Auteur |
Bericht |
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: zo feb 10, 2008 9:24 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Als je wilt voorkomen dat je met je helm over het asfalt schraapt moet je ervoor zorgen dat je met je helm onder de denkbeeldige lijn van het bovenste punt van de rolbar naar de voorkant van de kart blijft...
Dit lijkt me een lastig verhaal, maarja... Voor de andere dingen zou je het eventueel wel kunnen doen ja...
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
chris944
|
Geplaatst: zo feb 10, 2008 11:31 pm |
|
Geregistreerd: di jan 29, 2008 7:50 pm Berichten: 14
|
Komt allemaal in orde... (heb een hekel aan krassen op m'n helm)
|
|
Omhoog |
|
|
Enzodino
|
Geplaatst: ma feb 11, 2008 7:33 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 04, 2007 7:34 am Berichten: 476 Woonplaats: Zaanstad
|
Sja, of je moet je kart zo breed en vierkant neerzetten dat je hem onmogelijk op zn dak krijgt. Een rolkooi is natuurlijk altijd veiliger, maar ja, het uiterlijk komt het niet ten goede. Maar ja, cliché, veiligheid boven alles.
_________________ Maak het af, voordat het jou afmaakt!!!
Energy Kinetic (2006) + Rotax Max jr. (2005)
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: di feb 12, 2008 9:51 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
als je heel zuinig bent op je leven moet je niet in een kart stappen
|
|
Omhoog |
|
|
Fart
|
Geplaatst: wo feb 13, 2008 10:24 am |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
Nou nou dat is ook zooo levensgevaarlijk he??¿¿
_________________ Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: wo feb 13, 2008 10:37 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
dat heet ironie
|
|
Omhoog |
|
|
Fart
|
Geplaatst: wo feb 13, 2008 3:37 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
En dat van mij sarcasme!
_________________ Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!
|
|
Omhoog |
|
|
Enzodino
|
Geplaatst: wo feb 13, 2008 3:43 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 04, 2007 7:34 am Berichten: 476 Woonplaats: Zaanstad
|
Gaan er 2 een beetje offtopic. (sarcasme, dat: beetje) Maar goed, zijn er nog vorderingen?
_________________ Maak het af, voordat het jou afmaakt!!!
Energy Kinetic (2006) + Rotax Max jr. (2005)
|
|
Omhoog |
|
|
chris944
|
Geplaatst: ma feb 18, 2008 5:44 pm |
|
Geregistreerd: di jan 29, 2008 7:50 pm Berichten: 14
|
Ach 't moet ook gezellig blijven he. Vorderingen zijn er in die zin dat ik een motorblok heb aangeschaft, en bezig ben te bedenken hoe ik die rolbeugel/kooi ga maken. Voorlopig alleen op papier, ik heb 't op school aardig druk.
Het motortje is er een van japanse makelij, in 1998 van de band gerold bij Suzuki, en van origine verpakt in een GSX-R 600 motorfiets. Een brok aluminium dat 10 jaar geleden om en nabij de 100 pk uitspugde, zal ondertussen wel iets afgenomen zijn. Deze motor gaat nog uit elkaar om met name de krukas en drijfstanglagers na te meten, volgens de verkoper lag er 1 van deze lagers uit.
Wie kan mij iets vertellen over de stijfheid van een chassis, wil je dit ten alle tijden zo stijf mogelijk hebben, of is een lichte vorm van torsie in langsrichting gewenst bij bepaalde omstandigheden? Omdat het chassis zowieso langer moet worden, ben ik aan het denken om de zaak eventueel ook breder te maken om a) de verhoudingen intact te houden, en b) evt nog verder te verbreden om het zwaartepunt relatief lager te leggen. Als ik met die dingen bezig ben moet ik rekening houden met de stijfheid van de constructie, vandaag die vraag.
|
|
Omhoog |
|
|
Enzodino
|
Geplaatst: di feb 19, 2008 4:06 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 04, 2007 7:34 am Berichten: 476 Woonplaats: Zaanstad
|
Stijfheid is op droog weer ideaal. Op nat weer mag hij wat slapper zijn. Maar aangezien je waarschijnlijk alleen met droog weer gaat rijden mag je frame best stijf zijn, maar niet te, want dan gaat het rijgedrag anders worden en wordt hij misschien zo stijf dat je hem de bocht niet meer om krijgt. Even een balans zoeken dus.
_________________ Maak het af, voordat het jou afmaakt!!!
Energy Kinetic (2006) + Rotax Max jr. (2005)
|
|
Omhoog |
|
|