Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 171 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 13, 2008 8:26 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Frits (je weet wel, diegene die eerst altijd met een Biland reed en degene met de Heidenau banden) heeft een wankel. Die is echt extreem stil, stiller dan TKM, GX390. Alleen de huurkarts maken minder geluid.

Volgens hem komt dat door de juiste afstelling. Hij heeft er ook geen extra airbox of wat dan ook opzitten. Blijkbaar kan het dus wel. En hard gaat het ook....

@Frank,

Nog 1 dag EN nacht.....

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Laatst bijgewerkt door Wilfred op do nov 13, 2008 8:27 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 13, 2008 8:27 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm
Berichten: 1133
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
@Frank Neeee, nog TWEE nachtjes. :)

Is Frits degene uit Hilversum die ook met die Biland rijd?

_________________
Kartloos
Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 13, 2008 8:29 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Iedereen on-line zie ik... lekker elkaar kruisen die berichtjes.

On topic: inderdaad dat is hem, hij heeft al gezegd volgend jaar mee te gaan doen met de TAC, dus we moeten echt ff gaan zitten voor die klasse indeling.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 13, 2008 8:30 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm
Berichten: 1133
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Bijna dubbelpost.

Heb je hem zien rijden dan Wilfred? En Frits kennende gaat die wel erg hard.
Toch reed hij niet bij me weg de laatste keer (had ik wel verwacht), toen brak zijn ketting weer (nr5 die dag)

_________________
Kartloos
Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 13, 2008 8:33 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 30, 2008 9:58 am
Berichten: 529
Woonplaats: Woerden
@Etienne

5 kettingen (uitlijnen maybe) :wink:
Wankel absurt materiaal zkrz voor een baan als Driebergen maar wel heel vet. Volgens mij kan je nergens volgas geven (voordat je volgas hebt zit je al in de bandenstapels of op het rugby veld :P

_________________
MS kart - RK1
Trulli Kart - Honda 390


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 13, 2008 8:35 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Inderdaad, afgelopen weekend was ik heel even op zaterdag op de baan om de eindstanden op te hangen en toen was hij er en heb ik even met hem gesproken, vandaar.

En de rijder bepaalt ook de prestatie van de kart natuurlijk.... Hard gaat ie wel, maar ja... je weet wel wat ik bedoel denk ik.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 13, 2008 8:37 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Volgens zeggen van Frits kon hij inderdaad niet volgas rijden... er gaat bij een bepaald toerental een extra klep open en dat is op Driebergen tricky zeg maar. Was ook weinig grip, dus dan heb je op een korte baan niet veel voordeel aan heel veel vermogen. Maar als je zag hoe snel een wnkel weg accellereert bij de andere karts, dan weet je genoeg !

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 13, 2008 9:09 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm
Berichten: 1133
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Zzzzz I'm sleeping.... Dreaming..... Wankel--->RA23/2005-->Ms-kart--> Wake up.

_________________
Kartloos
Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 13, 2008 11:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 13, 2007 9:14 pm
Berichten: 154
Zozo wat lees ik nu allemaal weer.
zo te zien een hoop snelle mannen komend seizoen.

Et@
Je weet dat er een hoogte beperking is op Driebergen..
Kijk 2 uitlaten achterop je kart gaat wel, maar dat 2de blok past niet aan de linker zijde,dus moet je die bovenop de andere bouwen.
Dan wordt je te hoog.
Dit ivm met de hoogspannings kabels over de baan :ddd :ddd

Verder; wankel op Driebergen zou denk ik wel erg snel weg speren en kan je die indelen bij een swiss en tkm en de billand..... het is wel erg veel meer vermogen
ik denk dat de swiss/billand met TKM eigenlijk al niet samen kunnen ivm best wel veel vermogen verschil.
Daartegen hebben sommige jongens al bewezen dat vermogen niet alles zegt en dat er met minder vermogen ook zeer snel gereden kan worden.
Frank en Danny zijn daar 2 goede voorbeelden van.
Ik denk dat Driebergen zijn grenzen heeft wat vermogen betreft.
Daar bedoel ik mee dat je niet veel voordeel meer hebt met meer vermogen, dan behalve net iets sneller uitaccelereren.
En dat is nu net het punt in de TAC.
In wedstrijden maakt het vermogen dan niet veel meer want je moet elkaar ook nog voorbij, en iedereen die op driebergen rijdt weet dat als je kart iets sneller is je er niet voorbij kan omdat de stukken tussen de bochten dan te kort zijn.
De TAC gaat om rondetijden en dan heb je dus wel voordeel door meer vermogen, omdat je sneller weg trekt uit bv een bocht, dan win je tijd en als de baan dan vrij is kun je daardoor tijd winst boeken op vermogen. (heb ik eht hier even over gelijkwaardige rijders, de een met meer vermogen dan de ander, dan heeft de een met meer vermogen voordeel in de TAC)
Dus al met al word het een moeilijke keuze hoe we de klasse gaan indelen
Het zou een stuk makkelijker zijn als er gewoon van alle type motoren meer leden komen zodat je per type motor een klasse hebt.
Dus nog even door sparen jongens en van alle motoren er 1 aanschaffen hihi
Wordt best lastig denk ik, maar we zullen er denk ik niet onder uit komen dat we sommige type motoren moeten samen voegen
Cu jou all zaterdag

_________________
SWISS 250 + BIREL 2007


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 14, 2008 9:51 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Inderdaad denk ik dat je met veel meer vermogen niet het voordeel hebt op Driebergen als op bijvoorbeeld Berghem. Maar voordeel zal er altijd zijn, alleen in mindere mate; dus kun je met verschillende vermogens in 1 klasse rijden (ook dit jaar al gezien in de TAC, want niet alleen vermogen maar ook de rijder bepaalt veel).

Maar we zullen het zien volgend jaar; blijft een goed gereden Swiss in de buurt van een Wankel ? Misschien wel op Driebergen. Zou mooi zijn, want dan komt het meer op de rijder aan en kunnen we veel deelnemers in 1 klasse kwijt. Daarnaast is er altijd nog een systeem mogelijk dat het surplus aan vermogen compenseert d.m.v. "straftijd" per extra vermogen.

Voorbeeld:

Klasse met Biland, Swiss en Wankel
Biland = circa 28pk
Swiss = circa 34pk
Wankel = circa 46pk

De motoren die meer pk's hebben dan 28pk (minstvermogende in deze klasse) krijgen per pk extra 0,075 seconde "straftijd".

Voorbeeld gereden rondetijden:

Biland = 31.18s
Swiss = 30.72s
Wankel = 29.80s

Tijd Biland is zonder "straftijd"
Tijd Swiss met straftijd => 34pk - 28pk = 6pk extra t.o.v. Biland x 0.075s = 0.45s straftijd
Tijd Wankel met straftijd => 46pk - 28pk = 18pk extra t.o.v. Biland x 0.075s = 1.35s straftijd

Gecorrigeerde tijden worden dan :

Biland = 31.18s (onveranderd natuurlijk)
Swiss = 31.17s
Wankel = 31.15s

Dit geeft aan dat de gecorrigeerde tijden heel dicht bij elkaar komen en daarmee de competitie spannender en aantrekkelijker wordt.

Voor de duidelijkheid, dit is een fictief voorbeeld en nog lang niet zeker dat we het zo gaan doen, maar wel een optie voor de TAC 2009. De correctie factor zou nog goed bekeken moeten worden, maar werken met een handicap-systeem is een mogelijkheid denk ik.

Graag jullie reacties en tot zaterdag.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 14, 2008 8:23 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 30, 2008 9:58 am
Berichten: 529
Woonplaats: Woerden
Leuk systeem wilfred, maar denk wel dat je beter zoiets in 2010 kan toepassen aangezien de motors voor iedereen nieuw zijn.

Ik heb je ff mailtj gestuurd voor morgen watbetreft tijd enz

_________________
MS kart - RK1
Trulli Kart - Honda 390


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 14, 2008 8:28 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
@Frank,

Misschien,maar je weet snel wat er mogelijk is met de diverse motoren denk ik.Maarzoals gezegd, het is alvast een mogelijkheid.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 14, 2008 8:42 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 30, 2008 9:58 am
Berichten: 529
Woonplaats: Woerden
Nog maar 18 uurtjes en frankje rijd op de heilige TKM 8)
Dan heb ik een Bitch: Honda 390
En een Beest: TKm k4s
Swissjes zijn Monsters!!!!

The ramones - Blitzkrieg Bop :P

_________________
MS kart - RK1
Trulli Kart - Honda 390


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 14, 2008 9:57 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
En een Wankel = Too much for 3Bergen ??

Enne, max 16 uur denk ik.... om 14:00 uur op zijn laatst zit jij wel in de TKM hoor :P

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 14, 2008 10:01 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 30, 2008 9:58 am
Berichten: 529
Woonplaats: Woerden
@Wilfred

Wankel is een Monster op Steroiden :P
Ik roep ook stug lkkr dat het morgen maar mooi droog blijft :)
en jaaa anders maar heel voorzichtig over de baan heen kachelen (kan het niet laten om toch ff te rijden ;)

_________________
MS kart - RK1
Trulli Kart - Honda 390


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 171 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David