Auteur |
Bericht |
Dick
|
Geplaatst: za feb 07, 2009 9:07 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 31, 2006 7:19 pm Berichten: 263
|
[quote]Hoezo ????[/quote]
Het vergelijk 2 - 4 takt hebben we hier al veker gehad. een 125 schakel kun je gewoon niet gaan vergelijken met een jaartje 4 takten. ( dit vanwege presaties! pak je een snelle 250 4 takt die qua prestaties dichter bij elkaar liggen ben je volgens mij bijna net zoveel kwijt ) RJ zegt het al racen is duur. En hoe sneller het gaat hoe meer het gaat kosten, ook bij 4 takt. De discussie dat je bij dit chassis niet zoveel kunt afstellen vindt ik ook zwaar overtrokken, pak eens een kart van +/_ 1999 daar zat heel die rommel ook nog niet op. Persoonlijk vindt ik het wel een leuk concept, maar het zal inderdaad moeilijk worden om het van de grond te krijgen vanwege het toch al grote aanbod. ( en het rijden op maar 1 baan is ook niet zo leuk )
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: za feb 07, 2009 9:25 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Hoi Dick, De discussie 2 / 4 takt wil ik helemaal niet aanzwengelen, maar het zijn wel de klassen waarover ik kan meepraten. In mijn reply's op deze post heb ik ook nooit het vergelijk getrokken tussen beide klassen. Wel zal IEDERE serieuze hobby of wedstrijdkarter beamen dat de vele afstelmogelijkheden het er niet makkelijker maar wel leuker op maken. Door deze afstellings mogelijkheden weg te nemen zal m.i. het bedoelde wedstrijdelement ernstig tekort gedaan worden. Voor de miniklasse kan ik mij hier nog iets bij voorstellen (vergelijk het met de Honda Cadet-klasse, al mag daar wel wat meer), echter om de 125 shifters met een vaste set-up de baan op te sturen lijkt mij de competitie niet ten goede komen. Dat houdt in dat iemand met veel wedstrijdervaring en vaak betere techniek met dezelfde afstelling rijdt als de rookie, die veel meer gebaat zou zijn met een veel vergevingsgezindere afstelling. Ook ik, ik geef het toe, heb wel eens gedacht: als we met de VT eens een vaste overbrenging en niet verstelbare fusee's zouden hebben, zou het veel makkelijker zijn, maar als je door de perfecte afstelling net dat beetje sneller bent, ben je die gedachten al snel vergeten. En het is net zoals RJ zegt in zijn post, soms moet je klossen, fusee's of de as kunnen veranderen, alleen al om een fatoenlijk rijgedrag te krijgen, en als dat al niet mag...............
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: za feb 07, 2009 9:38 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
er zitten allemaal kernen van waarheid in! ik zelf denk dat het een leuk iniatief is wanneer het landelijk gehouden wordt en niet op 1 baan. op deze manier trek je alleen mensen uit de omgeving waardoor je niet snel een groot veld krijgt! Citaat: Dat er weinig aan de karts af te stellen is ietwat spijtig omdat je er de laatste tiende of honderste van een seconde moeilijk zal kunnen uithalen hier ga ik tegen in! met deze opzet kun je de laatste tiende of honderdste er ook uithalen alleen met de mogelijkheden die je hebt. de kart is gewoon niet sneller dus je moet het beste er van maken! vergelijk het met huurkart racen! daar gaat het ook echt om rijders talent en niet om welk materiaal je rijdt ( op de goede banen teminste! ) deze opzet is in principe het zelfde alleen met sneller materiaal! ik hoop voor ze dat het gaat lopen en dan besluiten het landelijk te maken!
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
RJ
|
Geplaatst: za feb 07, 2009 11:12 pm |
|
Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm Berichten: 910 Woonplaats: Deventer
|
@ dick, in 1999, en ja das voor mijn tijd, waren er ook al tig assen, typen fuseé's, zaagjes om het chassis in te zagen.... @ hendrik mee eens, roeien met de riemen die je hebt is gaaf. Daarom het ik inmiddels op wel elke vorm van kart gereden. En geraced met (no offense) de langzaamste klasse van Nederland (prokarts). MAAR, mijn ervaring leert, dat met name bij snellere krachtige motoren de beperking van afstellen wel eens voor grote problemen kan zorgen. Met nadruk op KAN, in italie gaat het ook goed, dus waarom niet hier. We zullen zien hoe interessant het wordt. Het 1 merk princiepe vind ik niet zo leuk. Juist het voor een merk staan geeft dat beetje extra sjeu... Bijvoorbeeld in de VT250 zijn er mensen die zweren bij VAMPIRE, maar ook (hoe is het mogelijk ) bij Biland, en anderen bij SA en weer anderen bij Oral, Tech F1, GM, enz enz. Ach ja oeverloze praat, een rood wijntje helpt dan ook niet igg jeukt het me inmiddels wel weer om eens ene race mee te pakken.
|
|
Omhoog |
|
|
Sander
|
Geplaatst: za feb 07, 2009 11:18 pm |
|
Geregistreerd: vr dec 05, 2008 10:53 am Berichten: 63 Woonplaats: De Lutte
|
nog plannen dan voor dit jaar rick?
|
|
Omhoog |
|
|
Beire
|
Geplaatst: zo feb 08, 2009 12:01 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
@ Hendrik, je haalt er net die zin uit waaruit ietwat minder enthousiasme zou blijken voor het iniatief. Maar als je de hele posting leest zal je merken dat ik eigenlijk bedoel dat het er net zoals jij zegt op aan zal komen dat de piloot zich aanpast aan het chassis en niet omgekeerd. Een goede piloot zal er dus beter mee om kunnen als dat een mindere dat zou kunnen. Dat is iets wat zeker toe te juichen is. Op je huurkart verhaal heb ik wel een bedenking. Ik heb al heel wat piloten/es in de huurkartwereld weten rijden die naarmate ze ouder werden ineens niet meer mee konden. De reden? Gewicht! Ik zeg niet dat het bij allemaal zo is maar eens ze ergens aantreden waar er een minimum gewicht aan te pas komt zijn er al heel wat die ineens niet zo snel blijken te zijn...
Om verder te gaan over het Easykart iniatief: Het enige mindere zou kunnen zijn dat zoals Alex schrijft de piloten met meer ervaring beter met minder afstelmogelijkheden zouden omkunnen dan een rookie. Daar schuilt wel wat waarheid in maar ik ken genoeg snelle piloten die echt snel zijn omdat hun kart op hun rijstijl afgesteld is. Als je ze de baan opstuurt met een kart die perfect op een andere piloot zijn rijstijl afgesteld is loopt het allemaal wat minder soepel. En net daar is het hem om te doen, ervoor zorgen dat er piloten komen die ook met een niet 100% perfect afegsteld frame overweg kunnen. Eens dat lukt kan je zo'n piloot zelfs met een tractor snelle rondjes laten maken.
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: zo feb 08, 2009 6:20 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Volgens mij is het helemaal niet de bedoeling om dit concept op alle kartklasses toe te passen. Er is dus nergens sprake van shifters. Het gaat om de mini's, en de klasse daarna die meer (maar wellicht niet uitsluitend) gericht zal zijn op junioren. De instapklasses dus. Als blijkt dat talent, budget en ambitie aanwezig is zal men de Easykart op een gegeven moment ontgroeien en doorstromen naar een van de andere klasses zoals we die al kennen. De karts waarom het gaat zal vermoedelijk gewoon een Birel R30/Monza zijn, zoveel ik weet zijn die nogsteeds gehomologeerd. Ik heb er zelf trouwens ook één en ben met 1 setje velgen, 1 type achteras, 1 setje klossen en 1 setje fusees nog nooit in gevaarlijke situaties terecht gekomen. Kom je niet tot een optimale opstelling zullen je concurenten dat ook niet doen, tenzij het aan jezelf ligt en niet aan je materiaal.
Het is gewoon een kwestie van kiezen, je geeft minder uit, maar je krijgt ook minder of andersom. Gelukkig is de keuze vrij, en ik vind het een goede zaak dat er keuze is. Men gaat niet landelijk, en zal dus de andere reeds bestaande klasses niet bijzonder in de weg zitten. Misschien is zelfs het tegendeel het geval, als het beginnen met de kartsport gemakkelijker is zullen wellicht meer mensen dat doen en uiteindelijk meer mensen doorstromen naar de overige klassen om aan nationale competities deel te nemen.
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: zo feb 08, 2009 7:08 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
dat is ook weer zo david maar het gaat wel degelijk om een 125cc schakel klasse ( luchtgekoeld ) en mini's Citaat: We gaan in eerste instantie van start met het Easykart kampioenschap 60cc (voor mini’s) en de klasse 125 cc schakel op het Circuit van Strijen”, verklaarde Paauwe over het nieuwe initiatief.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: zo feb 08, 2009 7:30 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Ah okee, daar had ik overheen gelezen, en dan zal ik toch een deel van mijn mening herzien Het Easykart concept voorziet in sommige andere landen in alle klasses, en ik had automatisch aangenomen dat men voor Nederland voor de 2 instapklasses zou kiezen aangezien dat in mijn ogen het meest logisch is. De schakelklasse met luchtgekoelde motoren lijkt mij inderdaad geen goede toevoeging, en de overstap tussen mini en schakelkart is bovendien nogal groot. Het zou in mijn ogen dus beter zijn om voor de miniklasse en de juniorklasse te kiezen, zoals dat bijvoorbeeld in Engeland ook het geval is zoveel ik weet.
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: zo feb 08, 2009 10:29 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
ja of ze proberen de mini's "goedkoop" in te laten stappen en van daaruit door te laten stromen naar profesionelere klassen. en voor de mensen die puur recreatief willen racen of later willen door stromen de 125cc schakel. en dat er dus tussen de 60cc en 125cc geen verband is. naja we zullen wel zien ik zelf zou niet zo snel een easykart 125cc kopen om recreatief mee te rijden.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
Plukkie
|
Geplaatst: zo feb 08, 2009 10:58 pm |
|
Geregistreerd: do sep 25, 2008 12:25 am Berichten: 625 Woonplaats: Zoetermeer | Zuid Holland
|
Voor dat geld zijn er bij Karting 4 You toch echt veel meer mogelijkheden!!! Inclusief nieuwe Intrepid en RK1..........
_________________ Uithof KWM kart Racing Team < = link UIthof KWM Kartschool < = link Indoor Game & Kartcentrum De UithofRK1 Dealer en Servicepoint EKS Dealer en Servicepoint NK & GK4 viertakt Servicepoint
|
|
Omhoog |
|
|
Beire
|
Geplaatst: ma feb 09, 2009 10:23 am |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Plukkie, kan me eens uitleggen welkt type 2-takt een RK1 is want ik ken die niet. Of wat bedoel je juist?
|
|
Omhoog |
|
|
Sander
|
Geplaatst: ma feb 09, 2009 11:33 am |
|
Geregistreerd: vr dec 05, 2008 10:53 am Berichten: 63 Woonplaats: De Lutte
|
|
Omhoog |
|
|
Beire
|
Geplaatst: ma feb 09, 2009 12:30 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Dacht ik ook maar wilde gewoon even bekomen dat de poster nadacht over zijn posting hier. Het gaat toch duidelijk over een reeks met 2-takt aangedreven karts... Het gaat er hem hier duidelijk NIET over wat je met hoeveel geld waar kan doen maar of dit een goed iniatief is of niet. Zo heb ik het althans toch begrepen.
|
|
Omhoog |
|
|
Plukkie
|
Geplaatst: ma feb 09, 2009 4:16 pm |
|
Geregistreerd: do sep 25, 2008 12:25 am Berichten: 625 Woonplaats: Zoetermeer | Zuid Holland
|
Ik denk toch altijd na voordat ik wat post?! Ik geef enkel aan dat ik dan liever 4 takt prefeer dan 2 takt gezien de bedragen en (on)mogelijkheden. Of te wel, gaat het mij erom wat je kunt doen met hoeveel geld en daarnaast ook of ik dit dus een goed initiatief vind....
_________________ Uithof KWM kart Racing Team < = link UIthof KWM Kartschool < = link Indoor Game & Kartcentrum De UithofRK1 Dealer en Servicepoint EKS Dealer en Servicepoint NK & GK4 viertakt Servicepoint
|
|
Omhoog |
|
|