Auteur |
Bericht |
IncineratorX2
|
Geplaatst: do mei 28, 2009 3:17 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
je stelschroef zit aan de andere kant. aande linker kant zit een schroefje rood gekleurd.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
pieter
|
Geplaatst: do mei 28, 2009 5:51 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 06, 2009 11:07 am Berichten: 228 Woonplaats: Wageningen-Zwolle
|
@ DH-karting sorry begrijp je niet helemaal ( gaspedaal een heel klein stukje naar voren zetten ( zodat je een heel klein beetje gas geeft. bedoel je hier mee de kabel straker zetten
@IncineratorX2
die rode stel schroef zit er bij mij ook niet op,zelfs niet het beugeltje
_________________ Italcorse Italsistem 125cc http://www.depaauwkartracing.com
|
|
Omhoog |
|
|
DH-karting
|
Geplaatst: do mei 28, 2009 7:12 pm |
|
Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm Berichten: 752 Woonplaats: Rijswijk
|
Juist dat bedoel ik. Hierdoor staat de gasklep iets wat open waardoor hij dus stationair blijft lopen. Niet alle carburateurs hebben zo'n stelschroef zoals IncineratorX2 zegt.
Persoonlijk vind ik stationair maar een bijzaak, je moet rijden en niet stilstaan. En als je stil wil blijven staan geef je gewoon een heel klein beetje gas ( is dus het zelfde effect als die schroef of je gaskabel strakker zetten maar dan moet je het zelf doen )
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
Beire
|
Geplaatst: do mei 28, 2009 8:34 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Pieter,
Vergeet gewoon het stationair draaien verhaal. Je zal op het hele circuit amper een gelijkaardige kartmotor vinden die een stationair toerental heeft ingesteld. (de 4-takters niet meegerekend). Het is eigenlijk niet zo eenvoudig om ervoor te zorgen dat je motor ook echt op hetzelfde stationair toerental zal blijven draaien. Afhankelijk van weer/temp. en mengselregeling zal je motor telkens op een ander stationair toerental willen lopen. Je kan er dus zeker van zijn dat je die regeling telkens terug wat mag bijregelen.
Sterker nog: als je zelf een stationair toerentalregeling gaat "construeren" heb je kans dat er wat mis gaat. Als je voor een bocht of om een andere reden je gaspedaal lost gaat de gasklep normaal gezien helemaal dicht. De motor zal willen stilvallen en dus mee je kart wat afremmen. Heb je nu een stationair toerental ingeregeld zal je motor steeds nog wat willen verder lopen, niet zo snel in toeren zakken dus. Je kan dus best wel ns aardig vershieten als je denkt dat je kart gaat vertragen omdat je je gas lost maar hij doet het net niet...
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: do mei 28, 2009 9:03 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
@ Pieter Als je, je carburateur omdraaid kom je er tijdens het rijden op de baan mischien beter aan. Je zult dan wel eerst het membraamhuis moeten omdraaien.
|
|
Omhoog |
|
|
pieter
|
Geplaatst: do mei 28, 2009 9:09 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 06, 2009 11:07 am Berichten: 228 Woonplaats: Wageningen-Zwolle
|
@DH-karting @IncineratorX2 @ Beire Oke snap nu wat je bedoelt idd met het de bocht in gaan dat de klep dan ook idd niet helemaal afsluit , dus zal ik er niets aan veranderen aan de kabel zelf. Loopt nu wel staionair maar ook maar net dat hij een beetje loopt vandaar ook mijn vraag hoe e.a af te stellen stationair, want had hem aan het lopen maar kreeg teveel benzine en na mate ik de laag sproeier verder dicht draaide ging hij harder lopen. oke het is nu duidelijk
bedankt
_________________ Italcorse Italsistem 125cc http://www.depaauwkartracing.com
|
|
Omhoog |
|
|
pieter
|
Geplaatst: do mei 28, 2009 9:12 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 06, 2009 11:07 am Berichten: 228 Woonplaats: Wageningen-Zwolle
|
@ Basje begrijp je niet helemaal als je de carburateur omdraaid.... Dat dan L H aan de buitenkant zitten ??
_________________ Italcorse Italsistem 125cc http://www.depaauwkartracing.com
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: vr mei 29, 2009 5:45 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Ja, dan kom je er tijdens het rijden beter aan. Ik zelf kwam er met de regel schroeven richting de stoel wijzend niet zo goed aan.
|
|
Omhoog |
|
|
pieter
|
Geplaatst: vr mei 29, 2009 7:25 am |
|
Geregistreerd: ma apr 06, 2009 11:07 am Berichten: 228 Woonplaats: Wageningen-Zwolle
|
@ basjuh oke bedankt ,idd handiger i.v.b afstellen zal vandaag kijken hoe we dat gaan doen.
_________________ Italcorse Italsistem 125cc http://www.depaauwkartracing.com
Laatst bijgewerkt door pieter op vr mei 29, 2009 2:03 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
Beire
|
Geplaatst: vr mei 29, 2009 12:51 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Pieter, niet vergeten om te kijken of het onderdrukgaatje van je klapettenhuis (stuk waar je je carbu op monteert) ook onderaan voorzien is. Indien niet kan je mogelijkerwijs dat huis ook ondersteboven monteren.
Nog even een misschien overbodige vraag maar welk type blok heb je juist? Is dat er eentje met vrijloopkoppeling of directe aandrijving?
|
|
Omhoog |
|
|
pieter
|
Geplaatst: vr mei 29, 2009 1:59 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 06, 2009 11:07 am Berichten: 228 Woonplaats: Wageningen-Zwolle
|
@ Beire, Basje had me er ook al op gewezen heb alles omgedraaid zag het ook tijdens demontage maar alsnog bedankt. blok is een italsistem promo 95 type 2 125cc 1998 (met vrijloop koppeling Horstman 6 poot) Chassis italcorse 1997 heb kontakt gehad met mike koene ,mike koene heeft er in 98 het nk mee gereden, toen ik hem kocht had ik wat foto's gestuurd naar mike koenen en die herkende deze als zijnde zijn oude kart zit alleen een ander blok op. foto's http://www.wdds.nl/italsistem/
_________________ Italcorse Italsistem 125cc http://www.depaauwkartracing.com
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: vr mei 29, 2009 3:16 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
|
Omhoog |
|
|
Beire
|
Geplaatst: vr mei 29, 2009 10:00 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Zeker mooie duidelijke foto's. Mijn vraag in verband met de vrijloop was misschien onnodig aangezien er in het begin van de topic als stond dat er onder andere een nieuwe koppeling gekomen was maar wilde eigenlijk weten als je een stationair toerental instelde je wel zeker een stopknop hebt op je motor.
|
|
Omhoog |
|
|
-Nick-
|
Geplaatst: za mei 30, 2009 7:24 am |
|
Geregistreerd: di feb 12, 2008 5:57 pm Berichten: 488
|
Hoezo dat dan? je kunt toch gewoon een hand voor de luchtfilter houden?
_________________ Merlin - Rotax Max sr.
|
|
Omhoog |
|
|
pieter
|
Geplaatst: za mei 30, 2009 8:25 am |
|
Geregistreerd: ma apr 06, 2009 11:07 am Berichten: 228 Woonplaats: Wageningen-Zwolle
|
stopknop zit er ook op, bij het blok naast de ontsteking overweeg om deze naar het stuur te verplaatsen is nu wat moeilijk bij te komen .bekabeling wat netter maken ook ontsteking zit nu her en der plakband. stationair gedeelte zijn we ook uit beter om dit niet tedoen ivb met diversen nadelen even topic terug lezen. Stopknop http://www.wdds.nl/italsistem/DSCF2972.JPG
_________________ Italcorse Italsistem 125cc http://www.depaauwkartracing.com
|
|
Omhoog |
|
|