Hey Robert,
Ik begrijp dat je met de beste bedoelingen bezig bent. En hetgeen je voorstelt is zeker een manier, zoniet dé manier om wat te bewerkstelligen maar ik weet uit eigen ervaring dat er altijd wel piloten/teams zijn die toch de banden kopen. Dan zit het spel op de wagen want zij rijden lekker hun kampioenschap en de nietracers hebben geen punten.
Laat ik stellen dat ik ook al wat jaartjes racen achter de rug heb en heb in al die jaren maar 1 keer geweten dat het hele veld van 1 klasse een reeks niet startte. Dit omdat ze het niet eens waren met een beslissing van de wedstrijddirectie waar eigenlijk maar een paar piloten gestraft werden. Dat deed me toen echt deugd maar de race nadien was er van die solidariteit al niets meer te bespeuren.
Net zo met die bandenkost, (bijna) iedereen klaagt er over maar uiteindelijk zijn er altijd wel kerels die ze toch kopen.
en probeer maar eens klaar te krijgen dat een heel veld zegt: "Veranderen die hap of wij rijden niet mee!" Zou het zelf ook graag meemaken maar vrees dat het "ammenooitniet" zal gebeuren.