Auteur |
Bericht |
Frans-wa
|
Geplaatst: di apr 08, 2008 8:31 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 07, 2008 8:43 pm Berichten: 21 Woonplaats: Eindhoven
|
Karting begroting:
Kart (compleet) 2dehands 3000
Pitkar Zelfmaak 20
Aanhanger 2dehands 100
Pak 150
Schoenen 150
Ribprotector 2dehands 30
Gereedschap 0
Opslagplaats kart 0
Om dag te kunnen rijden:
Benzine 30
Smeermiddelen 20
Banden 150
Baanhuur (Landsart) 35
Slijtonderdelen
…... ??
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: di apr 08, 2008 8:57 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Weet je zeker dat je die pitkar zelf kan maken, en kart is toch al 90kg of iets in die richting...
Slijtonderdelen is afhankelijk van wat voor motorblok je hebt...
Ook zou ik schade mee rekenen, er kan altijd wat stuk gaan...
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
Frans-wa
|
Geplaatst: di apr 08, 2008 9:02 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 07, 2008 8:43 pm Berichten: 21 Woonplaats: Eindhoven
|
jah een pitkar kan men pa zelf maken geen probleem:)
en jah de slijtonderdelen kan ik nog niet zegge want ik weet nog niet wat voor kart ik kan halle...
en okej jah de schade reken ik op 50euro per weekend
ej jah welke soorts karts worden het meest gebruikt ik had gehoord dat een 4tackt beter zou zijn maar wat zijn de voordelen hiervan? vlgs mij slijt hij alleen minder als un 2tackt maar verder?
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: di apr 08, 2008 9:39 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
remontluchter, bandenpers dat soort dingen zijn ook handig
|
|
Omhoog |
|
|
Frans-wa
|
Geplaatst: di apr 08, 2008 9:41 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 07, 2008 8:43 pm Berichten: 21 Woonplaats: Eindhoven
|
Remontluchter? kan je de remme ni zelf ontluchten zoals bij een scooter b.v. :$
En jah je zegt bandenpers en dah soort dingen kan je ze dan mss alemaal opnoemen want daar had ik inderdaat geen rekening meej gehouden,.
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: di apr 08, 2008 9:41 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
In principe kan je stellen dat een viertakt minder onderhoud nodig heeft maar hierdoor dus ook iets op snelheid inlevert....
Een tweetakt is dan dus sneller, maar behoeft meer onderhoud...
Echter zijn er ook snelle viertakts, zoals bijv. een suter vampire... Deze hebben dan wel weer meer onderhoud nodig dan de "langzamere" viertakts...
Zo moet een vampire geloof ik ong. elke 40 uur los, terwijl een honda probleemloos 100 uur kan draaien...
Qua tweetakt is een Rotax-max het meest onderhoudsvriendelijk, er staat geloof ik 50 uur voor een zuiger, maar dat zul je niet halen...
Wanneer je voor een schakelkart zou gaan, wellicht niet het slimst om mee te beginnen, dan moet het blok voor een icc elke 6 uur los... Er zijn ook karts met een crossmotorblok erop, deze doen iets langer met de zuiger maar zijn ook iets minder snel...
Het kan zijn dat er foutjes in staan, feel free to correct me if I'm wrong...
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
Frans-wa
|
Geplaatst: di apr 08, 2008 10:19 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 07, 2008 8:43 pm Berichten: 21 Woonplaats: Eindhoven
|
neej inderdaat ik wil zowizo niet beginnen met een schakelkart, en het liefte kies ik voor een kart in goede verhouding aanschaf/onderhoud/snelheid.
ik weet nu ook onderhand dat je moet lette of een blok verzegelt is, maar als je allees zelf doet moet je die toch ook evrbreke ?
en ik moet lette op de onderkant of die niet glad is maar tegen het slijtage van de chassie heb je daar niks voor ? iets onder het kart dat dan eerder de grond raakt als de chassie zelf?
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: di apr 08, 2008 10:37 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Er zijn wel chassis protectors... Ik durf te betwijfelen of het er niet bij de eerste de beste cerbstone onderuit breekt maar aangezien ik er geen ervaring mee heb kan ik hier niet echt een goede uitspraak over doen...
Als je alles zelf doet kun je het blok opnieuw laten verzegelen, dit kost je alleen wel een hoop geld...
Als ik het goed lees zou een rotax-max of een vampire ideaal zijn... Ik weet niet hoe het zit met je kennis over het afstellen van carburatuers, dit is bij een vampire relatief makkelijk... Echter zijn vampires bijna niet tweedehands te vinden, dat is dan weer de pech...
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
Frans-wa
|
Geplaatst: di apr 08, 2008 10:56 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 07, 2008 8:43 pm Berichten: 21 Woonplaats: Eindhoven
|
neej ik heb 0kennis met een kart carburateur afstelle ik heb trouwens zowizo weinig kennis over kart blokke, liefst huurde ik een team en wask gwn de coureur maar helaas ni zoveel geld dus allees zelf doen.. ik heb wel veel kennis over blokken van scooters brommer enzo.. dus als het ongeveer dezelfde gaat zalt wel lukken denk ik,, ik zal is zoeke naar vampire & ratax-max:D
|
|
Omhoog |
|
|
Frans-wa
|
Geplaatst: di apr 08, 2008 11:04 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 07, 2008 8:43 pm Berichten: 21 Woonplaats: Eindhoven
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: di apr 08, 2008 11:04 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
In principe is het hetzelfde, alleen komt het bij de rotax-max iets nauwkeuriger(ook iets meer invloed van het weer e.d.) en zal de carburatuer iets ingewikkelder zijn....
Die vampire is een viertakt, dus dat is in principe 1 keer afstellen en dan zit je goed...
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
Frans-wa
|
Geplaatst: di apr 08, 2008 11:06 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 07, 2008 8:43 pm Berichten: 21 Woonplaats: Eindhoven
|
jah ik had gezocht naar een vampire maar niet gevonden..
dus wordt dan een rotax-max denkk zoals ik eerder zij http://link.marktplaats.nl/159817409 zoiets had ik dan in gedachte zit alles bij kart met blok verder ook wa extra opties wel netjes tog ?
|
|
Omhoog |
|
|
Frans-wa
|
Geplaatst: di apr 08, 2008 11:09 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 07, 2008 8:43 pm Berichten: 21 Woonplaats: Eindhoven
|
verder zie ik ook dat als ik voor een nieuwe frame + blok zou gaan het net geen 4000 zou gaan koste,, klopt dit of ?
|
|
Omhoog |
|
|
Ross1961
|
Geplaatst: di apr 08, 2008 11:30 pm |
|
Geregistreerd: di jul 04, 2006 11:31 pm Berichten: 269 Woonplaats: Nieuwegein
|
Hoi Frans-wa,
Voordat je je geld gaat uitgeven zou ik eerst naar eens met een paar ervaren karters (mee)gaan praten. Ik heb namelijk het idee dat je geen benul hebt wat het allemaal gaat kosten. De kans is heel groot dat je een kat in de zak koopt en dat zou toch heel erg zonde zijn. De bijkomende kosten, ook voor een hobby rijder, kunnen aardig oplopen. Het rijden van races lijkt mij voorlopig helemaal geen optie. Ik ben nu 2 keer meegelopen met een race (achter de schermen) maar als ik alles voorzichtig optel (en dan zijn er nog geen gekke dingen gebeurd) jaag je er toch per weekeinde een klein kapitaaltje doorheen waar je een hele leuke vakantie voor kunt boeken. Gewoon op Bergehem een snelle huurkart huren en wat ervaring (buiten) op gaan doen. Vervolgens moet je jezelf afvragen wat je maximaal per maand wil gaan uitgeven.
|
|
Omhoog |
|
|
Frans-wa
|
Geplaatst: wo apr 09, 2008 8:52 am |
|
Geregistreerd: ma apr 07, 2008 8:43 pm Berichten: 21 Woonplaats: Eindhoven
|
Eeej,,
Jah ik ben ook van plan eerst met wat karters te gaan praten op Koninginnedag en langs een paar andere dingen te gaan om eerst goed veel informatie te verzamelen. Qua budget weet ik het ook niet helemaal om te beginne heb ik 4000 Euro, en ik ben berijd ongeveer 500 euro per maand uit te geven. Ik weet ik ook dat ik veel andere leuke dingen voor zou moeten opofferen maar dat het ik het er wel voor. En hoezo zou uiteindelijk race geen optie zijn? Als ik namelijk al redelijk aardig wat ervaring heb opgedaan tijden het trainen, en mijn kart is redelijk zou het toch moeten kunnen ? Natuurlijk ik doe het omdat ik het als eerst leuk vind maar liefste zou ik zoals meer denk ik wat hoger komen en het steeds beter gaan doen..
|
|
Omhoog |
|
|