Auteur |
Bericht |
Gerwin
|
Geplaatst: vr mei 02, 2008 3:55 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 29, 2007 11:06 am Berichten: 382 Woonplaats: Barneveld
|
Grip is 1 van de belangrijkste dingen. maar het is ook maar net hoeveel geld je te besteden hebt!!
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: vr mei 02, 2008 6:21 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
er bestaat ook nog zoiets als 2dehands ook niet duur en je hebt wel goede banden
|
|
Omhoog |
|
|
tony kart racer
|
Geplaatst: vr mei 02, 2008 7:43 pm |
|
|
zo lang ik kart rijd rij ik met maxxis hg3.
vind het een super band voor een ietsje mindere prijs.
oooh ja heb ook nog die maxxis mm liggen van bas
welke ik nog niet mee gereden heb.
|
|
freddy360
|
Geplaatst: vr mei 02, 2008 7:53 pm |
|
Geregistreerd: di jun 27, 2006 11:54 pm Berichten: 74 Woonplaats: drunen
|
Dat je van de baan vliegt omdat je banden minder grip hebben, is nogal kort door de bocht. Als je zachte banden hebt, dan blijf je op de baan en bij harde banden vlieg je er af. Misschien dat de betere coureurs onder ons zich aanpassen aan de beschikbare grip.
_________________ racing agains the fast is more fun, racing agians the furious is "not done".
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: vr mei 02, 2008 10:28 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Citaat: HG3 heeft hele goede grip, alleen slijten vooral de voorbanden onder je kont vandaan...
Valt best mee vind ik, ze zijn wel eerder versleten dan de achterbanden.
Je zou ook kunnen stellen dat de achterbanden veel te lang meegaan
Wat betreft harde of zachte banden. Het van de baan vliegen ligt niet aan de banden, dat ligt aan het over de limiet gaan, en daar heeft de rijder meer invloed op dan de banden lijkt mij.
Wel denk ik dat je met harde banden minder plezier aan een dagje karten overhoudt, je wilt het vermogen van je motor immers ook in de bochten kunnen gebruiken, en niet alleen op het recht stuk.
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: za mei 03, 2008 12:23 am |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
het licht gewoon een beetje aan je motor je kunt op een icc gewoonweg geen harde banden gebruiken omdat daar simpelweg niet mee te rijden valt
|
|
Omhoog |
|
|
Ruud
|
Geplaatst: za mei 03, 2008 12:57 am |
|
|
Het gaat hier om hobby rijders en ik denk dat de gemiddelde hobby rijder zijn spullen het liefst heel houdt.
Dat een band dan iets minder grip heeft mag denk ik niet de oorzaak zijn dat je je spullen stuk rijdt, dat is meer een kwestie van gevoel hoe de kart reageerd en hoe je daar mee om gaat.
In de enduro race leveren ze ook grip in om een band te hebben die lang mee gaat, deze jongens vliegen ook niet steeds de baan uit en willen ook de race uitrijden of in de regen rijden dat wil ook niet zeggen dat je je spullen stuk rijdt, is een kwestie van aanpassen en een beetje rijder kan dat
Het is denk ik bij veel hobby rijders niet anders, die willen gewoon lekker een dagje karten en als je dan wat kan uitsparen met een goedkopere band die heel dicht bij de duurdere band komt kwa prestaties, waarom dan niet.
Ondertussen een setje besteld, want ik moet het toch zelf ondervinden of de Heidenau aan mijn verwachtingen voldoen
We houden iedereen op de hoogte
bedankt voor de reacties
|
|
Omhoog |
|
|
tony kart racer
|
Geplaatst: za mei 03, 2008 7:58 am |
|
|
@ruud,
welke zijn het gewotrden?
rkm of rks?
ben zeer benieuwd naar je bevindingen.
|
|
Omhoog |
|
|
Ruud
|
Geplaatst: za mei 03, 2008 12:36 pm |
|
|
Het is eensetje RKM
Dit vanwege de temperatuur
De RKS is tot 20graden de RKM schijnt het beter te doen over een breder gebied
We gaan het beleven
|
|
Omhoog |
|
|
Fart
|
Geplaatst: za mei 03, 2008 4:02 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
David schreef: Citaat: Wat betreft harde of zachte banden. Het van de baan vliegen ligt niet aan de banden, dat ligt aan het over de limiet gaan, en daar heeft de rijder meer invloed op dan de banden lijkt mij.
Je kunt het ook anders stellen, de limiet met banden met veel grip licht hoger dan met banden die minder grip geven. Het licht er puur aan of je uberhaupt al op de limiet durft of kunt rijden. Ik ga er regelmatig overheen met veel grip
_________________ Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!
|
|
Omhoog |
|
|
Ruud
|
Geplaatst: ma mei 19, 2008 4:39 pm |
|
|
Als je met veel grip ook nog seeds over je limiet gaat denk ik dat je een probleem hebt en je zelf niet weet waar je limiet is.
Het is niet iets van durven maar weten en aanvoelen waar het randje is.
Zoals men wel gelezen heeft in een ander topic is er door onstandigheden niet getest met de Heidenau RKM.
Zodra ik iets meer weet horen jullie het.
_________________ SWISS 250 + BIREL 2007
|
|
Omhoog |
|
|
Fart
|
Geplaatst: ma mei 19, 2008 4:51 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
Ik bedoel dus dat het 'Randje' met banden met veel/meer grip verder ligt dan met banden met 'minder' grip. En het heeft wel degelijk te maken met durven in combinatie met aanvoelen. Als je niet eenmaal over de grens gaat (spinnen) of bent gegaan, weet je ook niet waar de grens ligt.
_________________ Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!
|
|
Omhoog |
|
|
symenmanzzz
|
Geplaatst: ma mei 19, 2008 7:38 pm |
|
Geregistreerd: wo okt 18, 2006 1:41 pm Berichten: 181 Woonplaats: winterswijk
|
ey ruud,
wat rij je precies???
Grtzzz
_________________ >>>>>> www.symenwiggers.nl <<<<<<
CRG+MAXTER!!!:D
|
|
Omhoog |
|
|
Ruud
|
Geplaatst: ma mei 19, 2008 11:15 pm |
|
|
Ik rij TKM en nu nog met de HG3, maar wil kijken hoe de Heidenau banden het doen.
Volgens de spec´s op hun site zou de band in de richting van hg3 en hg2 moeten kunnen komen.
En dat het prijs verschil hoofdzakelijk komt door dat er geen tussenhandel tussen zit en je de band direct af fabriek krijgt.
Teminste zo begreep ik het.
|
|
Omhoog |
|
|
Ruud
|
Geplaatst: ma mei 19, 2008 11:26 pm |
|
|
Fart,
Als je geen lef hebt moet je niet gaan karten denk ik
Het is een combie van, met meer grip is de limiet verder dan met minder grip, maar dat is wat ik al eerder zei een kwestie van aanvoelen.
Om eerst een keer te spinnen om te weten hoe ver je kan gaan is volgens mij niet helemaal de manier.
Maar iedereen doet het op zijn manier
Oja je kan ook te veel grip hebben en dat is ook niet goed.
|
|
Omhoog |
|
|