Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: kosten kart spullen
BerichtGeplaatst: do maart 04, 2010 10:10 pm 

Geldt uiteraard voor alle zendingen buiten de EU....

[color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 05, 2010 12:09 am 

Code:
Misschien als ze het pakket markeren als " Gift of Sample " dan scheelt het in ieder geval 19% Btw.

Mwa, dit geintje gaat tegenwoordig ook niet meer zo snel. Nogmaals de duane is echt niet stom!!!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 05, 2010 8:10 am 

@ Pro kart, OK. Zou toch graag de juiste info eens weten. Ik heb zo ooit ns iemand geweten die zei dat hij kettingen aan de meter uit Engeland gehaald heeft omdat ze daar pakken goedkoper waren dan hier.
Als je dan achteraf het hele verhaal gehoord hebt: -> Hij had ze gewoon in zijn wagen meegebracht, had een paar daagjes naar Engeland als vakantietrip gedaan en dan meteen wat kartmateriaal meegebracht.
Tja. :roll:

@ de anderen hier:

Verder is het zowat als David zegt: er is goedkoop materiaal maar de meesten willen daar niet aan omdat het volgens hen té goedkoop of onbekend is.

Ik vind dit best een aardige topic maar wil echt weten wie er effectief wat laten overkomen heeft uit een ander land, op welke manier en wat de uiteindelijke kosten waren. Met verhalen dat iets bepaalds elders goedkoper is ben je niks. Wat het uiteindelijk kost als het bij je thuis ligt ben je veel meer. Ook dat je het van iemand gehoord hebt is niet de juiste manier. Graag correcte info dus.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 05, 2010 8:59 am 

Het lijkt erop dat importeren niet echt gaat lonen, gezien de extra bijkomende kosten.

Maar zoals ik al eerder aangaf (en David ook) gewoon de aanbiedingen in eigen land en marktplaats in de gaten houden en kopen als er een leuk aanbod is. En wat betreft de genoemde Heidenau RKMS; ik heb ze er nu onder en ze geven inderdaad vergelijkbare grip als de HG3's. Wel bouwen ze eerder af maar blijven daarna lang constant en je kunt er inderdaad lang mee rijden. Met de kartshops heb ik gelukkig goede ervaringen qua prijzen, zeker in verhouding tot de offiele kartwinkels.

Dus vooroordelen - als ze er al zouden zijn - overboord en gewoon proberen. En ja, een hobby kost nu eenmaal meestal geld en de ene hobby meer dan de andere, maar het blijft een persoonlijke afweging hoeveel je eraan uit wilt geven.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 05, 2010 5:10 pm 

ooit onderdelen voor mijn (oude) rc hobby uit Amerika laten komen, veel goedkoper dan hier in de rc winkel, meestal +/- 50%.
De verkopende partij deed er een vrachtbrief bij met een waardebedrag lager dan een bepaald bedrag waardoor er geen klaringskosten werden betaald =D) . Dit zal vandaag de dag wat moeilijker gaan omdat zoals eerder al aangegeven de duane ook niet gek is.

Onlang bestelde ik in China wat elektronica en dat met de creditkaart betaald, na ontvangst een faktuur van Fedex met de klaringskosten en belasting enz. Omdat de elektronica zo verschrikkelijk goedkoop is daar in China loont dat wel.
Met materialen met een klein verschil met de kosten hier in Nederland loont het simpelweg niet, alleen als er iemand zijn kofferbak vult met handel.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 05, 2010 6:17 pm 

Ik haalde mijn Rc materialen ook in china. Het meeste was daar inderdaad echt véél goedkoper dan hier en omdat zo'n dingen meestal niet te veel wegen of plaats innemen was dat nog te doen. Soms werd het gewoon per enveloppe opgestuurd en dan had je geen douane of andere kosten. :idea: Maar eens je iets groter laat opsturen komen daar inderdaad nog transport, inklarings en behandelkosten bij en heb je kans dat je zelfs meer betaald dan als je hetzelfde item gewoon hier zou kopen. :shock: En als extra heb je hier meer verhaal als er wat mis is met je item. :!:

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3