Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 9:24 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Als je wilt voorkomen dat je met je helm over het asfalt schraapt moet je ervoor zorgen dat je met je helm onder de denkbeeldige lijn van het bovenste punt van de rolbar naar de voorkant van de kart blijft...

Dit lijkt me een lastig verhaal, maarja... Voor de andere dingen zou je het eventueel wel kunnen doen ja...

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 11:31 pm 

Geregistreerd: di jan 29, 2008 7:50 pm
Berichten: 14
Komt allemaal in orde... (heb een hekel aan krassen op m'n helm)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2008 7:33 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2007 7:34 am
Berichten: 476
Woonplaats: Zaanstad
Sja, of je moet je kart zo breed en vierkant neerzetten dat je hem onmogelijk op zn dak krijgt. Een rolkooi is natuurlijk altijd veiliger, maar ja, het uiterlijk komt het niet ten goede. Maar ja, cliché, veiligheid boven alles.

_________________
Maak het af, voordat het jou afmaakt!!!

Afbeelding

Energy Kinetic (2006) + Rotax Max jr. (2005)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 12, 2008 9:51 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
als je heel zuinig bent op je leven moet je niet in een kart stappen :D

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 13, 2008 10:24 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am
Berichten: 2239
Woonplaats: Wijchen City
Nou nou dat is ook zooo levensgevaarlijk he??¿¿

_________________
Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 13, 2008 10:37 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
dat heet ironie :roll:

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 13, 2008 3:37 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am
Berichten: 2239
Woonplaats: Wijchen City
En dat van mij sarcasme! :mrgreen:

_________________
Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 13, 2008 3:43 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2007 7:34 am
Berichten: 476
Woonplaats: Zaanstad
Gaan er 2 een beetje offtopic. (sarcasme, dat: beetje) Maar goed, zijn er nog vorderingen?

_________________
Maak het af, voordat het jou afmaakt!!!

Afbeelding

Energy Kinetic (2006) + Rotax Max jr. (2005)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 18, 2008 5:44 pm 

Geregistreerd: di jan 29, 2008 7:50 pm
Berichten: 14
Ach 't moet ook gezellig blijven he. Vorderingen zijn er in die zin dat ik een motorblok heb aangeschaft, en bezig ben te bedenken hoe ik die rolbeugel/kooi ga maken. Voorlopig alleen op papier, ik heb 't op school aardig druk.

Het motortje is er een van japanse makelij, in 1998 van de band gerold bij Suzuki, en van origine verpakt in een GSX-R 600 motorfiets. Een brok aluminium dat 10 jaar geleden om en nabij de 100 pk uitspugde, zal ondertussen wel iets afgenomen zijn. Deze motor gaat nog uit elkaar om met name de krukas en drijfstanglagers na te meten, volgens de verkoper lag er 1 van deze lagers uit.

Wie kan mij iets vertellen over de stijfheid van een chassis, wil je dit ten alle tijden zo stijf mogelijk hebben, of is een lichte vorm van torsie in langsrichting gewenst bij bepaalde omstandigheden? Omdat het chassis zowieso langer moet worden, ben ik aan het denken om de zaak eventueel ook breder te maken om a) de verhoudingen intact te houden, en b) evt nog verder te verbreden om het zwaartepunt relatief lager te leggen. Als ik met die dingen bezig ben moet ik rekening houden met de stijfheid van de constructie, vandaag die vraag.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 19, 2008 4:06 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2007 7:34 am
Berichten: 476
Woonplaats: Zaanstad
Stijfheid is op droog weer ideaal. Op nat weer mag hij wat slapper zijn. Maar aangezien je waarschijnlijk alleen met droog weer gaat rijden mag je frame best stijf zijn, maar niet te, want dan gaat het rijgedrag anders worden en wordt hij misschien zo stijf dat je hem de bocht niet meer om krijgt. Even een balans zoeken dus.

_________________
Maak het af, voordat het jou afmaakt!!!

Afbeelding

Energy Kinetic (2006) + Rotax Max jr. (2005)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David