam ik dus 2.000 toeren tekort........ga binnenkort ff 78 en misschien wel 80 proberen........als ik eruit ben laat ik het je weten... :lol:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di jun 29, 2010 1:10 pm 

@Sjoran
Ik ga zaterdag 10juli weer een dagje spelen :lol: en het lijkt me leuk om een keertje een andere baan te bezoeken, dus vandaar.
Meestal doe ik thuis al de setup maken (voor zover bekend), dus aankomen starten en.......... koffie drinken. #-o

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di jun 29, 2010 1:26 pm 

@Et,

Wil je naar het oosten afreizen of blijf je meer in de buurt hangen ?

Off-topic: En weet jij of de motor van Ruud het alweer doet en de oorzaak wellicht?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di jun 29, 2010 1:39 pm 

@ Ettienne

Laat me t.z.t. even een keer weten als je in Eefde gaat rijden, dan kom ik ook even die kant op.......10 juli kan ik bij voorbaat al niet, moet ik waarschijnlijk met de kleintjes weg.........die willen buiten het NK een keer GP4 rijden.....dus dan is geloof ik Emmen......

Maar lijkt me wel een keer leuk om samen koffie te drinken..hahaa :lol:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di jun 29, 2010 1:43 pm 

@Wilfred

Frankje stelde voor om naar Eefde te gaan dus vandaar dat ik even wat info wilde over de combinatie VT250 en Eefde.

:Off topic
Ruud zijn motor wacht al een week of 4 op onderdelen :evil:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di jun 29, 2010 5:52 pm 

denk tegen de 11-80 ongeveer

ik reed vorige week in ramsloh duitsland, ook een kleine baan en daar reed ik toen ook met die verhouding rond

met 12-80 rijd ik in emsburen mee en emsburen is toch een stuk sneller dan eefde

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di jun 29, 2010 7:18 pm 

Dat is wel erg hoog, die heb ik niet. (11)

@sjoran volgens mij moet je veel hoger in de setting.
Ik had op Emsburen 12-76 en zoals jvd ook al zegt is Eefde korter dan Emsburen.
Als ik naar Eefde ga dan ga ik van start denk ik met 12/78 of 12/80.
Bakkie koffie moeten we zeker een keertje doen. Kom jij 12 september ook naar Berghem?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di jun 29, 2010 8:10 pm 
Hallo,

Voor zover ik me nog kan herinneren is Eefde gelijk aan Oldenzaal. (Is alweer 5jr geleden)
Subaru 28 / 30 pk max 8500 / 8700 toeren: Oldenzaal 12 x 60 Emsburen 13 x 60.
Dus als je Emsburen weet voor de VT 250, weet je de verhouding voor Eefde (ongeveer 9% verschil)

Benno

BerichtGeplaatst: di jun 29, 2010 8:27 pm 

ik denk ook idd dan 12-80/85 een redelijke verzet is voor eefde
maar omdat de swiss onder toch nog een kleine dip heeft, kun je hem beter afstellen met een iets groter verzet
zodat ie precies in de powerband valt zodra je in een langzame bocht weer op het gas gaat

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 30, 2010 3:14 pm 

Wij hebben ook het plan om binnenkort kartbaan Eefde "onveilig" te komen maken! Henk heeft hier vroeger zelf gekart en dat was hem altijd heel goed bevallen.

Ik ben benieuwd!

Leuk om te zien dat er ook verschillende "Driebergengangers" komen! Afgelopen zondag zijn we voor het eerst met de kadetjes naar Berghem geweest. Ook erg leuk! Minder leuk was dat een van de kadets de geest gaf! Scheur in het blok, dus einde oefening.

Gelukkig heb ik een lieve zoon, die het geen probleem vond om zijn kart uit te lenen aan de onfortuinlijke coureur, zodat die alsnog zijn rondjes kon rijden! =D)

Honda GX160 Cadet

Favoriete banen: Driebergen en Eefde!

www.autotreffer.nl

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 30, 2010 4:30 pm 

@Monrisque
Weet je al wanneer jullie gaan?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 30, 2010 7:31 pm 

@monrisque: Gaat dat een beetje met een cadet op Berghem? Of was het een training?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do jul 01, 2010 1:02 pm 

@ 954rr, in principe gaan we het liefste samen met Antoine zijn vriendjes, wel zo leuk voor hen natuurlijk (en voor ons ouders ook, lekker bijkletsen) maar ik weet niet precies of dat binnen nu en een paar weekjes gaat lukken ivm de vakanties. Wij blijven in Nederland, een gaat er in ieder geval naar het buitenland en wat de ander precies gaat doen moet ik nog even navragen.

Voor komende zondag staat eigenlijk nog eerst Lelystad in de planning, maar als het weer zo snikheet wordt als afgelopen zondag in Berghem slaan we over. Pff, bijna niet te doen dan.

Maar ik begrijp dat jij ook een kadetrijder binnen je gezin hebt? Is natuurlijk altijd leuk om er weer eentje bij te hebben! Hoe meer zielen hoe meer vreugd toch? Dus zo gauw wij onze planning weten laat ik het je weten.

Honda GX160 Cadet

www.autotreffer.nl

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do jul 01, 2010 1:07 pm 

@ Brianberto, het viel ons nog niet zo heel erg tegen, maar het scheelde wel dat het ook niet een hele drukke dag was. Dat zal denk ik ook wel een beetje aan het weer hebben gelegen, zo snikheet! Er waren er volgens mij wel een aantal die aan het trainen waren, maar dat ging toch nog redelijk goed, ware het niet dat Antoine in het tweede rondje van achteren werd aangereden :shock: door eentje die volgens mij niet zo doorhad dat een kadet niet zo hard gaat als een 2takt....

Gelukkig had Antoine niets, die andere daarentegen stond in de zandbak... Ik weet niet zeker of die daarna nog weer door kon rijden, niet echt op gelet, was alleen met mijn eigen zoon bezig.. :oops:

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik van sommigen hoorde dat er soms wel meer dan 30 man op de baan rijden en of het dan nog zo prettig is om als kadetje ertussen te rijden daar heb ik zo mijn twijfels over. Ook al zeiden ze dan dat ze de boel dan gaan splitsen.

Wat wel heel erg fijn was dat ze samen met de huurkarts mochten rijden en dat toen alle 2takts eraf moesten. Konden die kleine mannen eindelijk eens zelf wat karts gaan inhalen! :lol:

Er was echter een kleine rijder (ik weet niet van wie die was) en die reed tussen de pionnen door een stukje tegen het verkeer in om vervolgens weer via een andere bocht de baan de goede kant weer op te gaan, toen we dat zagen hielden we wel even heel erg ons hart vast en hebben onze zoons gezegd ABSOLUUT GEEN stunts als dit uit te halen!!!

Honda GX160 Cadet

www.autotreffer.nl

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 118 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende