Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do dec 16, 2010 8:09 pm 

daar zijn er al vele mee begonnen maar nog nooit gelukt ,spijtig genoeg
en al enkele keren andere plekken waar het mogelij zou zijn en ook met de juiste personen erachter maar nog nooit iets van gekomen
heel mooi voor zo iets te lezen maar zal daar ook bij blijven vrees ik

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do dec 16, 2010 9:03 pm 

Volgens Damien zou alles toch rond zijn ? Alleen nog "aanleggen" bij wijze van spreken.
Philippe

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do dec 16, 2010 11:44 pm 

Normaal is alles rond ja.

FA Kart - OTK - Fuchs Silkolene - AIM Mychron - Freem - Alpinestar - Arai

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr dec 17, 2010 3:28 pm 

Werd in Venray destijds ook gezegd

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr dec 17, 2010 7:58 pm 

ja en, venray is nog steeds hard op weg om een heel mooi circuit te worden,
rome is toch ook niet in 1 dag gebouwd.
vind het wel mooi om te horen dat er nog steeds op een aantal plaatsen initiatieven zijn om onze hobby/sport te kunnen gaan uitbreiden en toegankelijk te maken voor een nog grotere groep mensen.

ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was!!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za dec 18, 2010 2:09 pm 

normaal is alles rond ? :roll:
zo heb ik het nog gehoord ,zoals ik zei daar zijn ze al zeker -+15 jaar mee bezig en verschillende locaties en vele personen erachter en zeker me de nodige €tjes voor zo iets neer te poten heb zelfs al plannen en al gezien van de baan die ze gingen aan leggen en heel de infrastructuur erond enal enz....
maar telkens als het bijna zover is is er wel altijd iets dat het tegenhoud :(
en dit is natuurlijk zo er moeten maar enkele tegen in beroep gaan en het is allemaal om zeep
ik hoop nog altijd dat er iets in orde zou komen in het antwerpse maar ik vrees ervoor

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za dec 18, 2010 5:21 pm 

Uit verschillende bronnen ook al vernomen dat het niet enkel de milieuboeren zijn die de boel tegenhouden ; maar ook Mijne Heer Lemmens van GKS die in de bestuursraad van de VAS zit ; en die ook nog wel heel wat in de pap te brokken heeft.

Elk nieuw circuit in Vlaanderen is sowieso gelijk aan minder opbrengst voor hun.

Er zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste...
Je bent maar zo goed als je laatste kerb...

Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za dec 18, 2010 8:07 pm 

Citaat:
Oh chill, dan heb je het over bij Anterwerpen zeker? In haven? Iig wel grappig, ze zijn nu dus bezig om bij Zandvliet een circuit te krijgen en in Nederland, Rilland, vlak bij zijn ze ook bezig. Zou wel lachen zijn 2 circuit's op nog 15 min rijden.

Het laatste nieuws over de kartbaan in Rilland-Bath dateert uit Februari 2009 http://www.kartclubzeeland.nl/content/view/27/32/. Daarna is het erg stil.... ik geloof nooit dat het "geluidsport centrum" er komt. Hier in Zeeland kan gewoon daadwerkelijk niks op dat gebied. Kijk naar MSV de uitlaat, dat "crossbaantje" is om te huilen. Vroeger een prachtbaan, maar toen kwam cobalfret zijn auto's stallen, en mochten de motorcrossers genoeg nemen met 5m2 meter cross terrein :)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za dec 18, 2010 9:01 pm 

Maar op internet staat niet alles;) Er is dit jaar zelfs een commisie uit Zeeland naar Genk geweest om te kijken wat die geluidssporten nou inhouden.
Dus er is nog steeds leven in het gebeuren bij Rilland.

2013 DRMC met Vici Motorsports!

Webshop Vici Motorsports! Voor uw kartonderdelen en uitstekende service!

Rondje Strijen
Rondje Genk

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za dec 18, 2010 9:14 pm 

Ik hoop het voor de kartsport en de Zeeuwse karters die wekelijks vele km's draaien voordat ze bij een outdoor baan zijn. Maar ik denk dat tegen de tijd dat er een baan ligt de fossiele brandstoffen op zijn (Waarschijnlijk opgereden door die zelfde Zeeuwen haha). Niets te wijten aan de organisatie die zich er ongetwijfeld 100% voor inzet, maar de ambtenarij is hier in Zeeland op zijn best!

Maar zoals ik al eerder gezegd heb in een andere thread: met niets doen krijg je niets gedaan.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za dec 18, 2010 9:23 pm 

Ik ben zelf ook bang dat het nog een aantal jaar zal duren als die baan er echt komt

2013 DRMC met Vici Motorsports!

Webshop Vici Motorsports! Voor uw kartonderdelen en uitstekende service!

Rondje Strijen
Rondje Genk

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di dec 28, 2010 6:28 pm 

Aangezien ik me met de materie al een hele tijd bezig hield (en het nog wat probeer op te volgen) even wat dingetjes:

Ze zijn in België al een hele tijd verplicht om terreinen voor het bedrijven van lawaaïerige sporten te voorzien. Lawaaïerige sporten wil buiten karten o.a. ook zeggen: Motorcross, auto- en motorsport. Maar ook kleiduifschieten hoort daar bij...
Dat wil zeggen dat het best kan dat ze ergens een terrein goedkeuren of regulariseren maar dat dus niet persé wil zeggen dat er een kartbaan bijkomt.
Als er geregulariseerd wordt zullen dat in de eerste plaats dus motorcrossterreinen zijn en die uitbaters gaan daarom niet direct plek afgeven voor een grote strook asfalt. Als ze dat dan al zouden doen zijn er nog dingen waar rekening mee gehouden dient te worden -> centen!!!
Geen gemakkelijke opgave dus. Ik kan hier zo nog wel even doorgaan maar om het maar bij de hier al genoemde plaatsen te houden: Lommel heeft op een paar jaar tijd al een paar mooie maquettes laten zien maar blijkbaar wil het voor de rest niet vlotten. Grote plannen maar blijkbaar krijgen ze danig tegenkanting. Wat héél spijtig is natuurlijk maar ik vrees dat het daar nog wel even kan duren vooraleer er beweging in de zaak komt. :-(

Rilland: Ook daar zijn ze al jaren (10 jaar al ondertussen dacht ik) bezig om het leggen van een kartbaan klaar te krijgen maar zoals hogerop al vermeld gaat het daar ook niet zoals ze willen. Het zit ondertussen al zover dat de mensen die er mee bezig waren aan de provincie gevraagd heeft om na de laatste afkeuring (na het befaamde TNO onderzoek) hun een ander terrein te gunnen. Iedereen kan zo al weten dat het wederom jaren gaat duren vooraleer er ook maar een aanzet uit de bus gaat komen.
In elk geval heb ik persoonlijk zo mijn twijfels over dat onderzoek. Daar staat onder andere in dat het "groepsrisico" te groot zou zijn moest er in de nabijgelegen chemische fabriek wat mis gaan. Dus er zouden op een moment van calamiteit wel eens te veel mesnen op/naast dat terrein aanwezig kunnen zijn met de (on)nodige slachtoffers tot gevolg.
Ik snap niet waarom het golfterrein er dan wel mag blijven. Ik vermoed dat als er wat gebeurd in het chemische fabriek er ook slachtoffers gaan vallen in de golfclub. Zeker als je weet wie er daar zoal gaat golfen kan je je de vraag stellen of het niet net die mensen zijn die liever geen lawaaierige sporten in de buurt willen. :idea:

En wat Zandvliet betreft: Daar is er niet echt veel plaats om een kartbaan te leggen zonder dat er tegenkanting komt van de buurt. De enige terreinen die daar nog vrij liggen (landbouwgrond) liggen minstens op de helft van de afstand (in vogelvlucht) van Zandvliet tot de eerst voorziene terreinen in Rilland. En aangezien er daar al een pak mensen spraken van een "schande" dat er in Rilland een kartterein zou komen wat zeker voor overlast zou zorgen kan ik me niet voorstellen dat diezelfde mensen wél blij zouden zijn met de komst van een kartbaan die nog een pak dichterbij gelegen zou zijn.

Maar hopelijk vergis ik me schromelijk en kan er binnen luttele jaren toch gekart worden ginds.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di dec 28, 2010 8:29 pm 

Het draait allemaal om de centen die de provincie binnen kan halen... een formule 1 race door het centrum van Rotterdam is geen probleem: KASSA!
Maar een kartbaantje ergens in de Polder..?, de tegenstand van de omwoners is groter dan de verdienste, dus geen ambtenaar die daar zijn vingers aan gaat branden en zijn handtekening zet op het goedkeurings formulier (mits hij genoeg collega's heeft om het er op af te schuiven).

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jan 28, 2011 12:22 pm 

Ben blij te zeggen dat ik op minder dan korte tijd een vorige posting van me moet bijsturen: Blijkbaar is Lommel er in geslaagd om hun MER rapport goedgekeurd te krijgen. =D)

Dat wil nog niet zeggen dat er morgen al een kartcircuit zal liggen maar een goedgekeurd rapport is al een stap in de goede richting.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jan 28, 2011 4:49 pm 

Alleen maar goed nieuws. Laten we hopen ! [-o<

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende