Auteur |
Bericht |
rob/mark
|
Geplaatst: di sep 15, 2009 9:05 pm |
|
|
Ik heb het op mijn camera nagekeken: vorig jaar stond er op dat punt nog een hek, èn er lagen banden (en geen springschans zoals het er nu bij ligt). Waarom het hek en de banden er niet meer zijn is me een raadsel. Niet dat dat de klap beter opgevangen zou hebben, maar je ligt in ieder geval in het zicht. Hopelijk gaat de baanbeheerder iets doen aan de veiligheid op het circuit.
_________________ agent: u reed te hard Ik: nee, ik vloog te laag
|
|
Omhoog |
|
|
willie
|
Geplaatst: di sep 15, 2009 9:08 pm |
|
Geregistreerd: za jan 14, 2006 8:58 pm Berichten: 471 Woonplaats: Emmercompascuum DR
|
wat er precies gebeurt is is nog niet duidelijk maar de karter is er nog steeds slecht aan toe. dat de bout uit de support gelopen is zou best eens kunnen gezien het filmpje. Voor de rest is het alleen maar gissen ik hoorde vandaag ook dat hij mischien wel onwel is geworden maar dat wordt nog onderzocht in het ziekenhuis. Kortom het is allemaal een nogal onzeker wat er is gebeurd Over de baan kun je ook van alles gaan roepen maar denk niet dat het helemaal eerlijk is dat gedeelte was net helemaal vernieuwd. Ik ben dit weekend ook in Emsburen geweest en ook hier zijn zeer gevaarlijke punten mocht je daar de bocht uitvliegen om wat voor reden dat ook,dit soort dingen moet je voor je zelf inschatten van te voren als je gaat rijden. Men roept vaak dat de baan onveilig is maar dat hoor je pas als er wat gebeurt is en dat is niet helemaal eerlijk. Discussies vind ik een beetje overbodig als het gaat om veiligheid na dit soort ongelukken. We kunnen alleen maar hopen dat alles goed komt met deze meneer en dat is nu ff het belangerijkste
_________________ MS Blue Falcon EVO 2015 met Modena KK1 `R`
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: di sep 15, 2009 10:00 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
is er bekend wat hij opgelopen heeft?
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
Eric philipsen
|
Geplaatst: di sep 15, 2009 10:26 pm |
|
Geregistreerd: zo jan 06, 2008 10:04 am Berichten: 5 Woonplaats: Horst aan de Maas
|
Dat de bout die de verbinding maakt tussen stuursupport en stuurstang is afgebroken is goed mogelijk, bij dit ongeval. Vorig jaar heb dat zelf namelijk ook meegemaakt, gelukkig tijdens een test van de kart op ons bedrijfsterrein in de eerste versnelling, dus geen schade. Alleen ik reed nog maar in de eerste versnelling, je weet niet wat je overkomt als je plotseling het stuur los in de handen hebt. Met een hoge snelheid zoals op het einde van een recht stuk van bv 120- 140 km/uur dan heb je echt geen tijd voor een reactie, dit is iets wat alleen al enkele seconden nodig heeft voor je weet wat er nou eigenlijk gebeurt, tevens kun je helemaal niet goed remmen want je hebt niets om je armen op af te zetten en zal je lichaam voorover kantelen. Daardoor kan ik me voorstellen dat de rijder ook nog niet eens het besef heeft kunnen hebben van remmen etc .etc. Kortom als je bout in het stuursupport afbreek ben je gewoon weg voor je het weet. Destemeer een taak van de baanbeheerder om voldoende overzichtelijk gridbakken te hebben en geen vangrail of iet dergelijks waar je jezelf ook op kapot kunt rijden. Dit alles bijelkaar is temeer een redenen om vaker in Genk te gaan rijden omdat hier op meerdere punten de baan toch net ff veiliger is.
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: do sep 17, 2009 6:48 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
nog nieuws over het ongeval?
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: do sep 17, 2009 6:56 pm |
|
|
dit bericht staat op RTVdrenthe, http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/nieuws- ... wsID=39909goed en slecht nieuws dus, het goede is dat ze het circuit willen verbeteren en het slechte nieuws zijn natuurlijk de verwondingen van de bestuurder. hij is wel onwel geworden waardoor hij rechtdoor reed.
|
|
Omhoog |
|
|
jappiekart
|
Geplaatst: vr sep 18, 2009 7:46 am |
|
|
@Hendrik Als je de tekst goed leest en je luistert naar wat de beheerder zegt tijdens het interview dan is duidelijk dat deze meneer er eerst nog over moet nadenken om de baan aan te passen......... Rob/Mark stelt vast dat vorig jaar (voor de bouw van het nieuwe pand direct naast de baan ) deze schans er nog niet was en daar wel degelijk een lint van banden lag. Mijns inziens heeft de beheerder boter op z'n hoofd door nu te verklaren dat hij geen rekening kan houden met karters die ineens de andere kant op gaan. In het filmpje van RTV Drenthe is te zien dat waar de berg zand hoger wordt, het hek ophoudt(of onder het zand verdwijnd) Als je naar het laatste stukje film kijkt, zie je een huurkart die lange bocht nemen en is het dus duidelijk dat bij een stuurfout de kart wel degelijk aan deze zijde de baan kan verlaten. Volgens mij is dit een van de snelste, zoniet de snelste bocht van dit circuit, dus ik zou zou zeggen: direct weer een banden lint aanleggen met daarachter een hek met nog eens bandenstapels zodat de kans op herhaling van de gebeurtenis afgelopen zondag sterk verminderd zal worden. Bij deze beterschap toegewenst aan deze onfortuinlijke karter. Is er iemand uit de omgeving die ons kan informeren over z'n toestand, ik ben erg benieuwd: het toeval wil dat ik deze man op zondag ochtend nog even heb gesproken toen hij met familie/vriend een van onze karts bekeek en vertelde dat ie in het verleden ook zo'n luchtgekoelde 100 cc had gereden.
_________________ Ik heb een hekel aan bumperklevers, ik had er laatst weer eentje voor me zitten..........
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: vr sep 18, 2009 9:35 pm |
|
|
beste jappiekart.. als je mijn tekst goed leest dan zeg ik niet dat ze hem gaan verbeteren maar dat ze hem willen verbeteren. daarvoor zoeken ze dus contact met mensen die internationaal dus bekend zijn met circuits voor feedback.
ik ben ook benieuwd wat hij opgelopen heeft. niet dat ik een ramptoerist ben maar wil het toch graag weten zodat je beter bewust bent met welke risico's je speelt, en wat de gevolgen kunnen zijn.
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: za sep 19, 2009 7:32 am |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Hendrik1985 schreef: wil het toch graag weten zodat je beter bewust bent met welke risico's je speelt, en wat de gevolgen kunnen zijn. Beste Hendrik, vanaf het moment dat jouw wekker gaat, en je een been buiten het bed zwaait stel je jezelf geheel vrijwillig bloot aan allerlei risico's. Deelname aan het verkeer, de trap naar beneden, eten (ken je de heimlich greep....nou ik ook niet), werk, (a)sociale contacten, uitgaan, enz, enz, enz. Het is eerder de vraag hoe je de risico's zoveel mogelijk kan beperken. Met karten in ieder geval door een goede bescherming te dragen, dit is je eigen verantwoordelijkheid. Mocht het echter zo zijn dat je om wat voor (gezondheids)reden dan ook onwel wordt of een black-out krijgt tijdens het rijden (dit is wat anders als de plaat voor de kop bij diverse rijders) en als een onbestuurbaar projectiel over de baan raast, kan je daar niks maar dan ook helemaal niks aan doen, en is het alleen je vingers gekruist houden voor een goede afloop en een eventueel spoedig herstel.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: za sep 19, 2009 8:10 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Alex, ik denk dat iedereen (die er logies over nadenk) jou daar gelijk in geeft wat je daar hebt getypt
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: za sep 19, 2009 11:49 pm |
|
|
Citaat: Het is eerder de vraag hoe je de risico's zoveel mogelijk kan beperken. Met karten in ieder geval door een goede bescherming te dragen, dit is je eigen verantwoordelijkheid.
en daarom ben ik benieuwd naar zijn toestand. dat je beter bewust bent met wat je doet en beter kan laten, en wat daar de gevolgen van kunnen zijn. ben het wel met je verhaal eens.
|
|
Omhoog |
|
|
Washandje
|
Geplaatst: zo sep 20, 2009 12:14 am |
|
|
Is het ongeluk van Thomas niet duidelijk genoeg geweest? Kan je je daardoor niet bewust genoeg zijn wat je doet?
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: zo sep 20, 2009 2:31 pm |
|
|
laat maar...
|
|
Omhoog |
|
|
Frankje
|
Geplaatst: zo sep 20, 2009 6:57 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 30, 2008 9:58 am Berichten: 529 Woonplaats: Woerden
|
Hoef je niet te laten hoor hendrik
Ik ben namelijk ook wel benieuwd hoe die man er vanaf is gekomen. Hoop dat het allemaal meevalt!!! Kijk je houdt altijd risico`s in de sport maar wat meer info van bekende mechanische problemen is wel handig om te weten. Ik bedoel iedereen weet dat ie zijn remmen voor het rijden goed moet checken, maar zoiets als je stuursupport (Ben redelijk beginneling en deze had ik eerlijk gezegd nog niet gezien) Ookal is het door de klap gekomen er zijn er kennelijk wel meer die daar last van hebben gehad.
_________________ MS kart - RK1 Trulli Kart - Honda 390
|
|
Omhoog |
|
|
Tom
|
Geplaatst: zo sep 20, 2009 7:14 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Al het gekwakkel wie gelijk heeft over de wetenschap genaamd veiligheid...
Iedereen die hier wat neergezet heeft heeft een eigen opvatting over veiligheid... Iedereen zal dus ook wel een stukje waarheid meegegeven hebben.
Over sommige dingen heb je geen controle en dan is de enige manier om 'veilig' te zijn, de dingen waar je wél controle op hebt uit te spelen.
Het belangrijkste is dat de man weer snel de oude is en snel terug op de baan te vinden is.
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
|